Promena plana za Alfa Romeo zbog Kine

Plan o globalnom širenju marke Alfa Romeo trenutno se preispituje zbog usporenja rasta kineskog tržišta, izjavo je Serđo Markione (Sergio Marchione), direktor Alfe i matične kompanije Fiat Chrysler Automobiles.
Markione je rekao da je kontinuirano smanjenje uvoza luksuznih automobila u Kinu primoralo kompaniju da promeni strategiju za posustalu italijansku marku.
FCA i dalje stoji iza plana da Alfa Romeo 2018. godine proda 400.000 automobila, rekao je Markione. Veliki deo te brojke bio je predviđen za prodaju u Kini, pa će sada morati da ga apsorbuju ostali regioni, uključujući Severnu Ameriku i Evropu.
FCA je u maju 2014. godine predstavio plan o ulaganju 5 milijardi EUR u Alfa Romeo, uz prezentaciju 8 novih modela. Svi planirani novi modeli biće razvijeni, a novac koji je namenjen za njihov razvoj neće biti umanjen, samo će nova vozila doći drugačijim redosledom da bi se zadovoljio ukus kupaca u Evropi i Severnoj Americi. Planirana investicija biće kompletirana 2019. ili 2020. godine, rekao je direktor FCA.
Markione je rekao da Alfa ima svoje mesto u Kini, ali da planirani obim prodaje nije ostvariv pod sadašnjim tržišnim uslovima. Novi redosled budućih Alfinih premijera verovatno će biti predstavljen u januaru.
Alfa je prošle godine prodala manje od 70.000 automobila, uglavnom u Evropi. Prvi novi model biće limuzina srednje veličine Giulia, čija prodaja kreće pre kraja sledeće godine. Prva serija u najvišim specifikacijama Quadrifoglio prodavaće se u Italiji po ceni od 95.000 EUR.
Izvor: Nacionalnaklasa.com
Foto: arhiva Autoblog.rs / Alfa Romeo
Skoro 100,000 za auto srednje veličine, paprena je cena. Ne sumnjam da je odlična ali za te novce ima veliki Maserati...
I ne dopada mi se ova tendecija za širenjem tržišta.
Poz
Došlo je do promjena u proizvodnom planu. Više bi trebalo biti službeno početkom sljedeće godine.
Ugrubo:
* 949 maggio 2016 (lancio Q3/2016)
* 961 novembre 2016 (lancio Q1/2017)
963 2017
962 2017 (spostata avanti)
Giulietta IV 2018
964 2018 (spostata indietro)
949 je D-SUV, 961 je E-sedan. Ovaj 962 koji je pomaknut ranije je crossover C-segmenta, a 964 koji je pomaknut nazad je E-SUV. 963 je Coupe/Spider.
Kad vidim Giuliettu, uvek na prvi pogled pomislim da je na slici BMW ili Jaguar. Ako taj model treba da ih izvuče, nema šanse. Džabe RWD, džabe sve sada. Sa Alfom je gotovo - al' stvarno.
Nitro: a kako ćeš komentirat to da je prodano 7500 komada bez da je auto uopće vožen? Radi se o najskupljim primjercima s 510 ks, navodno Ferrari nije u mogućnosti isporučiti taj broj motora ni u roku godine dana. Usporedi te brojke s M3!
@JA
To je nebitno. Eventualna dobra prodaja te jedne, ultimativne verzije neće spasiti Alfa Romeo od propasti. Nije to Maserati pa da se vadi na najskuplju verziju. I nemoj porediti Alfa Romeo i BMW u smislu prodaje, to je smešno. :)
Upravo sam čitao članak Luce Ciferria na Autonewsu. To je onaj tip kojega u Italiji drže kao VAG-ovog plaćenika. Nasrao je toliko količinu gluposti o Alfi da je to nevjerojatno.
Mislim da Markione održava celokupnu FCA korporaciju na finansijskim trikovima i malverzacijama. Tako glomaznu kompaniju ne može da izvuče dobra prodaja jednog modela, pa čak ni celog brenda. Hvale se sa rezultatima prodaje Jeep Renegade-a i Cherokee-ja, i po istočno-evropskom tržištu ovaj naš 500L. Maserati kako stvari stoje i dalje u kanalu, Alfa nije odmakla od crteža i par sajamskih primeraka, dok Dodge i Chrysler posrću i na domaćem tržištu. Mislim da je pitanje trenutka kada će taj balon da pukne i da bankrotira cela kompanija.
@ Nitro
Kako rast prodaje na isto razdoblje prošle godine i na području EMEA-e i NAFTA-e uz istodobnu povećanu dobit po prodanom primjerku može značiti put u bankrot?
@ N.N
Vrlo lako. To što je povećana prodaja, ne znači da je to dovoljno da pokrije izdatke koji su zaslužni za to povećanje. Marketing, razvoj, otvaranje novih fabrika, sve to košta. Drugo, pitanje je kolika je bila prodaja u odnosu na koju se povećanje računa. To je kao onda kada je SAAB pisao da je povećao prodaju u Srbiji za 300%, a oni prodali prvo jedan, pa naredne godine tri vozila :D Ne kažem da je to slučaj i ovde, ali podatak o povećanju prodaje i zaradi po modelu ne znači puno bez podataka o troškovima poslovanja.
Za mene je mnogo bolji pokazatelj uporno pokušavanje spajanja sa GM-om. Kada firma posluje uspešno, onda nema potrebu da se širi spajanjem. Ako posluje veoma dobro, onda se širi akvizicijama, kupovinom drugih kompanija. Spajanje kompanija je najčešće pokazatelj borbe za opstanak.