home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pre nekoliko dana objavili smo prvu nezvaničnu vest o početku sklapanja a kasnije i proizvodnji Opelovih automobila u Zastavi. U međuvremenu su Zastava i GM potvrdili te navode. Evo i dva nova teksta sa više detalja. Prvi je sa B92 a drugi agencije Fonet. 

 

 


Predstavnici Zastava vozila i Dženeral motorsa potvrđuju da su u toku pregovori o montaži Opelovog automobila u Kragujevcu.

Izvor : B92

U Zastavi kažu da se još čeka da Vlada odobri aranžman, koji podrazumeva i bescarinski uvoz jednog kontigenta Opelovih automobila pre početka montaže u Kragujevcu, dok u nadležnom Ministarstvu kažu da će saradnja sa Opelom na dugoročnom nivou smanjiti izdvajanja iz budžeta za kragujevačkog proizvođača. Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević nije hteo da precizira o kom modelu je reč, kao ni koji broj automobila bi se uvozio, odnosno, kasnije proizvodio. O detaljima nisu želeli da govore ni u kompaniji Dženeral motors, ali su potvrdili  da su pregovori u toku. Aranžman bi bio sličan onom koji Zastava ima sa Fijatom. Prvo bi se omogućio slobodan uvoz određenog modela, a potom bi bila montirana linija za sklapanje automobila u Zastavi. Za ovaj posao čeka se još samo podrška vlade, kaže za B92 Zoran Radojević i objašnjava da je "neophodno da pre početka proizvodnje program bude pozicioniran na našem tržištu i to u periodu dok traje prilagođavanje naše tehnologije za proizvodnju. Mi smo po našoj projekciji predvideli da prvo vozilo može da počne sa proizvodnjom 2008, a drugo u 2009. godini. S tim što ova proizvodnja nije licencna, znači mi ne kupujemo licencu nego ćemo proizvoditi pod firmom Opel". Inače, montaža Fijatovih automobila, Zastava 10 kako se zove u Srbiji, u Kragujevcu nije počela ni više od pola godine posle potpisivanja ugovora i prema najavama rukovodstva Zastave trebalo bi da počne u junu, koliko je potrebno da se završi montaža opreme. Direktor Zastave Zoran Radojević kaže da na tržištu Srbije postoji veliko interesovanje za Fijatove automobile, koji se prodaju bez carinskih dažbina od 20 odsto, odnosno jefitniji su za oko 1.500 evra.
"Ja mogu da kažem da je prošle godine prodato oko četiri hiljade vozila, podatke od sajma ne mogu da kažem jer se još uvak sređuju. Bilo je veliko interesovanje i stvarno je dosta prodato na sajmu. Ja očekujem da sajamska prodaja bude oko 600  vozila u ovom mesecu", kaže on. U Ministarstvu privrede za B92 su potvrdili da je dostavljen nacrt ugovora Zastave i General motorsa, i on će nakon analize u tom ministarstvu biti upućen u druga relevantna ministarstva a zatim i na odluku Vladi, ali nisu mogli da iznose detalje tog ugovora jer je strani partner insistira na poverljivosti. U tom Ministarstvu takođe kažu da će ugovor sa Opelom, kao i saradnja sa Fijatom omogućiti da se smanje godišnje subvencije koje država izdvaja za Zastavu. Ukoliko Vlada odobri novi aranžman, u Zastavi će se, prema saznanjima B92 proizvoditi nešto veći model od Zastave 10, najverovatnije Astra classic II.

 

Vlada će podržati Zastavu i GM

Izvor : Fonet

Beograd- Vlada Srbije će verovatno podržati aranžman Zastave i Dženeral Motorsa, ali će smanjiti subvencije kragujevačkoj fabrici.

Razlog za to je činjenica da će proizvodnja Fiatovih i Opelovih modela obezbediti njeno znatno rentabilnije poslovanje. Prema nezvaničnim informacijama, Ministarstvu privrede dostavljen je (pred)ugovor o poslovno tehničkoj saradnji, koji bi Vlada Srbije trebala da razmatra. Zastava i Dženeral Motors nisu želeli da u ovoj fazi pregovora preciziraju detalje ugovora, dostavljenog Vladi Srbije, ali je iz kragujevačke fabrike potvrđeno da će automobili proizvedeni u Kragujevcu nositi Opelovu oznaku, što znači da Zastava neće kupovati licencu. Prema nezvaničnim informacijama, ugovor predviđa početnu proizvodnju od tri hiljade Opelovih modela Astra classic godišnje, a taj broj bi narednih godina bio povećan na pet hiljada. Tako ambiciozan plan biće podržan odgovarajućim investicijama u opremu proizvodnih linija. U Zastavi će se, najverovatnije, proizvoditi modeli sa benzinskim motorima zapremine 1.364 ili 1.598 kubna centimetra, oba sa 16 ventila i 90, odnosno sto konjskih snaga. Bazna verzija Astre classic sa petoro vrata i motorom od 90 konjskih snaga koštala bi ispod deset hiljada evra, dok bi najskuplja verzija imala cenu od oko 12 hiljada evra.



čitanja : 1292



Komentari

Dobra je ideja da Zastava pocne konacno da proizvodi automobile koji prevazilaze model koji vec dugo preovladava ovim prostorima. Samo jos u Srbiji i BiH stanovnistvo vozi juga, cim predjemo Grcku granicu uocava se razlika.
Normalno je da se stiti mlada industrija u ovakvoj zemlji kao sto je Srbija ali to se mora ograniciti jer je ocigledno da Srbija nije zemlja koja moze postati konkurent na svetskom trzistu automobila. Ukoliko ne uspeju ni ovi pokusaji da se ugovorima sa jacim proizvodjacima Zastava spasi neophodno je ukinuti subvencije i pare koje su bile namenjene subvencionisanju usmeriti u delatnosti gde Srbija ima prednosti. Nema smisla da se neka firma stiti subvencijama vise od 20 godina...neke patriote se pitaju sta ce biti s radnicima a moj odgovor na to pitanje je - bolje da iskoriste pare od subvencija za pokretanje nekog biznisa nego da besposleni sede i dobijaju plate...dobro je poznato i da su Zastavina vozila zasticena carinom koja vazi za uvoznike stranih vozila sto povecava njihove cene za 20% pa nam stanovnistvo vozi polovne automobile radje nego kockastog juga...Savet za Zastavu je to da pokusaju da promene izgled automobila a da ostale performanse mogu delimicno i da zanemare (zar to nisu uradili japanski proizvodjaci TOYOTA, NISSAN i mnogi drugi...ne mozemo reci bas da su oni posebno kvalitetni ali zato imaju dobre modele...zasto ne bismo mogli i mi da napravimo automobil koji po izgledu podseca na automobile iz buducnosti sa prosecno kvalitetnim ili cak nekim slabijim motorom...uz nizu cenu verujem da bi ga svi kupovali)...hvala...

Autor Milorad 02 Dec 2007, 01:20