home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Crvene gume, amonijak kao gorivo, 20 KS više? Od svega ovde navedenog, za sada nam se dopada tek ovo poslednje govorimo li o Toyotinom najnovijem malom coupeu. Ipak, italijanski proizvođač guma Marangoni Tyre S.p.A. očigledno misli da to nije dovoljno.

Naime, na 83. izdanju međunarodnog salona automobila u Ženevi, Marangoni je predstavio svoju viziju Toyotinog coupea pod nazivom GT86-R Eco Explorer. Naravno, prvo što ćete na ovom automobilu primetiti su crvene Marangonijeve gume M-Power EvoRed.

Dalje, GT86 je u predstavljenoj verziji dobio i posebni aerodinamički body kit koji potpisuje tjuning firma TRC Italia, a sastoji se od novog prednjeg dela, poklopca motora, karbonskih aero-pragova i zadnjeg difuzora. Dizajn eksterijera zaokružuju crno lakirani krov i crni 19-inčni točkovi sa već pomenutim gumama.

U enterijeru su izmene nešto skromnije, a uključuju obloge od Alkantare, sportska sedišta Sparco i posebnu ručicu menjača. Najneobičniji deo cele priče se ipak krije ispod prednjeg poklopca.

Naime, automobil se ne zove Eco Explorer samo zato što Toyota ima potrebu za ekološkim prefiksima svih vrsta. Ovaj GT86 je tako opremljen NH3 sistemom koji je isporučila firma Bigas International. Da pojasnimo, radi se o pogonskom sistemu na amonijak, smešten u posebnom rezervoaru.

U Marangoniju navode da litar amonijaka košta tek 20 (Evro)Centi pa tako dodatni rezervoar, zapremine od 30 litara, može biti dovoljan za 180 km vožnje. Pri brzinama rada motora do 2800 o/min, vozilo se može kretati isključivo na amonijak, dok se iznad te brzine prebacuje na benzin.

Dakle, u gradskoj vožnji je moguće gotovo celo vreme koristiti amonijak kao pogonsko gorivo, a Marangoni navodi i da su zbog visoke energetske efikasnosti amonijaka performanse serijskog motora zadržane. Subaruov 2-litarski boxer je za ovu je priliku pojačan na 220 KS.

Izvor: Autonet.hr

Foto: Marangoni Tyre S.p.A.



čitanja : 2157



Komentari