Preregistracije "crnogoraca" neće biti
Izvor : dnevni list Press
Predrag Bubalo, Vlatko Sekulović i Mlađan Dinkić potvrdili za Press da od preregistracije neće biti ništa. Za vlasnike "crnogoraca" važe ista pravila kao i za sve druge. To znači da vozilo mora da ispunjava evro 3 standard.
Od preregistracije "crnogoraca" definitivno neće biti ništa! Uprkos tome što ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić uporno uliva nadu vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama, ministar privrede Predrag Bubalo, kao i Mlađan Dinkić i nadležni u Ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom ne žele da krše zakon i zažmure pred Uredbom o uvozu polovnih automobila iz inostranstva. Podsetimo, u Srbiji prema procenama ima od 50.000 do 100.000 vozila sa crnogorskim tablicama. Većina tih automobila ne zadovoljava evropske standarde, niti je ocarinjena, niti oporezovana prilikom uvoza. Prema Uredbi Vlade Srbije o uvozu polovnih vozila iz inostranstva, svaki automobil uvezen iz strane zemlje mora da ima evro 3 motor i da za njega budu plaćeni porez i carina. Pitanje preregistracije pokrenuto je nakon razdvajanja Državne zajednice Srbija i Crna Gora, a nekoliko meseci kasnije vlada je odlučila da Uredbu o uvozu polovnih vozila iz inostranstva ne menja i da nikome ne čini ustupke.Ministar privrede Predrag Bubalo preregistraciju vozila prokomentarisao je za Press ovako: - Preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama biće odobrena... ali samo uz plaćanje carine, poreza i za automobile sa evro 3 motorom. On je dodao da će to sigurno biti konačna odluka. - Za vlasnike "crnogoraca" važe ista pravila kao i za sve druge. To znači da vozilo mora da ispunjava evro 3 standard da bi uopšte moglo da se ocarini i oporezuje. Tek nakon toga može da se registruje u našoj zemlji - kategoričan je Bubalo. Vlatko Sekulović, državni sekretar u Ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom, takođe tvrdi da se postojeća Uredba o uvozu polovnih automobila iz inostranstva neće menjati. - I dalje čvrsto stojimo iza onoga što smo ranije odlučili. Nećemo dozvoliti preregistraciju ukoliko vozila nemaju evro 3 motor. Uredba je u nadležnosti našeg ministarstva i niko drugi ne može da je promeni - kaže Sekulović. Najoštriji protivnik preregistracije "crnogoraca" ostao je Mlađan Dinkić, bivši ministar finansija. On i dalje smatra da ne treba davati nikakve ustupke onima koji su pokušali da "izigraju zakon".U G17 Plus, stranci na čijem je čelu Dinkić, kažu da on i dalje ostaje pri svom stavu. - Dinkić smatra da bi odobrenje preregistracije vozila sa crnogorskih tablica na srpske značilo da su svi oni koji su legalno kupili automobile ispali glupi. Zakon je isti za sve i svi bi trebalo da ga poštuju - kažu u G17 Plus. Usamljen u nameri da pomogne vlasnicima "crnogoraca" ostao je jedino ministar Velimir Ilić, u čijoj je nadležnosti saobraćaj. On je za Press izjavio da je problem crnogorskih vozila već "rešena stvar". -Preregistracija mora da se obavi. Aj'te, molim vas, šta da se radi s tolikim automobilima. Samo se još čeka odobrenje Ministarstva finansija i njihov predlog za koliko će para ljudi moći da preregistruju vozila - tvrdi Ilić, koji nije mogao da kaže koliko će preregistracija koštati, ali je siguran da cifra neće biti previsoka, već "razumna". Među vlasnicima vozila sa crnogorskim tablicama, kako saznaje Press, počela je da kruži priča da je Uprava carina dobila nalog da carini "crnogorce". U Upravi carina, međutim, to su demantovali.
- Prvi put čujem za to. Mi poštujemo Uredbu o uvozu polovnih automobila iz inostranstva i carinimo jedino vozila koja ispunjavaju evro 3 standard. Nikakav drugačiji nalog nismo dobili, tako da ne možemo da carinimo vozila koja nemaju evro 3 motor - tvrde u Upravi carina.