Toyota Auris HSD Full Hybrid concept i Prius Plug-in Hybrid

Toyota Motor Europe (TME) je još ranije zvanično potvrdila da će prodaja hibridne verzije Toyotinog predstavnika u C segmentu, odnosno Aurisa Hybrid, početi u drugoj polovini sledeće godine, dok će već sredinom ovog meseca na Salonu u Frankfurtu biti predstavljena i njegova koncept verzija, zvanično nazvana Auris HSD Full Hybrid concept.
U međuvremenu je objavljen novi set fabričkih fotografija i par detalja, ali bez navođenja konkretnih brojki koje se tiče performansi, potrošnje goriva i emisije CO2.
Tačnije, Toyota je samo saopštila da emisija CO2 iznosi manje od 100 g/km, da ubrzanje do 100 km/h traje "oko 10 sekundi" i da Auris HSD Full Hybrid concept može da se kreće i samo na elektropogon (ali ne brže od 50 km/h).

U paketu se nalaze 1,8 litarski benzinac sa 73kW/98KS, elektromotor, Nickel-Metal baterije i CVT transmisija.
Hibridni Auris se spolja i iznutra i vizuelno razlikuje od standarnih modela. Izmenjen prednji deo (maska, branik, LED svetla) može da se protumači i kao najava skorog redizajna standardnog Aurisa, dok je unutrašnjost u plavoj boji, u skladu sa karakterom automobila (plava koža i plavo osvetljenje plus aluminijumske pedale i krov sa solarnim panelima).

Visina automobila je manja za 20 mm, alu točkovi su od 18 inča, a poboljšana je i aerodinamika, pa Cw vrednost otpora vazduha iznosi 0.28. Auto jer inače dugačak 4245 mm, širok 1760 mm, visok 1515 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2600 mm.
U svakom slučaju, za proizvodnju serijskog Aurisa HSD (Hybrid Synergy Drive) hibrida će biti zadužena Toyotina Burnaston fabrika u Velikoj Britaniji, a što se cene tiče, očekuje se da ona bude prilično niža od Priusa.
Sem Aurisa HSD Full Hybrida, Toyota će ove godine u Frankfurtu izložiti i koncept Plug-in verzije novog Priusa (dakle sa punjenjem baterija preko obične utičnice).

Prius Plug-in Hybrid concept kombinuje 1,8 litarski benzinac sa 97KS, elektromotor i litijum-jonske baterije (pune se za 1,5 sati), a rezultat je emisija CO2 manja od 60 grama po kilometru.
Japanci su još saopštili da će početkom sledeće godine više od 150 Plug-in Priusa biti dato u zakup probranim flotnim kupcima u Evropi, a sve u cilju testiranja u realnim uslovima eksploatacije.