Ferrari Vision Gran Turismo Concept

Jednosed Ferrari Vision Gran Turismo je prvi Ferrari koncept automobil kreiran posebno za svet virtuelnog moto sporta.
Dizajn automobila ima svoje korene u Maranelovoj trkačkoj tradiciji, sa brojem 75 na bokovima koji odražava to plemenito nasleđe. Lansiranje Ferrari Vision Gran Turismo u stvari dovodi do zvaničnog zatvaranja proslave 75. godišnjice od kada je prvi trkački automobil ove marke, 125 S, izašao iz fabrike 1947. godine.

Da bi obeležio tu priliku, ovaj model ne samo da označava važan korak za Ferrari u virtuelnom okruženju, gde će inspirisati nove generacije strastvenih vozača i entuzijasta, već i redefiniše stilski jezik kompanije. Predstavlja futuristički manifest dizajna za Ferrarijeve drumske i trkačke automobile, otelotvorujući maksimalan izraz formalne lepote i inovacije, i pružajući podsticaj i inženjerima i vozačima (stvarnim i virtuelnim) sutrašnjice.

Dizajn Ferrarija Vision Gran Turismo je kreirao Ferrari Centro Stile pod upravom Flavija Manzonija, a inspiraciju je dobio direktno iz legendarnih Ferrari sportskih prototipova iz 1960-ih i 70-ih, koji su ostvarili ogroman uspeh u trkama izdržljivosti kao što je 24 sata Le Mana i 24 sata Dejtone. Sa dramatičnim proporcijama i futurističkim linijama, automobil uspeva u svojoj stilskoj misiji tako što bez napora otelotvoruje DNK remek dela kao što su 330 P3 i 512 S, istovremeno odajući počast slavnoj istoriji kompanije i pružajući pogled na budućnost trkačkih automobili sa zatvorenim točkovima.

Dizajn Vision Gran Turisma je zamišljen oko ideje o brzinskoj formi sa veoma geometrijskim, oštrim, ugaonim linijama koje ipak leže u osnovi veoma organskog oblika. Ovaj kontrast ima remetilački efekat, jer se plastičnost spoljašnjih i unutrašnjih površina povezuje sa geometrijskom preciznošću linija, stvarajući automobil sa odmah prepoznatljivim karakterom, čija se arhitektura usredsređuje oko naprednog aerodinamičkog koncepta. Zadnja aerodinamika je razvijena korišćenjem koncepata inspirisanih Ferarijem 499P, posebno u pogledu difuzora i zadnjeg krila.

Ferrari Vision Gran Turismo ima istu 3,0 litarsku turbo V6 arhitekturu koja je usvojena na 296 GTB, 296 GTS i 296 GT3 i koja takođe pokreće novi 499P. Međutim, u ovoj instalaciji nije bilo tehničkih ograničenja koja bi trebalo da se ispoštuju, tako da je dodatno usavršavana kako bi se oslobodile zaista ekstremne performanse. U ovoj konkretnoj konfiguraciji, motor je podešen da isporučuje 1030KS pri 9000 o/min, sa dodatnih 240 kW/326KS dostupnih od tri elektromotora, jednog na zadnjoj osovini i jednog na svakom od prednjih točkova. Ferrari je sarađivao sa Gran Turismom kako bi osigurao da uzbudljiv zvuk motora ovog inovativnog pogonskog sklopa bude verno reprodukovan.

Raspored pogonskog sklopa garantuje optimalni balans težine i izuzetno nisko težište u korist AWD-a. Elasto-kinematička postavka oslanjanja je razvijena oko karakteristika guma korišćenih u Gran Turismo zajedno sa aerodinamičkom ravnotežom automobila, sa ciljem da se garantuju vrhunske performanse kako na mukotrpnim gradskim stazama tako i na tradicionalnim trkačkim stazama.
Rezultat? Performanse bez premca. Najsavremenije elektronske kontrole vozila daju automobilu nenadmašnu agilnost u krivinama i ravnotežu upravljanja po kojoj su Ferrarijevi drumski i trkački automobili dugo bili poznati. Iskustvo u igri je stoga dizajnirano da verno replicira uzbuđenje u vožnji Ferrarija, prenoseći tačan osećaj granica koje se mogu postići i poboljšavajući performanse automobila.
Automobil se takođe može pohvaliti hibridnom tehnologijom koju je Ferrari razvio u Formuli 1.

Dizajn enterijera je produžetak eksterijera, sa purističkim, minimalističkim pristupom koji pruža optimalnu funkcionalnost i ergonomiju vozača. Linije kontrolne table su čiste i jednostavne i, baš kao i providni poklopac motora koji uokviruje hibridni V6 pogonski sklop, sadrže providne materijale visoke tehnologije kako bi otkrili mehaničke komponente sofisticiranog modernog volana. HMI je dizajniran za neposrednost i jednostavnu upotrebu, tako da vozač uvek može da se u potpunosti koncentriše na put ispred sebe.
Predstavljen tokom svetskog finala Gran Turismo u Monte Karlu, Ferrari Vision Gran Turismo će postati dostupan svim korisnicima GT7 od 23. decembra 2022.
15. decembra 2022. godine, studija u punoj veličini će se prvi put pojaviti u javnosti u Ferrari muzeju u Maranelu, gde će biti izložena uz aktuelnu izložbu posvećenu ekskluzivnim unikatnim modelima ove marke do marta 2023.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ferrari Vision Gran Turismo Concept – Tehničke specifikacije
POGONSKI SKLOP:
* V6 - 120°, twin turbo, pogon na sva četiri točka
* zapremina motora 3000 cc
* snaga 1030KS pri 9000 o/min.
* obrtni momenz SUS motora 900 Nm pri 5500 o/min.
* elektromotori 240 kW/326KS
TEŽINA:
* težina vozila: 1250 kg
* raspored težine: 43.5% napred / 56.5% pozadi
MENJAČ:
* F1 menječ sa dvostrukim kvačilom, 8 stepeni
PERFORMANSE:
* najveća brzina: > 350 km/h
* ubrzanje 0-100 km/h: < 2.0 s
* ubrzanje 0-200 km/h: < 5.0 s
* vreme kruga na Fiorano stazi: < 1 '10"