Renault EOLAB concept sa potrošnjom od samo 1,0 l/100 km

Iz Renaulta je još krajem avgusta stigla najava da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu premijeru imati njihovo novo koncept vozilo.

Francuski proizvođač međutim nije čekao 2. oktobar i prvi press dan sajma u Parizu pa je tako već danas pred nama komplet prvih zvaničnih slika kao i tehnički detalji novog koncept vozila nazvanog EOLAB (kombinacija reči "Aeolous" – boga i gospodara vetra iz grčke mitologije, kao i "Laboratory").


U osnovi, radi se o viziji automobila B segmenta budućnosti čije glavne karakteristike su izuzetno mala potrošnja, odlična aerodinamika (koeficijent otpora vazduhu je 0.235), aktivno vazdušno oslanjanje i mala težina.


Pažnju privlače i vrata, dakle 2+1, što znači jedna vrata sa vozačeve strane i dvoja vrata sa suvozačeve strane.

Što se tiče potrošnje goriva, Renault navodi da EOLAB ima prosečnu potrošnju od samo 1,0 l/100 km i emisiju CO2 od 22 grama po km.

EOLAB concept (inače u Liquid metal boji) ima hibridni pogon, a to znači kombinaciju 1,0 litarskog trocilindričnog SCe benzinca sa 75KS/95 Nm i elektromotora sa 67KS i 200 Nm. Moguća je i vožnja samo na elektropogon, kada vozilo može da pređe oko 60 km.

Zahvaljujući upotrebi aluminijuma, kompozitnih materijala i magnezijuma, laganih sedišta, tanjih stakala, lakšeg kočionog sistema, točkova od aluminijuma i ugljeničnih vlakana (tu su i gume sa smanjenim otporom kotrljanja), težina vozila iznosi 955 kg, što je oko 400 kg manje od ekvivalentnog Clia IV.


Unutrašnjost između ostalog ima četiri individualna sedišta, multimedia displej osetljiv na dodir, kao i po visini podesiv panel sa instrumentima.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Veoma lepo izgleda i ne bi me nista zacudilo da je ovo neka vrsta najave za novi Megane (znam, procitao sam da pise B-segment)... :)
ovo je istovremeno tako ruzno u tako mnogo detalja, koliko je i cool na tako mnogo nacina... :))
Ja bih ovakvo nesto vozio. Sto rece drugmirko: toliko ima cudnih i ruznih detalja da je bas kul.
Sve je ovo tipican Reno, a ovo je najava izgleda Megana.Naravno bice konvencionalniji,ali svaki njihov prototip je nasao otelotvorenje u novom modelu.Odlican je.
400 kg laksi od klia 4, a tezi 950 kg?
Pa nije valjda clio tezak 1350 kg?
@ Damko, obratite pažnju na formulaciju "od ekvivalentnog Clia", tako bar stoji u zvaničnom press saopštenju:
"the concept weighs in at 955kg or about 400kg less than an equivalent Clio."
@auto
Obratio sam i prvi put, i dalje mislim da "ekvivalentni" klio ne moze toliko da tezi. Evo nadjoh i podatak, 1.2L turbo 4-cylinder, 88kW/190Nm (koji mi deluje "najekvivalentnije") tezi 1104 kg.
0.9L turbo 3-cylinder tezi svega 1019 kg. (http://www.carsguide.com.au/car-reviews/2014-renault-clio-review-12831)
Obracao paznju ili ne, podatak u tekstu je besmislen.
@Damko...
pusti onu tricilindarsku "nejac" i provjeri tezinu Clia sa kakvim 150 konjskim dizelom.... zaboravio si na elektromotor a "ekvivaletni" bi morao imat toliko...;).
ma da je i meni ovaj podatak "nategnut" odprilike jednako, ko i onih "200 kila" laksi Cactus od C4....
Pretpostavljam da je ekvivalentni Klio,Klio sa hibridnim pogonom, odnosno,tezina koja bi se dobila ugradnjom hibridnog sklopa u postojeci Klio.Ako nisu na to mislili, onda podatak jeste besmislen, a sa druge strane ne postoji ekvivalentni Klio, jer ni jedan postojeci nema ovakav pogon.
@drugmirko
Uz clio se ne nudi dizel motor snage 150 hp.
Ovaj 1.2 turbo benzinac je snagom najpriblizniji iz trenutne ponude motora, njega sam i naveo prvog kao primer.
Ima 955 kg? Sunce ti, kakva napredna hibridna tehnika. Pa, ta masa "ubija" sve moguće uštede (osim pri kotrljanju nizbrdo).
A,koliki mu je rezervoar? Kad već troši "samo litar",ne bi me čudilo da ima najviše 10-ak litara zapremine.
@Damko
Ni taj podatak koji si nasao nema mnogo smisla i to zato sto ispada da je razlika izmedju Clia 1.2T sa 4 i 0.9T sa 3 cilindra 85 kg, sto je samo po sebi nebuloza i neisitina...
Skoro je bila polemika oko M4 i njegovoj masi u stvarnosti ako si ispratio, a ja se uvek setim testa Captur-a koji je po specifikacijama proizvodjaca imao masu od 1.180 kg, dok je na testu stavljen na vagu i izmereno je 1.398 kg...
Težina hibrida mora biti veća od klasičnog takvog automobila. Razlika mora biti bar 150-200kg u + za hibrida, u motoru, baterijama i drugim sklopovima.
Tako da ovaj hibrid na papiru ima izuzetno malu težinu.
@Orlo
Ne videh tu polemiku...
Meni ne deluje besmisleno da klot drajcilinder i cetvorocilindras u istoj klot opremi imaju razliku 85 kg u tezini, to mi deluje bas ocekivano, ni premalo ni previse.
@Damko
Mislis da je blok motora sa 3 cilindra 85 kg laksi od onog sa 4 cilindra?
Ako nisi ispratio, specifikacija kaze 1497 kg - realni testovi od oko 1560 kg - 1613 kg...
@moron Znam da je problem,ali prelep je.Otkad masa manja od Citigoa, sa gumama niskog otpora izuzetno malim cw ubija sve ustede?Vw xl1 dvosed, sa dva ciindra dizel od 800 kubika i mororom od 45 konja i elektromotorom od 27 konja, dometom na struju 50 km, tezak je 800 kg.Skoda?