Brzi i besni: Koncepti modela Chevrolet Miray i Colorado Rally u Frankfurtu

* Dva uzbudljiva koncepta proslaviće evropsku premijeru u Frankfurtu
* Koncept Colorado Rally je baziran na bogatom nasleđu Chevrolet-a u segmentu kamiona
* Enterijer modela Colorado uključuje upravljač i sistem protiv požara visokih performansi
* Mali i otvoren, lagan i svrsishodan izgled karakteriše konceptni automobil Miray
* Informacije prikazane preko pozadinske projekcije na instrument tabli modela Miray
Tokom njegove 100-godišnje istorije, Chevrolet je stvorio i unapredio veliki broj iznenađujuće lepo dizajniranih automobila. Neki od njih su postali prave legende na putu, kao na primer modeli Belair, Suburban, Corvette, ili Camaro. Mada je izgled Chevrolet automobila veoma raznovrsan, i odražava njihove različite namene, na njima je prisutan zajednički dizajn i DNK brenda, kao i paket spoljašnjih i unutrašnjih karakteristika koji ih izdvajaju od velikog broja konkurenata.
Među globalnim dizajnerskim temama Chevrolet-a koje su danas prisutne postoji dinamična tenzija koja opet može da se oseti u čitavoj ponudi. Bez obzira da li je u pitanju mini automobil Spark ili SUV model Captiva: dizajnerska rešenja Chevrolet-a su izražajna i agresivna, izazivaju osećaj nagomilane energije i snage. Isto tako, moderna dizajnerska rešenja Chevrolet-a odaju priznanje nasleđu koji je ovaj brend učinilo velikim, tako što oživljava koncepte iz prošlosti, a ne ostaje zarobljen u retro fokusu.
Koncepti Chevrolet Miray i Colorado Rally, koji će održati svoju evropsku premijeru u Frankfurtu, otelovljuju ove principe dizajna i aktuelne trendove u segmentima kojima pripadaju vode korak dalje u budućnost. Dok snažni kocept Colorado Rally donosi uvid u novu generaciju ovog pikapa srednje veličine, model Chevrolet Miray futurističkog izgleda spaja spoljašnjost inspirisanu borbenim avionima sa naprednom hibridnom tehnologijom pogonskog sistema.
Chevrolet Colorado: široke proporcije, skladna karoserija
Koncept Colorado Rally sa dvostrukom kabinom, koji dolazi sa šasijom sa pogonom na sva četiri točka i prvi put je prikazan na Međunarodnom sajmu automobila u Buenos Airesu, odaje snagu kroz svaki kvadratni centimetar njegove karoserije. Za cilj ima da prezentuje maksimum autentičnosti, a dizajniran je imajući na umu reli kategoriju.

Sa širokim, samouverenim stavom, 18-inčnim alu-felnama sa gumama za blatnjav teren i sportskim amortizerima, kao i sistemom oslanjanja prilagodljive visine (do 50 mm), druga izložbena verzija kamioneta Colorado srednje veličine odaje utisak izdržljivosti i performansi. Prvi izložbeni kamionet Colorado je predstavljen na Sajmu automobila u Bankoku u aprilu ove godine.
„Chevrolet je od samog početka proizvodio kamionete, i oni čine sastavni deo našeg brenda. Koncept Colorado Rally na kreativan način ponovo interpretira naše ponosno nasleđe kroz svoj svrsishodan dizajn, prefinjenost i beskompromisnu stabilnost“, izjavio je Vejn Brenon, predsednik i direktor UO kompanije Chevrolet Europe.

Veliki farovi sa LED elementima, prepoznatljiva Chevrolet dvodelna prednja maska, pažljivo izvajana hauba i „mišićavi“ branici od fiberglasa definišu prednji izgled modela Colorado. Dva dodatna svetla na prednjem rubu krova i na bočnim retrovizorima, akrilni prozori reli automobila sa uzlazima za vazduh kao i prednja i zadnja vučna kuka naglašavaju terenske akreditive automobila. Koncept Colorado Rally radi na 2,8-litarski turbo dizel motor i ima dve poluge od 5,5 KS koje su ugrađene u njegove prednje i zadnje branike.
Dok je karoserija modela Colorado prefarbana trostrukim slojem biserno bele boje i posuta „zlatnim“ česticama, njegov krov i branici, stilizovani stabilizator kao i unutrašnjost njegovog prtljažnika, u kom se nalaze rezervna guma i kutija za alat, napravljeni su od ugalj-crne plastike. Poklopac za prtljažnik ima dva velika otvora zarad boljih aerodinamičnih performansi i boljeg pogleda nazad. Ostali fini detalji uključuju izložen poklopac za rezervoar i, naravno, Chevrolet „leptir-mašnu“ koja ponosno ukrašava poklopac haube i prtljažnika.
U unutrašnjosti kabine, dizajneri su se koncentrisali na ergonomičnost, bezbednost i funkcionalnost. Tamna, pepeljasto siva boja dominira enterijerom, što daje privlačan kontrast srebrnom rešetkastom kavezu i drugim metalnim detaljima. Putnici sede u sedištima od neoprenske pene sa narandžastim obrubom, dok je gornja instrument tabla napravljena od teksturisane kože.

