Renault ZOE e-Sport Concept sa 460KS

Kao lider u prodaji električnih vozila i trostruki osvajač Formula E šampionata, Renault je na sajmu automobila u Ženevi predstavio uzbudljivi ZOE e-Sport Concept.

Baziran na standardnom modelu i tehnološki baziran na sportskom jednosedu, ZOE e-Sport Concept pokazuje da električni automobil može biti ujedno i zabavan i brz.

Renault ponovo pokazuje lojanost i predanost razvoju električnih automobila. Napravljen na platformi standardnog modela koji predvodi Renaultovu gamu električnih vozila u Evropi, a sa tehnologijom sportskog jednoseda iz Formula E šampionata, ZOE e-Sport Concept pokazuje da električni automobil može da bude veoma brz i veoma zabavan.

Karoserija od ugljeničnih vlakana i baterija od 450 kg na vagi donose ukupnu masu od samo 1.400 kg. Sa dva motora od skoro 460KS snage, uzbudljivi koncept iz stanja mirovanja do 100 km/h stiže za samo 3,2 sekunde, odnosno do maksimalnih 210 km/h mu je neophodno manje od 10 sekundi. Motori su identične snage, a jedan je smešten napred, a drugi pozadi. Kako bi potpuno iskoristio svoju moć, svaki motor ima zasebnu bateriju ukupnog kapaciteta 40 kWh.

Renault ZOE e-Sport Concept takođe koristi iskustvo iz Formula E serije u smislu optimizovanja snage i isporuke na točkove. Renaultova napredna elektronika pomaže preciznom doziranju snage, ali i dinamičnom ubrzanju ukoliko je to potrebno. Elektronika se može podešavati u četiri različita moda podržavajući stil vožnje između naglaska na performansama i autonomiji. Podešavati se može čak i isporuka snage između prednjeg ili zadnjeg motora, stavljajući akcent na prednji ili zadnji pogon. Istovremeno, sistem vazdušnog i vodenog hlađenja sa napred pozicioniranim radijatorom je maksimalno optimizovan kako se baterija i kontrolna jedinica ne bi pregrejavali.

