home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
SLRV

Ne tako davno su se vozila na gorive ćelije smatrala alternativom klasičnim motorima s unutrašnjim sagorevanjem, ali u poslednje vreme su dominantnu ulogu u "ekološki prihvatljivom transportu" stekli električni automobili i autobusi.

Kako podseća Radiosarajevo.ba, analize su ukazivale da su automobili s pogonom na vodonikove gorive ćelije klimatski prihvatljiviji od električnih vozila s pogonom na baterije s dometom većim od 250 kilometara.

Gorive ćelije pretvaraju gorivo i kiseonik u električnu energiju. Kada se kiseonik iz vazduha i vodonik "spoje" u gorivim ćelijama proizvodi se elektricitet i voda. Ove ćelije mogu da koriste kao osnovno gorivo neke od destilata nafte, metanol, vodonik ili prirodni gas.

U nameri da se još jednom istakne ovakav vid pogona, nemački DLR je razvio "Safe Light Regional Vehicle" (SLRV), "lagano i sigurno regionalno vozilo" klase L7E s pogonom na gorive ćelije. DLR ima iskustva u aeronautici što objašnjava podatak da je karoserija SLRV-a teška samo 90 kilograma.

SLRV

Automobil je dugačak 3,8 metara, aerodinamički maksimalno spljošten, skoro ravan, da bi se postigao najmanji mogući otpor vazduha. Maksimalna brzina: 120 km/h, vozna autonomija 400 kilometara.

Putnička ćelija se sastoji od "kade" sa pričvršćenom prstenastom strukturom što bi trebalo da apsorbuje sile koje deluju na automobil tokom vožnje i zaštiti putnike u slučaju sudara.

Pored vrlo laganog tela, SLRV ima i visoko efikasni hibridni pogon sastavljen od gorive ćelije kontinuirane snage 8,5 kW i baterije koja nudi 25 kW. Između dva sedišta je instaliran rezervoar pod pritiskom, kapaciteta 39 litara u koji može da se uskladišti 1,6 kilograma vodonika na 700 bara.

SLRV koristi otpadnu toplotu iz gorive ćelije za grejanje unutrašnjosti. Pored toga, toplotna izolacija karoserije pozitivno utiče na potrošnju energije klima uređaja tokom zime. Vozilo ukupne težine 450 kilograma je najenjeno lokalnom saobraćaju.

DLR procenjuje da bi troškovi proizvodnje SLRV-a trebalo da iznose oko 15.000 evra po vozilu, a životni vek je deset godina ili 300.000 pređenih kilometara.

Izvor: Radiosarajevo.ba

Foto: DLR



čitanja : 399



Komentari