home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan RE-LEAF

Nissan je predstavio koncept potpuno električnog vozila za odgovor na vanredne situacije, osmišljen kao mobilni izvor električne energije u slučaju katastrofe ili ekstremnih vremenskih pojava. Radni prototip nazvan RE-LEAF se bazira na električnom Nissanu LEAF.

Osim promena kojima se omogućava vožnja putem prekrivenim krhotinama, RE-LEAF uključuje i utičnice otporne na nepovoljne vremenske uslove, postavljene na spoljašnjoj strani vozila, pomoću kojih je moguće puniti i pokretati uređaje od 110-230 V električnom energijom, iz njegove litijum-jonske baterije velikog kapaciteta.

Nissan RE-LEAF

RE-LEAF pruža mogućnost vožnje u sami centar područja pogođenog katastrofom i služi kao potpuno mobilni izvor električne energije za pomoć u spašavanju. Integrisani sistem za upravljanje energijom može da pokreće medicinske i komunikacijske uređaje ili rasvetu i ostalu opremu za održavanje života.

RE-LEAF je kreiran sa željom da se ukaže na potencijal električnih vozila u postupku oporavka nakon katastrofe. Mada je reč tek o radnom konceptu, tehnologija je predviđena za upotrebu u svakodnevnom životu. U Japanu Nissanov upotrebljava LEAF u svrhu osiguranja električne energije i prevoza u slučaju prirodne katastrofe još od 2011. Tehnologija Nissan Energy Share omogućava da električna vozila služe kao mobilne baterije za skladištenje energije pomoću kojih se domovi i društvo u celini mogu snabdevati električnom energijom, što predstavlja energetski model koji se može primeniti za stabilizaciju ponude i potražnje električne energije.

Prema rečima Helen Perry, šefice Nissanovog evropskog Odeljenja za razvoj i infrastrukturu električnih vozila: 'Nissanova inteligentna mobilnost pruža mogućnost kontinuiranog istraživanja različitih koristi kojima uz prevoz bez emisija električna vozila mogu da obogate naše živote. Koncepti poput modela RE-LEAF prikazuju potencijalnu primenu električnih vozila u upravljanju katastrofama i dokaz su da pametnija i čistija tehnologija može doprineti spašavanju života i da pruži veću otpornost za budućnost.'

Nissan RE-LEAF

'Električna vozila se nameću kao jedno od tehnoloških rešenja koje može unaprediti otpornost elektroenergetskog sektora. Uz nekoliko hiljada električnih vozila koja se nalaze u stanju mirovanja kao vozila za pružanje podrške u slučaju katastrofe ili kao vozila priključena na mrežu preko sistema Vehicle-to-Grid (V2G), reč je o rešenju s jedinstvenom sposobnošću obavljanja praktičnih funkcija elektrane u svrhu održavanja snabdevanja električnom energijom u slučaju nestanka struje.'

Poput modela LEAF i RE-LEAF ima sposobnost dvosmernog punjenja, što je njegova standardna karakteristika od prvog predstavljanja modela 2010. godine. To znači da ne samo da model LEAF „izvlači” električnu energiju za punjenje baterije velikog kapaciteta, već i da preko sistema V2G (Vehicle-to-Grid) 'vraća' energiju nazad u mrežu ili putem tehnologije V2X (Vehicle-to-everything) direktno pokreće elektronske uređaje.

Najnovija generacija Nissan LEAF e+ može da funkcioniše kao prenosna elektrana jer njena potpuno napunjena baterija kapaciteta 62 kilovatsati (kWh) može da osigura napajanje električnom energijom koja je prosečnom domaćinstvu dovoljna za šest dana.

Kao vozilo namenjeno za spašavanje nakon katastrofe, RE-LEAF može da električnom energijom snabdeva nekoliko uređaja istovremeno.

Nakon ponovnog uspostavljanja snabdevanja električnom energijom u pogođenom području električna vozila mogu da se ponovo napune i nakon toga služe za prevoz bez emisija – do 385 km (WLTP) sa samo jednim punjenjem baterije modela LEAF e+.

Model RE-LEAF se odlikuje sa tri glavne karakteristike pripravnosti u slučaju katastrofe: daje odgovor na hitnu situaciju, pruža podršku postupku humanitarnog oporavka i doprinosi većoj otpornosti zajednice u budućnosti.

LED osvetljenje postavljeno na krov vozila emituje svetlosnu signalizaciju kojom se drugi korisnici na putu upozoravaju na približavanje vozila.

Za bolju sposobnost automobila za kretanje putevima prekrivenima preprekama ili krhotinama, kod modela RE-LEAF je klirens povećan za 70 mm do visine od 225 mm, a uključuje i prilagođeni štitnik za korito motora kako bi se zaštitilo podvozje automobila. Širi trag točkova (+90 mm prednji / +130 mm zadnji), prilagođeni blatobrani, blatne zavese i terenske gume na 17-inčnim sportskim točkovima, samo su neke od karakteristika koje doprinse mogućnostima modela.

Veliki kapacitet i visoka pouzdanost litijum-jonske baterije modela LEAF garantuje stabilno snabdevanje električnom energijom za više uređaja koji se spajaju na električnu mrežu. Ugrađeni sistem upravljanja energijom omogućava usmeravanje električne energije RE-LEAF baterije pri naponu do 230 V. Dostupne su tri utičnice: dva spoljna priključka C-oblika otporna na nepovoljne vremenske uslove za lakši pristup i unutrašnja kućna utičnica u prtljažniku.

Zadnja sedišta su uklonjena, a pod ravan kako bi se dobilo više prostora za skladištenje neophodne opreme. Prilagođena pregrada takođe razdvaja prednja sedišta od teretnog prostora.

Nakon što RE-LEAF stigne u zonu pogođenu katastrofom, iz prtljažnika se izvlači sklopivi sto po meri s 32-inčnim LED ekranom i sopstvenim napajanjem električnom energijom koji funkcioniše kao operativno čvorište za rukovođenje komunikacijama i upravljanje operacijama spašavanja.

Izmene na vozilu je izvršio RJN, društvo za inženjering i automobiliske sportove sa sedištem u UK-u, dok je za upravljanje projektima odgovoran GTA Global Ltd.

Izvor: Tportal.hr / Nissan

Foto i video: Nissan



čitanja : 850



Komentari