Škoda Fabia Scout Concept i Škoda Fabia GreenLine

Sem nove Fabije u karavan verziji, Škoda ima još dve zanimljive premijere na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. To su proterenska Fabia Scout na bazi pomenute Fabije karavan i ekološki podobna Fabia GreenLine. Kao i u slučaju već poznatih Octavie Scout i Roomstera Scout, i Fabia Scout nije pravi terenac, već više šminkersko i lifestyle vozilo bez preteranih off-road pretenzija, za koje ionako nije sposobna (pogon je i dalje samo na prednjoj osovini). Dakle, sve se svodi na atraktivniji spoljašnji izgled (robusniji branici da dodatnom zaštitom u donjem delu, široki plastični zaštitni elementi na donjem delu vrata i na blatobranima, veći i atraktivniji točkovi, svetla za maglu, krovni nosači) i bogatiju opremu. Fabia Scout je u ovom trenutku zvanično i dalje samo dizajnerska vežba, ali šanse za serijsku proizvodnju su vrlo velike. U slučaju serijske proizvodnje, kako se nezvanično pominje, paleta motora bi obuhvatala 1,4 i 1,9 litarske TDI dizelaše sa 59kW/80KS, odnosno 77kW/105KS, kao i benzinac sa 63kW/85KS. Što se Fabije GreenLine tiče (treća slika), radi se o modelu, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i emisije CO2. U osnovi, Škoda je na Fabiji GreenLine samo primenila već poznati recept velikog tate Volkswagena sa njegovim BlueMotion modelima. Motor je 1,4 litarski TDI PD dizelaš sa 59kW/80KS i obaveznim filterom čestica čađi. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,1 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 110 grama po kilometru.