BMW i8 fuel cell, BMW Serije 5 GT fuel cell i BMW Serije 2 Active Tourer eDrive

BMW je novinarima predstavio tri zanimljiva automobila, od čega dva sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik, kao i jedan sa hibridnim pogonom.

Pre svega, tu je BMW i8 fuel cell razvojno vozilo sa gorivim ćelijama, sa izmenjenim eksterijerom u odnosu na standardni i8, kao i aerodinamičkim paketom testiranim u vazdušnom tunelu u Minhenu.


Ovde treba pomenuti najavu BMW-ovog šefa razvoj i istraživanje Klausa Fröhlicha koji kaže da bi serijska proizvodnja vozila sa gorivim ćelijama trebalo da počne do 2020. godine.


BMW nije objavio puno detalja, ali je poznato da ovaj i8 ima i elektromotor smešten pozadi, a koji raspolaže sa 242KS.
Sledi BMW Serije 5 GT fuel cell, razvijen u saradnji sa Toyotom, još jedan automobil sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik, dok je elektromotor sa 199KS smešten pozadi. Automobil takođe ima i novi dvostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom i bateriju od 1 kWh.

Automobil se izgledom inače ne razlikuje od regularnog modela, a ovde treba podsetiti i da su BMW i Toyota 2013. godine potpisali ugovor o strateškoj saradnji koja podrazumeva i razvoj pogonskih sistema sa hidrogenskim gorivim ćelijama.

BMW navodi da je u rezervoaru 7.1 kg vodonika, dovoljno za autonomiju od oko 700 km. Punjenje traje oko pet minuta, a po sadašnjim cenama vodonika to košta oko 50 funti.

Na kraju, tu je i BMW Serije 2 Active Tourer eDrive, odnosno BMW-ov manji MPV automobil u plug-in hybrid varijanti.

Ovo je za sada predserijski model, ali serijski automobil je već u pripremi i može se očekivati na tržištu na proleće 2016. godine.

Automobil kombinuje 1,5 litarski trocilindrični benzinac (pokreće prednje točkove), elektromotor (pokreće zadnje točkove), šestostepeni automatski menjač, litijum-jonske baterije (7.7 kWh) i pogon na sva četiri točka, a po fabričkim podacima prosečna potrošnja goriva iznosi 2,0 l/100 km (emisija CO2 je 50 grama po km).

Moguća je i vožnja samo na elektropogon, kada ovaj automobil može da pređe 37 km.

Po fabričkim podacima, kombinovana snaga sistema iznosi 220KS i 385 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 6,5 sekundi, dok je najveća brzina 215 km/h.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Video sam par i8-ca ovde u Torontu. Crno plava boja karoserije izgleda najbolje. Ne moze se uporediti ni sa kojim automobilom na drumu. Nije to hvaljenje toliko koliko je auto autentican svojom pojavom. Podseca me na predratne dvobojne Bugatije.
bmw je negde 2005..prodavao automobile na hidrogen i automobil koji drzi rekord u brzini na hidrogen je bmw..prvi rezervoar za hidrogen sto je bio najveci problem da se uradi ..uradio je bmw..rezervoar koji drzi vrelu kafu cak 80 dana..da se ne ohladi..a model koji se prodavao je bmw 760 il..i koji drzi rekord u brzini...