Poljaci futurističkim konceptom najavili povratak legendarnog Poloneza?
Iako je poljsku autoindustriju obeležio Fiat 126p - kultna Peglica, ne možemo da se ne setimo legendarnog Poloneza koji je nastao na zastareloj mehanici Fiata 1300.
Taj model, veoma popularan i na našim putevima, debitovao je 1977., a proizvodio se sve do 2002. kada je poljski gigant FSO ustupio postrojenja korejskoj marki Daewoo. Međutim, kod lokalnih nostalgičara rodila se ideja da ožive Polonez, makar u konceptom izdanju.
Posmatrajući Kineze i njihovu invaziju brendova, koje im je omogućeno zahvaljujući pojednostavljenoj tehnologiji baziranoj na elektromobilnosti, autoindustrija više nema nikakvih prepreka da na bilo kojem tržištu ovozemaljske kugle ne razvija i plasira moderne i atraktivne automobile. Tako se iz vedra neba pojavila ideja o povratku legende poljske automobilske industrije. Naravno, iako je Peglica bila popularnija, ovde je reč o čuvenom Polonezu, odnosno Borewiczu, kako su mu tepali u Poljskoj.
Da, ovaj konceptni Polonez, kojeg su Poljaci krenuli da razvijaju još 2015., više ne izgleda isto kao pre dve decenije kad je ugašen, ali svojim modernim oblikom privlači pažnju, a zbog imena budi mnogo emocija među ljubiteljima automobila. Novi Polonez u formi klasičnog koncepta i kao vizija poljskog dizajnera, pojavio se nedavno u fabrici putničkih automobila FSO Syrena u Kutnu SA.
Koncept se pojavio nakon više od 40 godina od debija izvornog modela. ‘’U pitanju je sportback karoserija. Automobil je dug preko 5 metara, što dokazuje njegov dostojanstven karakter, zadržavajući klasične proporcije slojevite karoserije starog modela’’ rekao je prilikom prezentacije Damian Woliński, dizajner u FSO Syrena u Kutno SA. Iako oba automobila dele decenije razlike, dizajneri su delom pokušali da sačuvaju oblik starog “Borewicza”. Taj nadimak Polonez je dobio po poznatoj poljskoj kriminalističkoj seriji "07 zgpowiedz się" s avanturama inspektora Sławomira Borewicza, koji je vozio naravno Poloneza.
Syrenka i Polonez - legende poljskog automobilizma ponovo na ulicama je zadatak, koji su pred sebe postavili entuzijasti i menadžeri iz kompanije FSO Syrena iz Kutna. Oni bi trebalo da se vrate na puteve, ali u novoj, modernijoj i dosta ekskluzivnoj verziji. Prednost je data Polonezu, o čijem povratku se već godinam priča, a pre godinu dana predstavljene su prve moderne skice Poloneza u SUV Coupe verziji iza koje stoji kompanija VOSCO Automotive iz Kutna. Međutim, trenutno se lome koplja o tome, da li će FSO dati prednost Polonezu ili će svoje snage usmeriti na električni automobil Vosco EV2.
Iako je još nesigurno da li će se Polonez vratiti u modernom izdanju, poljska automobilska industrija i njene legende imaju potencijal. Planovi poljske kompanije uključuju nove ideje za obnovu poljskih automobilskih dragulja. Najavljuje se povratak starih i manje poznatih modela kao što su Warszawa, Nysa, pa čak i Mikrus MR-300, koji bi ‘’ponovo’’ trebalo da bude mali i povoljni poljski automobil s potrošnjom od samo 4 litra na 100 km.
Među projektima oživljavanja legendi poljskog automobilizma, možda i najzanimljivija je reinkarnacija kultnog modela Maluch (Peglica), koji bi se trebalo da se vrati u električnom izdanju.
Moderna Peglica 21. veka je već nastala u studiju pre tri godine zahvaljujući dizajnerima italijanske firme Ma-De Studio iz Coma.
Izvor: Klix.ba
Foto: Fabryka Samochodów Osobowych Syrena w Kutnie S.A.
Renderi: Ma-De Studio