Upravljač visokih performansi dizajniran za agresivnu vožnju pomaže vozaču da navodi kamionet na neravnom terenu. Upravljač ima integrisana LED svetla koja funkcionišu kao brz prikaz tahometra. Pomoć u nalaženju pravca je ponuđena putem satelitskog navigacionog sistema koji je postavljen ispred navigatora. Sedišta sa pet tačaka vezivanja na Colorado modelu su direktno prikačeni za kavez. U međuvremenu, namenski sistem za gašenje požara obezbeđuje da svaki požar u putničkoj kabini i odeljku za motor brzo bude pod kontrolom.
Ostali detalji u unutrašnjosti uključuju:
- Glavni prekidač koji je integrisan u centralni stub. Ima dve glavne funkcije: paljenje motora i isključivanje svakog sistema u vozilu, u slučaju nužde.
- „Air boost“ sistem koji brzo čisti kabinu nakon što je oblak prašine ušao u kabinu tokom jurnjave van puta.
- Paket za hidrataciju se nalazi iza svakog sedišta. Rastvor hrane se doprema putnicima kroz malu cevčicu.
Chevrolet Miray: jačanje veze između automobila i vozača
Prvi put predstavljen na Sajmu automobila u Seulu u martu ove godine, koncept Chevrolet Miray nudi svežu interpretaciju nekih tipičnih detalja Chevrolet dizajna dok u isto vreme odaje počast Chevrolet nasleđu sportskih automobila. Koncept Miray se napaja sa dva električna motora od 15 kW smeštena napred, koji obezbeđuju hitro ubrzanje i nultu emisiju pri gradskoj vožnji.

„'Miray' na koreanskom jeziku znači „budućnost“. Ovaj koncept osnažuje vezu između automobila i vozača i donosi svež pogled na ono šta bi sportski automobili budućnosti mogli da budu“, Brenon objašnjava. „Mnoge komponente iskorišćene u ovom pogonskom sistemu su produžetak naših sistema. Miray demonstrira potencijal za reskaliranje i unapređuje današnje pogonske tehnologije.“

