home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Opelov sportski auto koji najavljuju već neko vreme i nije baš stigao u obliku u kome smo ga očekivali. Doduše, nosi određene stilske forme sa slavnog Opela GT-a iz sedamdesetih, ali očigledno je da su linije itekako ispeglane za moderno doba.

Stilska rešenja za smanjenje otpora zvazduha očigledno su igrala osnovnu ulogu, pa su svetla (sa IntelliLux LED tehnologijom) prilično spuštena duboko ispod nivoa vrhova točkova, dok su masivni blatobrani ostali ispupčeni kao na starijem Opelu GT-u ili ako baš hoćete na starijim Corvettama. Nije tajna da se radi o konceptnom automobilu koji samo predstavlja put kojim se Opel kreće.


Tako je i CEO Opela, Karl-Thomas Neumann na twitteru objavio da Opel GT Concept pokazuje da će “ovako izgledati sportski automobili u budućnosti”.

Važnije od izgleda svakako je interesantan sistem otvaranja vrata gde se praktično ceo deo od prednjih točkova do zadnjeg blatobrana pomera čineći impresivnu sliku, ali i omogućavajući jednostavniji ulazak u automobil. Ipak, sumnjamo da će u GT Concepta ulaziti puno vozača osim test vozača Opela. Očigledno se radi o konceptu, mada se ne bismo bunili kada bi se na pojedinim automobilima našli crveni prednji točkovi. Recimo na Adamu.


GT Concept je iz Adama i dobio motor, kao i menjač. Šestostepenim automatikom kontroliše se trocilindarski jednolitarski turbo benzinac. U ovoj verziji razvija 107 kW/145KS i 205 Nm obrtnog momenta, a motor prosleđuje svu snagu na zadnje točkove.


Budući da je masa vozila manja od 1.000 kilograma, GT Concept do 100 km/h stiže za manje od 8,0 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h.

Izvor: Proauto.ba

Foto: Opel

Prilog nemačkog Auto Bilda:

U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Opela za Srbiju:

Opel GT Concept: Ovako će sportski automobili izgledati u budućnosti

Opel GT Concept će proslaviti svoju svetsku premijeru na 86. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta 2016.). Ovaj sportski automobil koji postavlja trendove, izraz je konstantne inovativne snage Opela – uzbudljivih formi, redukovanih na samu esenciju i čistu strast. Ovaj rasni atleta sa prednje-središnje postavljenim motorom i zadnjim pogonom je direktan potomak Opela GT i Monza Concepta, dok u isto vreme skulpturalnu filozofiju dizajna dovodi na viši nivo. Ovaj sportski automobil je u isto vreme avangardan i puritanski, odričući se svega što bi moglo da naruši tu čistu formu. GT Concept nema ručice na vratima, a ne poseduje ni spoljnje retrovizore.

„Mi preduzimamo sledeći korak ka još više emocija i vozačkog zadovoljstva sa Opel GT Conceptom. GT Concept pokazuje za čega se Opel trenutno zalaže. Mi smo samouvereni, ambiciozni, inovativni i mi želimo da osvojimo još više kupaca svakim svojim novim automobilom“, rekao je šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann), koji već sada jedva čeka svetsku premijeru u Ženevi.

U najboljoj tradiciji: GT Concept nastavlja filozofiju Opel Experimentala GT

Opel GT Concept će slediti stope čuvenog Opel Experimentala GT na Salonu automobila u Ženevi. Daleke 1965., samo godinu dana nakon osnivanja prvog dizajnerskog studija jednog evropskog proizvođača automobila, Opel je predstavio ovaj elegantan i izražajan kupe sa pouzdanom tehnologijom Kadetta B, na Salonu automobila u Frankfurtu. Međutim, on nije bio inovativan samo zbog toga što je bio prvi koncept ikada, kojeg je predstavio jedan evropski proizvođač. GT su već krasile brojne inovacije poput farova koji su se uvlačili i izvlačili iz karoserije, pored tanane forme sa savršenim proporcijama, bez nepotrebnih dekoracija. Beskompromisni koncept Erharda Šnela je prevashodno težio jedno stvari – da bude dizajnerski izraz. Reakcije javnosti su bile toliko pozitivne da se Opel GT našao u prodajnim salonima samo tri godine kasnije. Ostatak je istorija – uspešna priča jedne automobilske ikone.

GT Concept ponovo demonstrira Opelov pionirski duh. Dinamičnu vozačku mašinu već sada simbolizuje potpisujuća crvena linija, koja horizontalno deli karoseriju i daje joj prepoznatljive proporcije. Karakteristični crveni prednji pneumatici, postavljeni na naplatke odvažnog dizajna, koji podsećaju na točkiće rolšua, evociraju na Opelov Motoclub 500 motocikl, koji je takođe bio avangardan u svoje vreme i ponosan nosilac dve crvene gume, davne 1928. godine. Pored toga, GT Concept nema puno veze s prošlošću. Duga hauba, nedostatak poklopca prtljažnika, centralni dvostruki izduv, i naravno naziv, sve to ukazuje na originalni GT. Osim navedenih detalja, Opel GT Concept je nezavisan model bez bilo kakvog naginjanja ka retro dizajnu.

„Mi smo kreirali GT Concept da bi u njemu zarobili odvažan, emocionalni duh marke Opel. On je dramatičan, skulpturalan i pun inovacija, što važan deo naše tradicije koju nameravamo da nastavimo. Godine 1965., Opel je razvio Experimental GT, potpuno moderno vozilo u to vreme, koje su takođe krasile čiste, skulpturalne forme. Sigurno je teško ponovo osmisliti jednu ikonu, ali baš kao što je Experimental GT bio avangardan u svoje vreme, tako je to GT Concept danas – apsolutno čist, minimalistički, a u isto vreme odvažan i beskompromisan. Ovaj kupe na impresivan način demonstrira kontinuirani razvoj naše dizajnerske filozofije – „Gde se vajarstvo susreće sa nemačkom preciznošću“, rekao je Mark Adams, potpredsednik Opelovog dizajna za Evropu.

