Chrysler Halcyon Concept

Chrysler je predstavio koncept Halcyon, koji predstavlja primer potpuno elektrifikovane budućnosti Chrysler brenda, koji obuhvata dizajn eksterijera i enterijera baziranog na održivosti, potpunoj autonomiji uparenoj sa personalizovanim iskustvima vožnje i futurističku tehnologiju i besprekorno povezivanje.
„Halcyon concept stvara nivo spokoja koji u potpunosti predstavlja ime Halcyon. Halcyon predstavlja inovativna i održiva rešenja za mobilnost koja obuhvataju tehnologiju i nude vrednost kupcima” rekao je Kris Feuel, CEO Chrysler brenda – Stellantis. „Halcyon concept oživljava potpuno električno sutra kroz nove tehnologije iz Stellantisovih paketa koji se integrišu sa jednostavnim i čistim aerodinamičkim dizajnom i besprekornim, povezanim i impresivnim iskustvom u kokpitu.“

Halcyon concept je najnoviji u seriji futurističkih koncepata koji predstavljaju transformaciju elektrifikacije brenda. Chrysler će 2025. lansirati prvo električno vozilo marke, a 2028. će imati potpuno električni portfolio. Halcyon concept jača posvećenost Stellantis Dare Forward planu za 2030., koji neguje elektrifikovane i efikasnije sisteme a koji će omogućiti Stellantisu da smanji svoj globalni ugljenični otisak za 50% do 2030.

Halcyon, dizajniran na STLA Large platformi, nudi aerodinamičnu i beskompromisnu viziju budućeg spoljašnjeg karaktera Chrysler brenda. Kombinacija tehnologije i performansi u konceptu radi u skladu sa čistim, aerodinamičnim dizajnom eksterijera koji genijalno ugrađuje aerodinamičke elemente.

Dramatični skulpturalni stil počinje na prednjem delu futurističkog Halcyona sa četvoro vrata. Tanak prednji LED far se nazai ispod osvetljenog Chrysler logotipa, dok su prednje vazdušne zavese dizajnirane da usmeravaju protok vazduha radi poboljašanja aerodinamičkih performansi. Vetrobran koncepta se proteže do ivica prednjeg kraja, izdužujući kokpit da bi stvorio širok pogled koji povezuje vozača sa putem.
Jedinstvena Elemental Silver boja koncepta je izabrana da pruži estetsku iluziju spoljašnjosti napravljene od recikliranih metala. Funkcionalni logotipi Chryslera na aero lopaticama svetle dok se vozač približava da bi prikazali nivo napunjenosti vozila.

U tankim bočnim retrovizorima nalik oštricama nalaze se kamere za tanji aero profil, a autonomni ulazak u koncept eliminiše potrebu za kvakama na vratima. Obe karakteristike poboljšavaju aerodinamičku efikasnost koncepta dok ostaju verne čistom, minimalističkom dizajnu vozila.
Lagani točkovi od 22 inča imaju jedinstven dizajn u obliku turbine, sa centralnim poklopcima naglašenim novom interpretacijom Chryslerovog loga. Točkovi su obavijeni gumama Pirelli 255/35R22 sa malim otporom kotrljanja.

Zadnja kamera služi kao futuristički retrovizor, projektujući pogled na konzolu i/ili ekran. Aktivna aero tehnologija koncepta uključuje klizni zadnji donji aero difuzor napravljen od laganog kompozitnog materijala, zadnji spojler i vazdušno vešanje radi poboljšanja efikasnosti i dinamike vožnje.

