BMW Serije 8 Concept

DOPUNJENO: Nove slike sa sajta Autotijd.be
Nakon prvog teaser crteža, pred nama je i nekoliko zvaničnih slika BMW-ovog koncepta nove Serije 8, koji će promociju imati na događaju Concorso d’Eleganza Villa d’Este, od 26. do 29. maja.
Već neko vreme je naime poznato da se bavarski BMW priprema na povratak Serije 8, što su još u maju prošle godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8. Na toj listi se takođe nalazi i M8 oznaka...

Dok će se standardna Serija 8 nove generacije pojaviti 2018. godine, 2019. nas očekuje M8 Coupe (fabričke oznake F92), kao i M8 Cabrio (F91).

Nova Serija 8 će se bazirati na CLAR platformi i biće dostupna u Coupe i Cabrio verzijama (fabričkih oznaka G15 i G14), ali i kao Gran Coupe (G16).

Ako se obistine najave, Serija 8 će biti i najlakša u klasi, zahvaljujući upotrebi aluminijuma, magnezijuma i ugljeničnih vlakana.

Od motora između ostalog možemo očekivati V8 twin-turbo, a možda čak i 6,6 litarski V12.

Pod haubom novog M8 će biti 4,4 litarski twin-turbo V8 motor sa više od 600KS. Insajderi kažu da će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi značajno manje od četiri sekunde. Ovaj 2+2 sportista će se nuditi sa pogonom na sva četiri točka i (najverovatnije) 8-stepenim ZF automatskim menjačem.

Podsećanja radi, originalna Serija 8 (E31) je predstavljena u septembru 1989. godine, a proizvodila sve do 1999. godine. Ukupno je proizveden 30.621 primerak ovog coupea, od čega je više od dve trećine sa V12 motorom pod haubom.

Automobil je šira javnost mogla da upozna na sajmu automobila u Frankfurtu 1989. godine kada je promovisana verzija 850i sa 5,0 litarskim V12 motorom sa 220 kW/300KS i 450 Nm. To je bilo dovoljno da 1790 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi.
BMW je 1993. godine ponudu proširio sa dve nove verzije, i to modelom 840 Ci sa 4,0 litarskim V8 motorom sa 210 kW/286KS, kao i sa modelom 850 CSi koji je pokretao 5,6 litarski V12 sa 280 kW/381KS i 550 Nm. Godinu dana kasnije se pojavio i BMW 850 Ci za čiji pogon se brinuo 5,4 litarski V12 sa 240 kW/326KS, a mogao je da se kombinuje sa novim petostepenim automatskim menjačem.
Prva Serija 8 se pojavila i u cabrio izdanju i kao BMW M8 (imao je V12 motor sa 580KS), ali se ove verzije nikada nisu našle u serijskoj proizvodnji.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Gledam ovo i vidim novu....sesticu.
Verovatno uzivo izaziva neki bolji efekat ali gledajuci video pre neki dan na Petrolicious-u, originalna osmica je bila svemirski brod u tadasnjoj gami BMWa.
Da li bi ovo pre bio konkurent Mercedesu S kupe ili AMG GTu i Audiju R8?
Bmw malo kraducka inspiraciju od Maserati Grandturismo. Ok,ok, ipak su promenili svetleće grupe... E, BMW... Bio nekad...
Nadam se da nece izgledati ovako...mlako dosta deluje. Kad su vec cekali ovoliko da izbace novu osmicu, mora to bolje...
@UCS treba da bude konkurent S kupeu
@DaMir,
Verovatno je tako.
Sad, na ovim dodatnim slikama, koje nisam video prvi put, izgleda daleko bolje.
Sad se vise bojim za 6-cu. Da ce morati da izgleda mlako u odnosu na ovo.
@UCS da, na ovim novim slikama bolje deluje. A sesticu su upropastili...nova sestica ce da bude klasicni GT model. Nece da ima veze sa aktuelnim modelom, vec ce da bude evolucija 5GT modela.
UCS
sestica u formi kupea, kabrioleta i GC-a vise nece postojati (najverovatnije). Ako se bude pojavila morace totalno da se repozicionira. Dakle, da bude nesto kao E kupe. Identicna (spolja i unutra) kao serija 5, i nekoliko hiljada evra skuplja. Sestica je bila po ceni skoro kao sedmica...a dva modela slicnih kupea i sa slicnom cenom (jedan malo jeftiniji od sedmice, a drugi malo skuplji) bi bila totalna besmislica. Mislim, super bi bilo kao materijal za fan komentarisanja po blogovima i forumima, ali jedan od ta dva modela bi na trzistu propao. Cak mislim da ce najlepse biti ono sto jos nismo videli - kabrio i gran kupe. Gran kupe ce verovatno biti model koji je u medijima najavljivan kao serija 9.
Sto se serije 6 tice, osim modela GT koji ce zameniti 5gt ali sa luksuznijim enterijerom (maltene na nivou sedmice), suska se o pojavi sportskog modela koji bi trebalo da parira 911-ici...
Konačno i od Bavaraca nešto da obara s nogu a ne samo SUV-omanija i copy/paste limuzine...
Doduše ima tu primjesa najbolje Maseratijeve i Aston Martinove škole, ali je to samo plus.
@toma,
Kontam sta hoces da kazes, ipak bi doslo do kanibalizma u gami. Dakle BMW ce uslovno receno imati kupe serije 2, serije 4, ovaj serije 8 i konkurenta 911-ci. Uz kabrio Z4 i serije 4.
Kris Bangl je najbolji posao uradio sa svojom serijom 6. Buduci klasik svakako i meni najdrazi BMW novije generacije.
UCS
I serija 8 ide u kabri varijanti. To je potvrdjeno, kao i 8 Gran Coupe...
Da Banglova sestica, kao i mnogi drugi Banglovi modela su tak kasnije postali bolje shvaceni....
Toliko liči na Aston Martin DB11 da je to sramotno. Ali je mnogo vulgarniji. Ako serijska verzija bude izgledala ovako vulgarno, biće potpuni promašaj.
Predimenzionirani bubrezi.
Kopija Aston Martina samo vulgaran sto Nitro rece.
Ne lici bas na bmw.
Maserati-Aston Martin miks.
Аха вулгаран....фали му само цигару да задими и флашу ракије да привуче себи, а?? 0_о
Машина је извајана!!
Само БМВ је аутоиндустрија, све су остало радионице!!
Gagiba
Hmmm, od kad nisam cuo taj sirom sveta opste prihvaceni slogan.
Ta gadna vulgarna ogavstina:)))))
8GranCoupe ce verovatno biti (daleko) najlepsi sedan na trzistu....
Gase seriju 6 ?
Cudna odluka.
Da li je ova serija 8 zapravo naslednik serije 6 samo druga oznaka ?
тома
;)))
Најави ти неко време уназад серију 8 али овакву је ниси помињао! :))
После концепта актуелне тројке (сећаш се без сумње) није БМВ имао успешнији концепт дефинитивно. Наравно ублажиће му бранике, мало га примирити за серију али све у свему чисто 10!
Могу мислити како ће тек М-а да намуње!! :)