home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U Srbiji je konačno počela prodaja dugo očekivanog Opelovog SUV modela Antara, svojevrsnog naslednika nekada veoma popularne Frontere. Kao što ste već videli iz naslova, cene se kreću od 28.490 evra pa naviše (toliko košta osnovni 2,4 litarski benzinac od 140KS sa Essentia paketom opreme dok najjeftiniji dizelaš 2,0 CDTi od 127KS i sa istom opremom zapada 29.990 evra). Za poređenje, brat blizanac Antare, Chevrolet Captiva, se u Srbiji može kupiti već za 26.790 evra (da ne bude zabune, sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Rekli smo da su Opel Antara i Chevrolet Captiva blizanci, tačnije napravljeni su na istoj platformi, koriste i veliki broj zajedničkih komponenti (ništa novo unutar GM koncerna) pa je glavni problem inženjera i, pre svega, dizajnera bio kako da što "efikasnije" vizuelno odvoje Antaru od Captive. Po svemu viđenom posao je obavljen kako treba pa je Antara namenjena kupcima koji preferiraju sportski look dok je Captiva više za one, koji su za elegantniji izgled. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, u Južnoj Koreji je Chevrolet Captiva u stvari Daewoo Windstorm dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu MaXX ! Opet ništa neobično jer je i Holden deo GM-ove familije. Šta ćete, globalizacija i ušteda vremena i novca za razvoj, čine svoje. Opel Antara je inače dugačka 4575, široka 1850, visoka 1704 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2707 mm. Prtljažnik je zapremine 370 litara s tim što zadnja klupa može u potpunosti da se sklopi čime se dobija ravan pod u prtljažniku i 1420 litara zapremine a postoji i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta. Opel u Antari nudi 2 benzinska i 2 dizel motora. Slabiji benzinac je zapremine 2,4 litra, ima 103kW/140KS, postiže 175 km/h, ubrzava do 100 km/h za 11,9 sekundi a troši 9,6 litara goriva na 100 km. Veći benzinac, 3,2 litarski V6 agregat raspolaže sa 167kW/227KS, maksimalna brzina mu iznosi 203 km/h, ubrzava do stotke za 8,8 sekundi a troši 11,8 litara na 100 km. Dizelaši su Evropljanima najzanimljiviji pa Opel u gami ima 2,0 litarski CDTi agregat u dve verzije. Slabija ima 93kW/127KS i 295Nm a jača 110kW/150KS i 320Nm. Slabiji dizelaš stiže do maksimalnih 166 km/h a do 100 km/h ubrzava za 13,8 sekundi. Verovatno će popularnija biti varijanta od 150 konja (teška 1790 kg), koja postiže 180 km/h, ubrzava do stotke za 12,1 sekundu dok potrošnja iznosi 7,5 litara dizela, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ovde i napomena da zapremina rezervara za gorivo kod svih Antara iznosi 65 litara. Novinari, koji su vozili Antaru, napominju da dizelaš od 150 konja, iako prosečne snage, ima solidan obrtni momenat pa je u stanju da vas uvek efikasno izvuče "na vrh". Sve Antare, osim one benzinske V6 varijante sa 227 konja, serijski se opremaju ručnim menjačem sa 5 stepeni prenosa dok pomenuti najjači benzinac standardno dolazi sa automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Automatska transmisija se kao opcija može dobiti i kod manjeg benzinca i jačeg dizelaša. Elektronski kontrolisani 4x4 sistem nudi izbor između pogona samo na prednojoj osovini i automatskog uključivanja i zadnje osovine ukoliko se za to ukaže potreba. Ipak, bez obzira na integralni pogon, Antara nije pravi terenac za nepristupačne terene i bespuća (nema ni reduktor ni blokadu diferencijala a ni klirens nije baš velik). Automobil je prikladan, pre svega, za uređene puteve i povremene izlete van asfalta mada novinari hvale integralni pogon, tačnije njegovu brzu reakciju kao i efikasne kočnice i zaključuju da je Antara dovoljno sposobna da se nosi i sa lošim putevima. Na asfaltu se Antara naravno oseća kao riba u vodi dok je oslanjanje ipak prilično tvrdo. Za stabilnost i dobre vozne osobine brinu se elektronski sistemi kao što su ABS, ESP, DCS, ARP i drugi. Tu je i HDC sistem za pomoć pri vožnji na nizbrdici. Dakle, Antara je moderan, privlačan, prostran, funkcionalan, bogato opremljen automobil sa pristojnom cenom (kako za koga) i novi rival već etabliranim modelima na našem tržištu poput Toyote RAV4, Honde CRV, Chevrolet Captive, Kia-e Sorento, Ssangyonga Kyron, Suzukija Grand Vitare, Nissana X-Trail pa i Hyundai-ja Sante Fe i Mitsubishi-ja Outlander.




čitanja : 12918



Komentari

Imam antarau 2.0 cdti cosmo i dobra je,ali nedostaje:
paljenje svjetala sa kontaktom (novi zakon) i komplikovan telefon,jer morat imati konektor za tacno odredjen tip telefona.
Sve ovo bi trebalo da bude u cijeni koja je prilicno velika .
Zoran.

Autor Zoran Dragovic,Petrovac na moru 07 Mar 2008, 19:00

imam antaru cosmo 2.0 cdti. vrlo sam zadovoljan osim sa potrosnjom koja je u proseku 11l sto je previse. da li neko ima takav problem? nigde nisam procitao da toliko trosi

Autor Dragan 17 Jun 2008, 13:12

ja takodje imam 2.o cdti antaru 150 ks,trosi mi i 12 litara,a kataloski pise da trosi 7,5lit.a kleli su se da ne prebaca preko 8 litara...

Autor marko 25 Jan 2010, 21:39

Ja takodje sam ponosni vlasnik Antare Cosmo i to je neka uobicajna potrosnja od 8.5-11.5lit.na 100 km.Kataloski je tesko ostvarljivo.

Autor Dragan 04 Avg 2010, 10:04

Sa neznom nogom na gasu, antara nece trositi vise od 8,5 lit. u kombinovanoj voznji

Autor Kosta 20 Sep 2010, 00:28