Unutrašnjost je impresivno okruženje sa rasponom od skoro 360 stepeni, koji poseduje dualnost koja pruža kokpit „digitalne detoksikacije“ kroz autonomne funkcije bez stresa. Ta autonomija je uparena sa mogućnošću preuzimanja kontrole i doživljaja angažovanog, dinamičnog okruženja za vožnju koje nudi direktnu vezu sa putem. Unutrašnjost je intimna, prirodna, ali futuristička i koristi 95% održivih materijala.
Izvajani kokpit je fokusiran transparentnim displejom od stuba do stuba. Dopuna displeju je ekran konzole od 15,6 inča koji se može ukloniti i koji se može pomoći pri pokretanju i brzom pristupu informacijama. Displeji se mogu u potpunosti kontrolisati komandama za prepoznavanje glasa.
Head-up ekran sa proširenom realnošću preko celog ekrana (HUD) pruža važne informacije o vožnji, kao što su brzina, status punjenja i još mnogo toga. Kokpit uključuje i AI funkcionalnost, omogućavajući vozaču da pita vozilo bilo šta.
STLA Brain tehnologija pruža bežična ažuriranja (OTA) sa najnovijom tehnologijom i funkcijama, a Stellantis AI sistem omogućava konceptu da dijagnostikuje probleme i komunicira OTA rešenja bez posete dileru.
Upravljač može da se ukloni, a pedale se takođe uvlače kada se volan uvlači.
Halcyon eliminiše tradicionalnu instrument tablu, omogućavajući putnicima da se bolje opuste i uživaju u pogledu kroz panoramsko vetrobransko staklo. Vazdušni jastuci su smešteni unutar kabine u besprekornom kreativnom rešenju, stvarajući otvorenu, ali zaštićenu kabinu.
Osvetljenje igra značajnu ulogu u kabini i centralna je tačka za konzolu sa svojim jasnim akrilnim dizajnom koji sadrži teksture i oblike koji savijaju i raspršuju osvetljenje.
Lagana prednja sedišta su luksuzna i elegantna, dajući unutrašnjosti kontinuitet. Prednja sedišta se takođe mogu potpuno povući u položaj zadnjeg sedišta, stvarajući ogromnu pristupačnu površinu, dok se zadnja sedište povlače u deo prtljažnika.
Materijali za unutrašnjost su izabrani ne samo zbog održivosti, već i zbog kompatibilnosti sa otvorenim karakterom kokpita, kao što su elementi napravljeni od 73% PET boca. Šavovi Mayan Gold daje topao osećaj sedištima, uz Solar White sintetičku meku oblogu.
Halcyon je baziran na kompletnom skupu inovativnih Stellantisovih tehnologija, sa komplementarnim STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive tehnologijama koje rade zajedno na poboljšanju korisničkog iskustva vozila.
U režimu pripreme, Stellantis AI virtuelni asistent se priprema za dan, obaveštavajući vozača o predstojećim događajima. Personalizovano i besprekorno iskustvo povezuje vozilo sa drugim povezanim uređajima, kao što je pametni telefon.
Koristeći naprednu STLA Brain i SmartCockpit tehnologiju, funkcija Intelligent Cabin Comfort analizira vremenske uslove i koristi personalizovane postavke za daljinsko podešavanje.
Kako se vozač približava konceptu Halcyon, vozilo prepoznaje vozača, oživljava i pruža pozdrav kroz režim dobrodošlice koji koristi biometrijsku identifikaciju.
U režimima dobrodošlice/ulaska vozač je „ključ“ za otključavanje koncepta, jer biometrija lica omogućava bezbedan iulazak i pokretanje vozila bez upotrebe ruku, sa autonomnim otključavanjem i otvaranjem vrata.
Vazdušno vešanje pomaže pri ulasku tako što podiže vozilo dok vozač ulazi u kokpit, sa konceptom uvek na pravoj ulaznoj visini. Dok se vozilo budi i pozdravlja vozača, može da ispušta umirujući ili energičan zvuk na osnovu unapred unasenih podešavanja. Ambijentalno unutrašnje osvetljenje i zvuci takođe se prilagođavaju unosima vozača i dopunjuju okruženje u kabini.
Režim vožnje pruža dinamično, personalizovano iskustvo vožnje. Vozači mogu da sede, da se opuste i dozvole vozilu da preuzme kontrolu, dok STLA AutoDrive tehnološka platforma omogućava autonomne funkcije vožnje nivoa 4.
STLA AutoDrive tehnološka platforma omogućava funkcije autonomne vožnje nivoa 4 koje eliminišu stres u saobraćaju pomoću prediktivne navigacije. Volan i pedale se povlače, a stakleni pokrov i vetrobran koji se može zatamniti mogu postati neprozirni zbog privatnosti i stvaranja impresivnog prostora.
Putnici takođe mogu da gledaju filmove i igraju igrice, a adaptivno okruženje sadrži medijski sistem koji bira zvuk i sadržaj na osnovu ličnih preferencija i istorije vozača.
Vozači mogu da koriste sistem prepoznavanja glasa da aktiviraju volan i iskuse čisto dinamično uzbuđenje u vožnji. Prilagođeni režimi vožnje EV poboljšavaju iskustvo vožnje sa izabranim nivoima podrške ADAS (Napredni sistemi za pomoć vozaču), a holografski elementi u HUD-u se neprimetno uklapaju u stvarni svet za navigaciju i gejmifikaciju.
Povezano iskustvo se završava u izlaznom režimu, sa funkcijama automatskog parkiranja i automatskom transformacijom sedišta i visine vožnje da bi se prilagodilo izlazu vozila. Pametno spoljašnje osvetljenje omogućava komunikaciju između vozila i pešaka, sa indikatorskim osvetljenjem.
Koncept takođe predviđa uključivanje revolucionarnih Lyten 800V litijum-sumpornih baterija koje ne koriste nikl, kobalt ili mangan, što rezultira procenjenim 60% manjim ugljeničnim otiskom od današnjih najboljih baterija u klasi.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs