Volkswagen ID.2 All concept, serijski model stiže 2025. za manje od 25.000 evra

Izvršni direktor Volkswagena Tomas Šefer je večeras predstavio novi koncept malog, pristupačnog električnog vozila ID.2 All, uz najavu da će novo vozilo u budućoj serijskoj formi biti „pravi narodni automobil”, pozivajući se na nasleđe brenda tako što će svima omogućiti električnu mobilnost po prihvatljivoj ceni.
Šefer je takođe još jednom istakao da će serijska verzija ID.2 All, koja bi trebalo da se pojavi u prodaji 2025. godine, koštati manje od 25.000 evra. Šafer kaže: „Uopšte nije laka igra ponuditi vozilo po ceni ispod 25.000 evra. Možemo mnogo da uradimo u smislu ekonomije obima. U našoj grupi brendova koristimo malu platformu koja može da dobije četiri vozila zajedno sa Cuprom i Škodom, tako da će nam taj obim pomoći da smanjimo cene kako bismo bili konkurentni, ali takođe i da zarađujemo na tome."
Šefer je takođe dodao da je „prvi korak prikazan danas – beskompromisno vozilo – ne želimo da pravimo kompromise po pitanju bezbednosti ili da ponudimo nerealne domete vožnje koji nemaju smisla samo da to stavimo u specifikacije. Ne, pokazujemo sjajno vozilo, pravi narodni auto sa vrhunskom tehnologijom. U isto vreme radimo i na električnom vozilu ispod 20.000 evra, što će biti još veći izazov, ali mislim da je i to deo našeg DNK kao Volkswagena. U narednih nekoliko meseci ćemo izveštavati o ovome."

ID.2 All će se nalaziti ispod nedavno obnovljenog ID.3, ali će ispuniti drugačiji zadatak kao mali automobil. ID.2 All će na kraju biti praćen početnim ID.1 superminijem.

Automobil je u ovoj formi koncepta dugačak 4050 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2600 mm, zapremina prtljažnika se kreće od 440 do 1330 litara, dok su točkovi od 20 inča.
ID.2 All će imati za cilj da maksimalno iskoristi prednosti potpuno električne platforme sa kratkim prepustima napred i pozadi, omogućavajući duže međuosovinsko rastojanje. Automobil bi trebalo da bude približno iste dužine kao T-Cross, dugačak nešto više od četiri metra, dok će prostor u kabini verovatno biti uporediv sa onim kod većeg T-Roc modela. Koncept inače ima digitalnu instrument tablu od 10.9-inča, kao i tablet od 12.9-inča.

Sa ID.2 All conceptom, Volkswagen najavljuje novi dizajnerski rečnik, budući da je ovaj dugo očekivani EV u odnosu na raniji ID. Life concept potpuno redizajniran iznutra i spolja.

Predviđen za prodaju 2025. po ciljanoj osnovnoj ceni ispod 25.000 evra, kompaktni petosed bi trebalo da bude baziran na MEB-Plus platformi – modifikovanoj verziji danas široko korišćene strukture električnog automobila MEB.

Umesto kontroverznog dizajna krosovera koji je predstavljen pomenutim konceptom ID. Life na sajmu automobila u Minhenu 2021. godine, uveliko revidirani ID.2 All concept je dobio konvencionalniji hečbek oblik koji je razvio tim dizajnera pod vođstvom Volkswagenovog novog šefa dizajna Andreas Mindt. Ovaj potez dolazi nakon „mlakog“ prijema originalnog dizajna krosovera koji je razvio Mindtov prethodnik Jozef Kaban.

Nakon mnogo internih debata o originalnom dizajnu budućeg EV, od Kabana je zatraženo da se povuče. Odluka da se novom automobilu obezbedi hečbek oblik dolazi nakon što je brend Cupra otkrio da će model brata ID.2, Urban Rebel, dobiti sličan stilski tretman. Ova dva modela bi trebalo da se proizvode u Seatovoj fabrici Martorel u blizini Barselone. Slično koncipiran model iz Škode na istoj arhitekturi takođe je planiran da stigne kasnije.
U prvoj fazi, serijski ID.2 će biti ponuđen samo sa jednim motorom. Električni motor u koncept automobilu raspolaže sa 226KS, dok ubrzanje do 100 km/h traje manje od 7 sekundi.
Volkswagen navodi da autonomija sa jednm punjenjem baterija iznosi 450 km (po WLTP-u), kao i da je na brzom punjaču dovoljno oko 20 minuta za dopunu 10 do 80 odsto kapaciteta.
Zajedno sa svojom novom karoserijom hečbeka, ID.2 All takođe usvaja unutrašnjost novog izgleda sa do pet mesta u kabini za koju se tvrdi da nudi sličan prostor kao i današnji Golf.
Sveobuhvatne promene napravljene na ID.2 su deo „sveobuhvatnog resetovanja“ marke Volkswagen i njegove ID strategije električnih automobila pod Šeferom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs