BMW M4 Coupe Concept: zvanične slike

Na početku prvo podsećanje da je BMW početkom jula prestao sa proizvodnjom modela M3 Coupe (E92).

Poslednja generacija M3 Coupea je počela da se proizvodi 2007. godine i od tada je napravljeno više od 40.000 primeraka. Proizvedeno je i oko 10.000 M3 Sedana (E90), kao i skoro 16.000 M3 Cabrioleta (E93) čija proizvodnja će se nastaviti do septembra. Tokom šest godina proizvodnje M3 E92 je doživeo i brojne specijalne edicije, a među njima se našao i M3 GTS koji je imao 4,4 litarski V8 motor sa 450KS.

Prestankom proizvodnje M3 E92 Coupea u istoriju odlazi i M3 Coupe uopšte budući da će njegov naslednik nositi oznaku M4 (to važi i za Cabriolet), dok će M3 Sedan zadržati svoje ime i u novoj generaciji. Takođe, umesto 4.0L V8 motora u M3 E92 (sa 420KS i 400 Nm), budući M4 Coupe će najverovatnije imati šestocilindrični twin-turbo agregat.

Budući M4 Coupe sada najavljuje ovaj M4 Coupe Concept koji je pripremljen za predstavljanje na događaju Pebble Beach Concours d’Elegance u Americi.

Ako se obistine sadašnje najave, BMW M4 Coupe će biti lakši (za oko 100 kg), snažniji, agilniji i brži od M3 Coupea koji zamenjuje. Ubrzanje od 0 do 100 km/h bi inače po nekim ranijim najavama trebalo da iznosi 4,2 sekunde, dok će najveća brzina najverovatnije biti ograničena na 250 km/h.

Pod njegovom haubom će se verovatno naći twin-turbo šestocilindrični 3,0 litarski motor sa oko 450KS i 550 Nm obrtnog momenta, što je za 30KS više od 4,0 litarskog V8 agregata u M3 Coupeu E92.

Od menjača se pominje sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom ali i to da će se kupcima u SAD-u najverovatnije nuditi i manuelna verzija.

U paketu će biti i agresivniji aero body kit, hauba i krov od ugljeničnih vlakana, M točkovi (na konceptu su od 20 inča), modifikovano ogibljenje, jače kočnice (pominju se i karbon-keramičke kočnice), sportski izduvni sistem, kao i doterana unutrašnjost (sportska sedišta, M sportski volan...).
Ivan Mitić – Autoblog.rs