Ovo je zaista prava trkačka mašina. Stručnjaci iz Renault Sport odeljenja su prilagodili oslanjanje ekstremnoj snazi, a cevasta šasija dolazi od Renault Sport modela koji se takmiče na brdskim i snežnim trkama.
Nisko težište, proširen trag točkova i pogon na sve točkove garantuju maksimalnu stabilnost na krivudavim podlogama.
Renault ZOE e-Sport Concept je opremljen točkovima 245/35 R20 i velikim kočionim diskovima koji mu omogućavau veliku zaustavnu moć. Podesivi ÖHLINS amortizeri iz Megana Trophy R.S. 275 su još jedan proizvod motorsport branše i pomažu različitim stilovima vožnje i različitim konfiguracijama staza.
Izvor: Klix.ba
Foto: Renault
Evo za moga Milu vezistu..da sport itekako ima veze za razvoj/prilagodjavanje buducih tehnologija koje trebaju da dodju u neke novije modele iz Renaultove game.
@Renault Terminator,
napravili koncept koji nije legalan za ulicnu upotrebu isto kao ni formula e bolid.
tako mal auto, jos uradjen od ugljeničnih vlakana i na kraju se hvale kako je tezak SAMO 1400 kg ... dobrih 300 kg vise nego tipican auto slicnih dimenzija
jeli treba i renaultu da pisem pismo da bi saznao sta od trkacke tehnologije nude u serijskim autima kao mercedesu?
Mile
ii? Sta kazu iz Mecke?
Evo sta kaze Rendza I to pazi na SRPSKOM JEZIKU jbt,al mislim da se moze prevesti na engleski posto ti slabo razumijes srpski hehe...
http://www.renault.rs/o_nama/copy_of_motori-energy.html
Na koji tipican auto slicne velicine elektro snage blizu 500 konja i baterijama od 450 kila mislis?Konkretno superbrzi Rimac imna 1100 konja ali skoro 1900 kila, a tesla S je tezak u zavisnosti od dometa baterija je negde izmedju 2 i 2 i po tone.Ako uzmemo da je Tesla 20 posto duzi auto,(konkretno za 80 cm) ali je nizi od Zoe,sirine otprilike iste onda dodjemo na to da je zapreminski veci oko 10 posto najvise.Da, za auto visok skoro 160, dugacak 4,1 metar i sirok dva metra, sa 1400 kila i 460 konja je itekako SAMO.Elem, da ovo je prototip ali sjajan prototip fenomenalne tehnike i performansi.``Obicni`` Zoe uopste nije jako mali auto, veci je od Clia koji je medju najvecima u klasi i tezak je 1500 kila.BMW i3 sa karbon karoserijom i 20 cm kracim telom je od 1200 do 1400 kila sa 170 konja.
Predrag
Ma Mile se zajebava,nije on to mislio ozbiljno,zna on da je Renault odradio odlican posao pa mora malo da zajebava heh..Mile inace voli Francuze,Citroen mu je omiljen javno a Renault potajno hehe..samo nece da prizna.
Fantastično izgleda , samo ova masa ne štima nikako , šta je od karbona kad šasija ima tonu?
Npr.Teslin motor od 360KS ima 32kg...
Gdje se onda denu ostalih 900 i nešto kila u "karbonca"
@Renault Terminator,
i znaci veza je ta da renault koristi "iskustvo steceno u formuli 1 ili formuli e"? posto se ta recenica non-stop ponavlja. vide ljudi iz renaulta da narod voli to da cuje za zato non-stop ponavlja. isto kao sto Volkswagen u svojim reklamama ovde u americi svaka druga rec je "german engineering" ... reklamiraju Volkswagen routan, koji je prepakovani Chrysler town & country sa volkswagenovom oznakom i svaka druga rec kako je "rec o izvarednom german engineringu" :)))
nemam ja problema da priznam da Renault ima neke bas lepe aute. talisman je prelep, megane isto, zoe mi je mozda najlepsi pristupacni elektricni auto, jedino mi je prednji deo clio ruzak kao grob.
p.s. citroen mi je omiljena evropska kompanija, ali mi nije omiljena kompanija generalno. tu cast ima ford :)
@predrag,
tipican (serijski) auto slicnih dimenzija nije uradjen od ugljeničnih vlakana.
a da odgovorim na tvoje pitanje - evo ti jednog od jos pre 3 godine.
http://www.autoblog.com/2014/08/15/renovo-coupe-electric-supercar-500-hp-for-just-529000-video/
Mile
Reko sam ja da ti neces to na Srpskom jeziku moci razumjeti ahaha..
Imaju tamo nekakvi benzinski i dizel motori gdje I kada bi ti htio da razumijes srpski lijepo pise sta je od F1 tehnologije prilagodjeno kom motoru,al ti ni znas srpski i od jednog drveta ne vidis sumu,tipicno americko razmisljanje hehe..Mile,Mile radarista...
@Renault Terminator,
ne zanima mene sta renault kaze, isto kao sto me nije zanimalo ni sta mercedes kaze u proslosti. ja sam TEBE pitao da objasnis, na sta je tvoj odgovor "pitaj kompaniju", a u zadnje vreme i postavljanje linkova.
Mile
Pa lijepo ti pise,ja kazem da sport itekako ima veze sa obicnom auto industrijom,dokazem ti to u video i pisanoj formi,ja ne znam kako da ti objasnim vise.
@mile
