home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Golf 6 VR-6

Tokom svojih osam generacija Volkswagenov Golf je dobio mnogo specijalnih verzija, a najpoželjnije su one sa 6-cilindričnim motorima u na oko "običnim" paketima. Iako su VR6 motori otišli u istoriju nakon modela pete generacije, tim iz Volfsburga je proizveo prototip Golfa šeste generacije s VR-6 pogonom.

Video objavljen na YouTube kanalu Halle77 govori 6-cilindričnom snažnom hatchbacku, koji nikada nije dobio "zeleno svetlo" za proizvodnju. Golf 6 s VR-6 pogonom je unikat proizveden 2008. godine. Bio je prethodnik Golfa R (Mk6) te je koristio 3,2 litarski motor Rothe Motorsport trkačkog tima. Ovaj 6-cilindrični motor je baziran na istom motoru koji je pokretao Golf R32 (Mk5), navodi Klix.ba.

I dok je originalni atmosferski motor razvijao 250 KS, njegova evolucija je isporučivala 469 KS, a obrtni moment je povećan s 320 na 521 Nm. Ovaj VR-6 motor je razvijen pod kodnim imenom BUB i doživeo je brojne promene da bi se izvukao dodatni obrtni moment. Najznačajnija poboljšanja uključuju Garret GT35 turbopunjač, prilagođene klipove, novu usisnu granu, nove dizne i aluminijumske ručno varene cevi za pritisak.

VW Golf 6 VR-6

Međutim, ovaj Golf predstavlja više od njegovog 6-cilindričnog motora. Dobio je prednje kočnice preuzete od Audija RS6 te 19-inčne felne iz Lamborghinija. Ugrađeno je i Bilstein B16 oslanjanje, dok je unutrašnjost doživela manje promene. Presvučena je alkantarom, dok je koža korišćena za armaturnu ploču i prošivena je dekorativnim koncem.

Brojke nisu otkrivene, ali ovaj Golf je definitivno prava "džepna raketa" s obzirom na veliku snagu i težinu od 1.361 kg.

Motor je uparen sedmostepenim automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom te pogonom na sva četiri točka. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h.

Automobil je korišćen interno pre nego je postao stalni član flote Volkswagen Classic. Nemački brend je odlučio da ga pokaže tokom proslave 50. godišnjice modela Golf, a javno će biti izložen na GTI Fanfestu u Volfsburgu između 26. i 28. jula.

Treba napomenuti da ovo nije poslednji Golf s VR-6 motorom, jer se u Volkswagenovim knjigama istorije nalaze Golf Design Vision GTI koncept iz 2013. godine s VR-6 motorom i dva turbopunjača, koji razvija više od 500 KS, kao i Golf GTI Supersport Vision Gran Turismo iz 2015. godine, koji raspolaže s 510 KS.

Međutim, ovo nije najveći motor koji je "strpan" u Golfa. Ta titula pripada konceptu GTI W12-650 baziranom na Golfu Mk5, u kojem se našao 6,0 litarski motor iz Bentley Continentala GT smešten u sredini. Ovaj koncept je predstavljen 2007. godine i razvija 650 KS. Zadnja osovina i kočnice su preuzeti od Lamborghini Gallarda.

Kako sada stvari stoje, osma generacija Golfa je ujedno i poslednja s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, jer je Volkswagen već najavio da će deveta generacija koristiti isključivo električni pogon kada stigne na tržište 2028. godine.

Izvor: Klix.ba / Motor1.com

Foto: Screenshot / YouTube



čitanja : 2438



Komentari