home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Vrele Gume, „Citroen Advanced Comfort“ projekat obećava revolucionaran dizajn ogibljenja. Suvišno je reći da je to teritorija ove francuske marke, nekada poznate po ekstremno udobnim automobilima. Setimo se hidropneumatske postavke i onog neponovljivog osećaja vožnje kao „po jastucima“. Ipak, to rešenje je imalo svoje mane i bilo je skupo za održavanje.

Nova Citroenova tehnologija se sastoji od preko 30 patenata, a kompanija ih je sve spakovala u jedan protototip – C4 Picasso, u pokušaju da demonstrira šta se to sprema za buduće modele. Citroen planira da postepeno uvede ove inovacije kroz svoj portfolio, počev od 2017. godine.

Najveća inovacija je nova tehnologija ogibljenja. Ova solucija doduše koristi tradicionalne opruge i amortizere, ali dodaje i hidraulične graničnike da bi se kontrolisao odskok i kompresija. Tokom regularne vožnje, ovaj sistem obezbeđuje mekše podešavanje spiralnih opruga jer čvršće podloške mogu bolje da se izbore sa ekstremnijim silama. Citroen tvrdi da je ovaj sistem toliko uglađen da je poput „letećeg ćilima“.

Ipak, čak i sa ovim sistemom, rupe i neravnine prenose jedan deo energije na šasiju, ali kompanija tu ima rešenje u vidu nove tehnike strukturalnog povezivanja koja sjedinjuje lepljenje i zavarivanje prilikom povezivanja komponenti karoserije. Rezultat se ogleda u 20 odsto boljoj krutosti, što znači da manje vibracija odlazi u kabinu.

Finalna inovacija „Citroen Advanced Comfort“ prototipa inspiraciju vuče iz dušeka, na taj način što se kombinuje nekoliko tipova memorijskih pena da bi se sedišta adaptirala na konture putnika. Kada možemo ovu tehnologiju očekivati u serijskoj proizvodnji? Pa, možda kod DS modela 2018.

Izvor i više slika na sajtu Vrelegume.rs

Foto: Citroen



čitanja : 1232



Komentari

nećemo to videt kod DS-a, jer je to ogibljenje samo za Citroene... ;). no, mogli bi "lepljenu" karoseriju i "madrac" siceve :).

a i članak vam je malo "šlampav"... glavni deo ovog novog "advanced comfort concepta" je u tome, da su u glavni amortizer "ukomponirana" još dva manja, koja zajedno sa hidrauličkim limiterima preuzimaju funkciju mehaničkih limitera u običnim amortizerima.... glavni amortizer može zbog toga bit podešen na jako "mekano", jer svako pojačano opterećenje više ne završava abruptnim udarcem u mehanički limiter hoda amortizera, već se amortizuje preko ta dva "manja amortizera" i hidrauličkih limitera....
rezultat je izuzetno mekano ogibljenje u "90%" normalnog režima vožnje i kontrolirano očvrščivanje ogibljenja kod pojačanih opterečenja....

evo vam i slike "novog" amortizera:

http://www.automobile-magazine.fr/var/automobile_magazine/storage/images/media/galeries/photos/citroen/c4_cactus/citroen_advanced_comfort/butee_coupe_d/2786341-1-fre-FR/butee_coupe_d_image_photo_leader.jpg

http://referentiel.nouvelobs.com/file/15197239.jpg

http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/citroen-cactus-a-suspension-309.jpg

u glavnom... novinari francuskih i engledkih revija, koji su imali prilike isprobat ovaj konceptni Cactus i "iz prve ruke" usporedit ga sa serijskim, jako su ... iznenađeni, da ne kažem baš oduševljeni ;).

Autor drugmirko 07 Jun 2016, 21:40

Retko ruzan "uljez", sramota za Citroen!

Autor carobnjak 07 Jun 2016, 22:06

ma... to je stvar ličnog ukusa.... meni je onak, veseo i simpatičan tako, da mislim kako njegov dizajn nije njegov najveći problem. po meni je problematična njegova "prisiljena esencialnost" izvedbe i "nesencialnost" njegove cene. i to, da nije "C4", već da je "C3"... ;).

ps. hvala auto za edit :)

Autor drugmirko 07 Jun 2016, 22:29