home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hyundai se ozbiljno priprema za ulazak u „hot hatch“ klasu, a prvi predstavnik biće baziran na konceptu RN30, koji je upravo debitovao na Salonu automobila u Parizu.

Da i Hyundai sve ozbiljnije razmišta o svom „hot hatch“ predstavniku, potvrđuje i Salon automobila u Parizu, gde je južnokorejski proizvođač predstavio koncept pod nazivom RN30, razvijen od strane Hyundai Motorsport odeljenja, kao i Performance Development & High Performanse ogranka.

Koncept RN30, koji bi u serijskoj formi, sledeće godine, trebao da ponese oznaku i30N, pokreće 2,0-litarski turbo motor, specijalno razvijen za visoke performanse, sa velikim brojem komponenti izrađenih kovanjem, umesto klasičnog postupka livenjem.

Snaga agregata je deklarisana na 375 „konja“, uz 450 Nm obrtnog momenta, a pogon je na sva četiri točka, preko automatizovanog menjača sa dvostrukim kvačilom, tzv. „mokrog“ tipa. Tu je i neizbežni elektronski diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, koji se brine za raspodelu obrtnog momenta između točkova.

Uz veoma agresivan nastup, pre svega zahvaljujući aerodinamičkim dodacima, gotovo trkačke specifikacije, „mišićavim“ bokovima, velikim spojlerima i difuzoru vazduha, kao i malom odstojanju od tla, RN30 deluje više kao automobil spreman za TCR takmičenje, nego li standardni „hot hatch“.

Tome doprinosi i prilično „spartanski“ enterijer, doduše, i dalje u konceptualnoj formi, u kojem je sve podređeno vozaču, kao i ostvarivanju što boljih performansi. Tu je i integrisani sigurnosni „kavez“, a RN30 poseduje čak i tri kamere koje su zadužene da zabeleže sve „vratolomije“ koje vozač izvodi sa automobilom.

Hyundai i20 WRC

Uz atraktivni RN30 koncept, Hyundai je na Salonu automobila u Parizu predstavio i trkački i20 WRC - takmičara za narednu WRC sezonu.

Pored koncepta izuzetno atraktivnog hot hatch modela RN30, Hyundai je u Parizu predstavio i model i20 WRC – trkačku mašinu sa kojom će se južnokorejski proizvođač takmičiti u narednoj sezoni Svetskog šampionata u reliju.


Usled izmena tehničkih pravila za sezonu 2017, koja timovima omogućuju veću slobodu u kreiranju automobila, i Hyundai i20 WRC nastoji da eksploatiše to, te prema prvim informacijama, njegov motor sada oslobađa oko 380 konjskih snaga, a tu su i ekstremniji aerodinamički dodaci.

Ovogodišnji nastup Hyundaija u WRC šampionatu više je nego uspešan, sa pobedama na dva relija, dok su na ostala četiri osvojena pobednička postolja. Tim Hyundai Motorsport trenutno se nalazi na drugom mestu u generalnom plasmanu, iz dominantnog Volkswagena.

Preuzeto sa: Topspeed.telegraf.com

Foto: Hyundai

Video: CarsGuide.com.au



čitanja : 1112



Komentari