Stvarno nemam nameru da se raspravljam.Hvala na linku.Progledao sam.Upravo si mi pokazao automobil slicnih performansi kao ovaj gore, ali manjih gabarita(25cm uzi, ravno pola metra nizi i iste duzine) , dvostruko manjom autonomijom od ovog gore(na drugom sajtu sam nasao da je autonomija preko 300 km, sto je gotovo 200 milja, dok je za ovog americkog revolucionarnog supersportistu autonomija 100 milja), sa nesto slabijim ubrzanjima i nesto manjom krajnjom brzinom i tezi za 100 kilograma.Isti taj sportista kosta pola miliona dolara i nastao je na sasiji automobila koji je sa motorom od 4,7 litara bio tezak 1000 kilograma kao obican auto.Procenjujem da bi na motor i transmisiju otpalo bar 300 kila, dakle ono sto su u silikonskoj dolini ugradili za elektricni pogon ovog revolucionarnog supersportiste.Hvala ti za link i nadam se da si skapirao sta je ovde revolucionarnije od revolucionarnog Amerikanca i zasto karbon. Da ti ukratko ponovim:
Zoe je veci auto, Zoe je brzi auto, Zoe je startniji auto, Zoe ima vecu autonomiju i Zoe je laksi auto. Kad vec pitas za iskustva iz F1 ili Formule E evo ukratko: ugradjena su dva motora identicne stalno-magnetne tehnologije kao iz formule E, samo sa nesto manje snage, vazdusno-vodeni sistem hladjenja odrzava stalnu temperatruru baterija, ugradjen je iz Formule e, sistem koji optimizuje isporuku energije nastao je na osnovu iskustava iz Formule e.I uopste uzev kao i F1 optimizacija rada sklopova bilo koje vrste motora se bazira na iskustvima sa trka, mnogo dugo bi trebalo da ti pisem koliko je eksperimentisanje sa uglovima otvaranja ventila, duzine i oblika usisnih kanala, velicine turbine, oblika bregaste i dr... vazno za ekonomicnost, snagu i dugotrajnost, a sve se to eksperimentisalo u F1, pa su se iskustva prenosila u svakodnevnu praksu.Za par godina ce Kers postati standardni sistem dok potpuno ne nestanu SUS motori.Konkretno, na novom Scenicu je uz 1.5 dci uparen Hybrid Assist sistem.To je elektromotor od 10kw koji se napaja baterijom od 48v, a ona se puni rekuperacijom energije od vesanja kocenja. Motor ne cini ni 10 posto ukupne snage, a posto nije stalno ukljucen on na snagu i potrosnju utice tek oko 2-3 procenta sto je prilicno neprimetno.Ali u kratkim ubrzavanjima u gradu i na otvorenom dodaje osetno snagu i u tim trenucima ponasa se kao na primer 1.6 dci, pa je sa ovim sistemom auto nesto ugladjeniji, udobniji, sigurniji i ekonomicniji. To nije nista drugo do KERS iz F1.
Predrag
Auu jbt...dosta stvari iz ovog teksta nisam ni ja znao,svaka ti cast na ovom,nesto i naucih..Ima ovdje na Blogu skrivenih Renolasa hehe..
@Predrag,
ti jednu stvar ignorises u celoj prici, a to je podatak da poredis concept iz 2017 sa serijskim autom iz 2014. ne znam za tebe, ali ja bi i ocekivao od danasnjeg koncepta sa najmodernijom tehnologijom da bude bolji od 3 godine starog serijskog auta (I to ne malo vec mnogo bolji). Eto ne moram koristiti renovo kao primer, mogu uzeti teslu roadster koja je debitovala jos pre skoro 10 godina u serijskoj verziji. Zoe malo duzi, tesla malo sira, zoe za oko 40 cm visi. Tesla 288 hp, tezina od 1300 kg, domet 244 milje.
Realno, cak da ova verzija zoe sutra udje u serijsku proizvodnju (a ne verujem da ce ikada) opet serijski auto bi verovatno imao i vecu tezinu i slabije performance jer kapiram da dobar deo concept auta uopste nije street legal.
Drugo, verzija daytone koja je bila teska 1,000 kg je trkacka iz 1960-ih godina, koja je bila oguljena i bez ikakvih sigurnosnih mera. U danasnja vremena takav auto sigurno nebi mogao na ulicu, tako da na tezinu renovo dodaj i moderne sigurnosne mere, elektroniku, itd, tako da nije bas da su samo uzeli klasicni auto i zamenili benzinski motor sa elektricnim.
@mile
Ti ignorises sve sto sam napisao.Evo da ti ponovim.U svetu elektroautomobila masa od 1400 kg jeste SAMO.Toliko ima karbonski BMW i2 sa 170 konja.Tvoj serijski automobil se prodao da vidimo u seriji...a nadjoh-OD NITI JEDNOG KOMADA.Nikada nije ni proizveden, nedje zapelo. Inace su u medjuvremenu promenili ime i sada eksperimentisu sa autonomnim DeLoreanom.Verovatno ce ovaj novi model otici korak vise, bice najlaksi autonomni auto koji se vraca kroz vreme.Jedino za to autonomni ne znam da li sam bira gde i kada ce da putuje ili ce mu trebati Majkl Dzi Foks.Ovaj auto gore je prototip jer nije ni planiran za seriju, preskup bi bio za jedan Reno, a pitanje da li bi bilo zainteresovanih kupaca za tako nesto. Inace karbon nije cudotvoran. Celicna karoserija je duplo teza, ali i ina je teska oko 250-300 kila kod takvog automobila, a karbonsta bi bila oko 150.dakle ne mozes ustedeti 700 kila na necemu sto je inace mnogo manje tesko.Uzgred ovaj auto je street legal ima svu neophodnu signalizaciju i opremu koja je obavezna.Da li bi osvojio 2 ili 5 zveydica na kras testovima nebitno je.Takodje tesla Roadster je kraci, nizi i uzi auto od Zoe, dakle manji, a karoserija je na lotusovoj saiji nacinjena od karbona.Prosto, ono tvoje SAMO je bilo lupetanje, jer to danas jeste SAMO.