Hyundai Prophecy concept

Hyundai predstavlja svoj novi koncept „Prophecy“ (Proročanstvo), koji donosi najnoviji dizajnerski smer marke. Vizionarski koncept jasno izražava Hyundaijevu najnoviju dizajnersku filozofiju, Sensuous Sportiness (Sportska senzualnost), jasno se pozivajući na prošlogodišnji koncept „45“ koji su definisale čiste linije i minimalistički dizajn.
“Prophecy” donosi siluetu savršenih proporcija koja je inspirisana aerodinamičnim dizajnom. Upotrebom produženog međuosovinskog rastojanja i kraćeg prepusta, Hyundaijevi dizajneri su postigli savršen automobilski oblik zahvaljujući novoj EV arhitekturi te svežim i čistim površinama u kombinaciji s estetskim skladom i funkcionalnošću.

“Stvorili smo još jednu ikonu koja uspostavlja novi standard u EV segmentu i proširuje Hyundaijevu dizajnersku viziju na šire horizonte”, rekao je SangYup Lee, šef Hyundaijevog globalnog dizajnerskog centra. “Deo te ekspanzije je ono što nazivamo optimističkim futurizmom, a koncept dizajna utelovljen je u konceptu „Prophecy”. S optimističnim futurizmom, naš cilj je stvoriti emocionalnu povezanost između ljudi i automobila.“

Primena Hyundaijeve filozofije dizajna Sensuous Sportines (Sportska senzualnost) je očigledna prema bočnom preseku vozila koja podseća na savršeno izbrušeni kamen. Kao da je izliven iz jednog komada, čisto i jednostavno, minimalistički. To naglašava bezvremenost njegovog dizajna. Dinamična i elegantna zadnja linija daje posebnu dinamičnu notu, čak i kad automobil miruje. Dalje, dizajn pruža izvrsnu aerodinamiku, karakteristiku koja kod električnih automobila ima još veći značaj. Naplaci u obliku propelera ne samo da potvrđuju ovu karakteristiku, već stvarno prihvaćaju vazduh i propuštaju ga niz karoseriju, kao što voda teče preko kamena. Integrisani zadnii spojler upotpunjuje taj efekat silom koja vozilo pritiska prema dole i zadržava stabilnost, pogotovo pri velikim brzinama.

Prozirni akrilni materijal pruža jasan prikaz funkcionalnosti tih komponenti. Ova karakteristika dizajna je integrisana u spojler, prednja svetla i sistem nadzornih kamera, dajući uvid u funkcionalnu lepotu komponenata. Pikselna svetla, koja su prvi put viđena na konceptu „45”, su unapređena. Progresivna tehnologija rasvete je integrisana u prednje svetlo, zadnje svetlo i spojler, podsećajući da se radi o električnom automobilu i na obilnu energiju uskladištenu u baterijama. Pikselizovane lampe napred će biti jedna od prepoznatljivih karakteristika dizajna budućih Hyundaijevih modela. Identitet koncepta „Prophecy“ kao električnog vozila je vidljiv i na podvozju. Široki usisnik vazduha je instaliran ispod branika i prima i dovodi sveži vazduh za efikasnije hlađenje baterija, pružajući kupcima još ekološki prihvatljiviji EV automobil.

Unutrašnjost koncepta „Prophecy“ naglašava prednosti upotrebe rastegnute kabine EV platforme. Umesto konvencionalnog automobilskog enterijera, kupcima toplu dobrodošlicu u automobil pruža prefinjeni i udoban lifestyle prostor.

„Prophecy” takođe koristi tehnologiju autonomne vožnje. Umesto upravljača, joystick (komandna palica) pruža potpuno novo, ali poznato i intuitivno iskustvo vožnje. Koristeći dve komandne palice, jednu na centralnoj konzoli i drugu na oblozi vrata, vozači mogu da upravljaju vozilom iz udobnog položaja. Osim toga, vozači imaju pristup širokom izboru funkcija koje se mogu odabrati pomoću tipki integrisanih na komandnoj palici.
Dizajnerske promene koje su omogućene upotrebom komandne palice umesto upravljača nude veću vizuelnu slobodu putnika. U Relax modu, putnici gotovo nemaju vizuelne prepreke. U sedećem udobnom položaju, sve što putnici vide je široki horizontalni displej i nadzornu ploču u obliku krila. U ovom načinu rada, instrumentna ploča se okreće, omogućvajući prostranu unutrašnjost i položaj sedenja iz kojeg putnici mogu da uživaju u sadržaju prikazanom na ekranu. Hyundai je u konceptu „Prophecy“ ponudio enterijer s ekološkim dizajnom i izborom materijala kako bi pokazao svoju viziju EV vozila budućnosti. Spoljašnji usisnici su smešteni na dnu bočnih vrata omogućavaju cirkulaciju vazduha kroz Clean Air Technology sistem, koji omogućava stalni protok pročišćenog vazduha unutar vozila. Uz to, obrađeni vazduh se vraća nazad u atmosferu kao čisti vazduh. Protok čistog vazduha preko unutrašnjeg vunenog tepiha je inspirisan protokom vode u prirodi. Boje i materijali u unutrašnjosti opuštaju putnike, dok ambijentalna rasveta podstiče odmor.
Naziv „Prophecy” (Proročanstvo) odražava svrhu koncepta, jer označava svetlu budućnost dve stvari – Hyundaijev dizajn i inovativna rešenja mobilnosti za korisnike električnih vozila u budućnosti.
Izvor: PR Hyundai / Automania.hr
Foto i video: Hyundai