home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Toyota Prius sa solarnim ćelijama

Prednja hauba, krov i zadnje staklo su prekriveni crnim solarnim ćelijama debljine samo 0,03 mm i mogu se oblikovati prema Priusovim linijama karoserije

Kako prenosi Tportal, Toyota je objavila da će najprodavaniji zeleni automobili na svetu - Toyota Prius - učiniti još zelenijim. Naime, odlučili su da Priusu dodaju solarne panele kako bi i oni generisali električnu energiju.

Toyota već ima model Prius sa solarnim panelima, ali je ta tehnologija ponuđena kao jedina opcija na Prius PHV-u koji se prodaje u Japanu, kao i na plug-in varijanti koja se u SAD-u prodaje kao Prius Prime od 2016. godine.

Toyota Prius sa solarnim ćelijama

Testiranja na javnim saobraćajnicama ovakovog Priusa počinju ovoga meseca i trajaće sve do sledećeg februara u saradnji s proizvođačem solarnih ćelija, firmom Sharp, u sklopu inicijative koju podržava japanska vlada pod nazivom Organizacija za razvoj nove energije i industrijske tehnologije (New Energy and Industrial Technology Development Organization).

Toyota Prius sa solarnim ćelijama

Tako postavljen sistem generiše dovoljno snage da Prius PHV ima domet na solarni pogon od oko 56 km. Novi tesi automobil dramatično povećava performanse jer, za razliku od sadašnjeg sistema, koji se napaja električnom energijom samo dok je automobil parkiran, nova verzija se takođe napaja i dok se vozi.

Postojeći sistem Prius PHV generiše oko 180 W električne energije dok je vozilo parkirano, dovoljno tek za pogon na bateriju od manje od 6,5 kilometara. Novi sistem isporučuje 860 W, ili gotovo pet puta više energije, što je dovoljno za oko 45 kilometara ako se automobil napuni dok je parkiran, ili 56 kilometara ako se puni za vreme vožnje.

Neki dobici po pitanju punjenja električnom energijom dolaze kroz efikasnije solarne ćelije, međutim nova tehnologija koristi i mnogo više panela. Budući da su toliko tanke, mogu da se oblikuju u Priusovu karoseriju i zadnja vrata.

Predstavnik Toyote rekao je da vidljivost pozadi nije problem jer vozač može da koristi bočne retrovizore za vreme vožnje kao i videokameru za vizuelizaciju pri parkiranju ili vožnji unazad.

Toyota je saopštila da će njihovo testiranje pomoći da se utvrdi koliko će solarne energije povećati raspon krstarenja i efikasnosti goriva elektrifikovanih vozila.

Izvor: Tportal.hr

Foto: Toyota



čitanja : 298



Komentari