home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes-AMG GT XX Concept
 
Nova dimenzija performansi je stigla - vreme je da pogledamo sledeću prekretnicu u istoriji AMG-a.

Mercedes-AMG GT XX Concept

Mercedes-AMG je danas prikazao GT XX Concept, električni super sedan sa 1360 konjskih snaga i najvećom brzinom od 360 km/h, a koji najavljuje i serijski električni automobil AMG-a koji će biti predstavljen sledeće godine.

Mercedes-AMG GT XX Concept

Automobil bi trebalo da pruži ozbiljnu konkurenciju modelima kao što su Lucid Air Sapphire i Porsche Taycan Turbo GT.

Kako se navodi, koncept predstavlja radikalni dizajn, napredni novi tehnički raspored i kokpit inspirisan motosportom.

Mercedes-AMG GT XX Concept

GT XX Concept ima novi električni pogonski sklop sa tri motora od 1000 kW/1360 KS i bateriju sa 114 kWh, sposobnu za punjenje do 850 kW. Motore je inače kreirao britanski proizvođač Yasa, u vlasništvu Mercedesa, dok je pogon na sva četiri točka.

Mercedes-AMG GT XX Concept

AMG još uvek nije naveo WLTP domet, ali kaže da GT XX može da povrati domet od oko 400 km za pet minuta.

Mercedes-AMG GT XX Concept

Automobil služi kao tehnološki demonstrator za ono što će postati dugo očekivani naslednik GT 4-Door Coupea i najmoćniji AMG do sada.

Glavni tehnički direktor Mercedesa, Markus Šefer, rekao je da će predstojeći serijski model ciljati na vreme od 0 do 100 km/h za manje od 2,5 sekunde i potencijalnu maksimalnu brzinu od 360 km/h.

Mercedes-AMG GT XX Concept

GT XX je prvi model izgrađen na novoj platformi električnih automobila AMG.EA sa 800V. Njegov baterijski paket je integrisan u šasiju kako bi se povećala torziona krutost i zaštita od sudara. Karoserija je napravljena od mešavine aluminijuma, čelika i kompozita od ugljeničnih vlakana.

Aerodinamička efikasnost se proteže na felne od 21 inča, koje imaju aktivne delove lopatica – pet po točku – koji se otvaraju kako bi pomogli hlađenju kočnica i zatvaraju se pri brzini kako bi se smanjio otpor. Sve ovo zajedno daje koeficijent otpora od 0,19.

Šefer je dodao da je kod GT XX prednost data potisnoj sili i hlađenju u odnosu na potpuno smanjenje otpora. Da bi se to nadoknadilo, složeni aerodinamički paket ispod poda je dizajniran da generiše Venturijev efekat, doprinoseći onome što AMG opisuje kao „izuzetan aerodinamički balans“.

Sa dužinom od 5204 mm, širinom od 2130 mm i visinom od 1317 mm, GT XX je 150 mm duži, 61 mm širi i 130 mm niži od postojećeg GT 4-Door Coupea lansiranog 2018. godine. Očekuje se da će se ove dimenzije preneti i u serijski automobil, koji će se proizvoditi u fabrici Mercedes-Benza u Zindelfingenu u Nemačkoj.

Živopisnom narandžastom bojom „Sunset Beam“ asocira se na prethodne istraživačke prototipove i koncepte Mercedesa, uključujući C111 iz 1970-ih i noviji One-Eleven.

GT XX takođe ima aktivne sisteme za kontrolu nagiba i upravljanje zadnjim točkovima koje će usvojiti njegov proizvodni brat. U vesti se navodi i da automobil ima raspodelu težine od 50:50.

AMG tvrdi da se mnogo potrudio da zadrži emocionalnu privlačnost koja je i dalje glavna atrakcija današnjih modela sa V8 motorom. Na primer, spoljašnji zvučni sistem sa osam zvučnika – montiran u kućišta farova – imitira zvukove ubrzanja.

„AMG je više od pukih performansi“, rekao je Šefer. „Radi se o emocijama – kako automobil zvuči. Verujemo da električni AMG i dalje može da pruži to iskustvo.“

Mercedes-AMG GT XX Concept

Unutra, kabina kombinuje elemente luksuzne limuzine sa elementima trkačkih GT3 automobila. Dva digitalna displeja (10,25 inča i 14 inča) dominiraju prednjim delom, dok je volan inspirisan modelom AMG One.

Serijskom modelu GT XX će se pridružiti srodni SUV, čije lansiranje je zakazano za 2027.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs








čitanja : 161



Komentari