Pošto je mali i otvoren, kao Monza SS model iz 1963. godine, te svrsishodan kao model Corvair Super Spyder iz 1962. godine, Miray ima aerodinamičan trup koji podseća na moderne borbene avione. Njegova dvodelna prednja maska je okružena LED farovima sa novim prepoznatljivim dnevnim svetlima. Prednji i zadnji branici podsećaju na Chevrolet Corvette modele iz prošlosti i odražavaju sportski duh ovog konceptnog automobila. Spojleri od karbonskih vlakana na uglovima pomažu u kontroli aerodinamične potisne sile i protoka vazduha. Gledano odozgo, kabina ima jedinstven oblik dijamanta.
Uglavljene bočne strane su napravljene od plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP) i karbonskih vlakana. Nakošena pojava sa ambijentalnim osvetljenjem stvara opadajuću svetlosnu liniju kada je automobil u pokretu, dajući topao sjaj izvajanoj karoseriji. „Makazasta“ vrata u stilu Le Man trke naglašavaju njegov izgled automobila za trke.
Na zadnjem delu, zadnja svetla koja su postavljena ispod poklopca prtljažnika odaju poštu Chevrolet rešenju sa dvostrukim elementima. Miray dolazi sa 20-inčnim prednjim i 21-inčnim zadnjim točkovima napravljenim od aluminijumsko-karbonske mešavine. Snažna tema turbine odaje utisak pokreta, čak i kada Miray stoji u mestu.
Radikalno stilizovan enterijer
Unutrašnjost modela Miray donosi miks izbrušenog aluminijuma, prirodne kože, bele tkanine i površine od tečnog metala zarad ostavljanja ukupnog utiska skulpturalne brzine. Odeljak za putnike je okružen oklopom od karbonskih vlakana, koji mu daje laganu, a ipak čvrstu strukturu. Učauren kokpit je pronašao inspiraciju u modelu-ikoni Chevrolet Corvette: koncentrisan je na vozača dok u isto vreme u potpunosti uključuje putnike u iskustvo pri vožnji.
Dizajneri su imali jedinstven pristup prikazu informacija, koristeći pozadinsku projekciju na instrument tabli. Informacije ispred vozača su podeljene u tri zone, što eliminiše bespotreban vizuelni haos i dozvoljava vozaču da se usredsredi na uzbudljiv doživljaj vožnje.
Centralni ekran osetljiv na dodir se spušta do aluminijumske potpore, podsećajući na kljun borbenog aviona sa spuštenom opremom za sletanje. Ovde površina spoljašnjosti „pada“ u unutrašnjost do ojačane konzole, takođe povezujući prednji i zadnji deo automobila.
Ambijentalno osvetljenje, koje počinje od gornjeg dela instrument table i ulazi u zadnji deo sedišta, doprinosi osećaju luksuza. Sedišta i nasloni za glavu su povezani laganom zaštitom od karbonskih vlakana i postavljeni na zajedničku aluminijumsku šinu. Naslon za glavu sledi spoljašnji oblik, integrišući se sa vazdušnim šalom za vožnju na otvorenom.
Interesantan detalj je centralno postavljeno dugme za paljenje. Kada se dugme pritisne, merni instrumenti na stubu koji se povlače dižu se kao svod borbenog aviona, a na beloj pozadini se pojavljuje „interaktivna projekcija“.
Retrovizorske kamere (zamenjuju tradicionalne retrovizore) koje se uvlače, elektronski izlaze iz bočnog stakla. Pri gradskoj vožnji pomaže kamera okrenuta ka napred koja radi u kombinaciji sa GPS sistemom na usklađivanju navigacionih informacija sa video slikom u realnom vremenu.
Fleksibilan pogonski sistem u skladu sa futurističkim izgledom modela Miray
Konceptni „srednje električni“ pogonski sistem modela Miray, smešten prvenstveno iza i ispod vozača, napravljen je tako da maksimalizuje performanse i uštedi gorivo. Njegova dva električna motora od 15 kW smeštena napred se napajaju litijum-jonskom baterijom od 1,6-kWh koja se puni putem sistema regenerativnog kočenja. Sistem može da se prebaci sa pogona na prednjim na pogon na zadnjim točkovima.
1,5-litarski četvorocilindrični motor sa turbo punjenjem postavljen iza kokpita je ukombinovan sa električnim motorima zarad performansi u vožnji. Donosi snažan obrtni momenat, dok neprimetno integriše tehnologiju elektrifikacije koja postavlja nove standarde u segmentu kompaktnih roudstera.
Sistem prenosa sa dvostrukim kvačilom ukazuje na potrebu za konverterom obrtnog momenta, time omogućavajući smanjenje veličine motora. Menjanje brzina je brzo i stabilno, a obrazac menjanja brzina je podešen za unapređenu maksimalnu brzinu u režimu maksimalnih performansi. Start-stop sistem na modelu Miray radi u kombinaciji sa sistemom prenosa sa dvostrukim kvačilom.
PR Chevrolet
Chevrolet Colorado
ta prednja maska mi je oduvek bila odurna kod GMa, cak i Opel izbegavam iz istog razloga. Australijski GM-Holden je to shvatio i "uklonio" je sa svojih primeraka koje licencno proizvodi ovde.
@ ChedomirAdelaide
Pa meni je upravo HOLDEN grozan, čak je i Chevrolet definisaniji.
Nisi ti navikao na Evropski dizjan gde su detalji na 1. mestu.
Holden deluje kao Opel sa mnogo hroma i groznim amblemom
U prevodu
Meni Holden kolorado original Toyota Hilux, a može da prođe i kao Isuzu
Kako god, svi ti traktori su onako glupavi. Jedino Pathfinder i Amarok liče na nešto
Dejane kako to mislis: ''nisam navikao''? Ja zivim u Srbiji a ''ovde'' radim, da ti sad ne objasnjavam, poenta je da podjednako provodim vreme u Evropi i u Australiji i mislim da sam merodavan da dam to poredjenje. U Evropi se preteralo sa suvisnim detaljima, Citroen i Fiat su cist primer a za njma idu Nemci.
@Chedomir nije se pretjeralo, ne pricaj gluposti! Ako su ti pretjerani, onda su Yugo i Dacia za tebe prave makine!
Ukus je relativna i privatna stvar. Zbog tog "kindjurenja" su cene udarile u plafon a za mene su automobili kao cipele i po mnogo cemu se to dvoje mogu porediti. Ukoliko imas "shljastece" cipele mozes ih koristiti samo za vecernji izlazak ili ako se radi o sportskim patikama...da ne objasnjavam, shvatas o cemu pricam.