Ključnu inovaciju Opel GT Concepta čine velika vrata sa integrisanim bočnim prozorima, čija se staklena površina tečno uliva u karoseriju. Vozač i suvozač pristupaju neočekivano prostranom kabinskom prostoru, tako što električna vrata otvaraju pritiskom na platformu osetljivu na dodir, integrisanu u potpisujuću crvenu liniju krova. Čak i za visoke vozače ima dosta prostora. Vrata se u velikoj meri „uranjaju“ u prednje lukove točkova prilikom otvaranja. Ovo patentirano rešenje koje štedi prostor, omogućava veliki ugao otvaranja, što je korisno u relativno tesnim parkinzima. Ovaj kompaktni atleta je iz tog razloga posebno optimizovan za urbanu eksploataciju. Dve kamere postavljene iza lukova točkova obezbeđuju preglednost koja značajno doprinosi bezbednosti, posebno kada se vozi u gradu. Ono što vidi oko kamere se šalje na dva monitora sa leve desne strane kokpita, tako da su dani bočnih retrovizora i „mrtvih uglova“ stvar prošlosti. Vetrobran se uliva u stakleni panoramski krov, omogućavajući putnicima da uživaju u iskustvu sličnom onom koje pruža targa konfiguracija sa uklonjivim krovom.

Istinski sportski automobil: Prednje-središnje pozicioniran turbo motor, pogon na zadnje točkove

Izdužena hauba motora otkriva pogonski koncept GT Concepta: Baš kao što prvi Opel GT i američka sportska ikona Corvette, takođe proizvod GM-a, imaju prednje-središnje pozicioniran motor, tako ga ima i GT Concept. Centar težišta vozila je iz tog razloga nizak i centralno postavljen, što je idealno za sportsku upravljivost i izuzetnu dinamiku vožnje u krivinama. Opel GT Concept poseduje moćni 1,0-litarski, trocilindarski turbo agregat, baziran na ultramodernom aluminijumskom motoru  iz ADAMa, Corse i Astre. Ekstremno efikasni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva isporučuje  107 kW/145 ks i maksimalni obrtni moment od 205 Nm (brojke u kojima se očitava potrošnja Opel GT Concepta još uvek nisu dostupne). Turbo snaga se šalje na zadnju osovinu sa mehaničkom blokadom diferencijala preko šestostepene sekvencijalne transmisije, kojom se upravlja preko polugica na upravljaču. Na taj način, Opel GT Concept poseduje tradicionalan pogon na zadnje točkove, omiljen među automobilskim entuzijastima. Performanse ovog dvoseda, ukupne mase ispod 1.000 kilograma, takođe su u skladu s navedenim. Od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od osam sekundi, uz maksimalnu brzinu od 215 km/h.

Još jedna atrakcija Opel GT Concepta su glavni farovi sa integrisanim pokazivačima pravca. Zahvaljujući ultramodernoj tehnologiji projektovanja svetlosti, oni sijaju trodimenzionalno. Sledeća generacija adaptivnog, potpunog LED osvetljenja je očigledno u savršenom skladu s ovom tehnologijom. Opel IntelliLux LED® matrično svetlo, koje obezbeđuje snop dugih svetala bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju, već je debitovalo u novoj Astri 2015. i osvojilo „SAFETYBEST Award“ priznanje. Opel GT Concept će biti nosilac nove etape razvoja ovog inteligentnog sistema osvetljenja. Stajling svetala je zaokružen trodimenzionalnim dizajnom zadnje signalne grupe, što novog GT-a čini prepoznatljivim tokom noćne vožnje.



čitanja : 1399



Komentari

Fenomenalno!
Ovo ne smeju da propuste

Autor Uros Cuore Sportivo 27 Jan 2016, 13:42

@ Uros Cuore Sportivo
Gledajuci one spijunske slike prvo ce nova Meriva C imati ovakav prednji deo, ali ovo i koncept Monza su smernice za dalje... ali od price o RWD kompaktnom modelu nema nista, nerealna je, moguce da ce ovo biti zamena za Astru GTC na bazi, jelte, Astre K... cenim i da je ovo ujedno i najava za jaci 1.0T SIDI motor...

Autor Orlo 27 Jan 2016, 14:46

Orlo
nema nista od nove Merive, eno riknula! :)))

Autor carobnjak 27 Jan 2016, 14:53

@Orlo,
Ovakav prednji deo je idealan (ne kazem da mi se posebno svidja) za sledecu generaciju Korse. Naravno, proporcionalno sirini i visini prednjeg dela tog modela.
Ali ovaj koncept je presladak!
Namerno sam upotrebio taj atribut.

Autor Uros Cuore Sportivo 27 Jan 2016, 18:48

@ Uros Cuore Sportivo
Licno sam malo razocaran, zato sto sam ocekivao koncept blizak produkcijski spremnom modelu, da ovaj koncept ima vise dodirnih tacaka sa stvarnoscu, poput "GTC Paris" koncepta koji je najavio novu Astru GTC i koji se nije prakticno razlikovao od "prave stvari"... mozda i sto nisam bas fan retro dizajna... ima tu lepih detalja, neki su evoluirali sa Monze, a svidja mi se ideja da bocna lajsna bude u boji (ovde crvena), a ne samo hromirana...

Verovatno si u pravu da ce i Corsa poneti slicne linije, a i nova Corsa F se moze ocekivati u naredne dve godine...

Autor Orlo 27 Jan 2016, 19:42