home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od mnogobrojnih premijera na proteklom novosadskom sajmu automobilu, veliku pažnju posetilaca (i potencijalnih kupaca naravno) privukli su nova, već treća generacija Renaultove Lagune i Volkswagenov Golf V u Variant (karavan) verziji, čije pojavljivanje u Novom Sadu je označilo i početak njihove prodaje u našoj zemlji.

Renault Laguna III od 22.300 evra 


Prethodna Laguna II, predstavljena još krajem 2000. godine (poznata i po tome što je bila prvi auto, koji je osvojio svih 5 zvezdica za bezbednost na EuroNCAP "kreš" testu), već je polako gubila korak sa glavnim konkurentima (Peugeot 407, VW Passat, Ford Mondeo i drugi), pa novi model dolazi u pravom trenutku. Dizajnerski posmatrano Laguna III ipak ne donosi revoluciju, već evoluciju poznatog Renaultovog korporativnog dizajna, koji se mnogima jednostavno ne dopada. Stiče se utisak kao da su u Renaultu želeli da na novom modelu što više zadrže prepoznatljiv dizajn prethodne Lagune (npr. oblik vrata veoma podseća na prethodnu generaciju). Koliko je to dobro pokazaće vreme. Sam Renault dizajn opisuje kao "dinamičan i fluidan sa rafiniranim linijama". Ipak, kritike na prilično bezličan, pa i anemičan spoljašnji izgled zamenjuju pozitivne reakcije na dizajn unutrašnjosti. Renault se očigledno potrudio da u putničkoj kabini unapredi kvalitet upotrebljenih materijala, kao i same završne obrade. Ukratko, kabina je prostrana, oprema bogata, ergonomija je na vrhunskom nivou (sve je na dohvat ruke), komfor se kod Francuza ionako podrazumeva, a Renault je puno pažnje posvetio i zvučnoj izolaciji odnosno "akustičkom komforu", za koji u Renaultu tvrde da postavlja nove standarde u ovom segmentu. I u Laguni III, Renault zadržava elektronske dodatke u vidu kartice za ulazak, dugmeta za start motora i automatske parkirne kočnice. Zahvaljujući doteranom ogibljenju odnosno njegovom finom podešavanju, Laguna III je udobnija u vožnji, a istovremeno ima poboljšane vozne osobine i preciznije upravljanje. U vezi s tim, u Renaultu ističu da su prototipovi Lagune III tokom testiranja prošli preko 6 miliona kilometara. Treba pomenuti i da se nova Laguna oprema točkovima veličine od 16 do 18 inča, zavisno od verzije. Bezbednost je kategorija po kojoj je Renault odavno poznat i gde ne pravi kompromis. Opet podsećamo da je Laguna II bila prvi auto, koji je na EuroNCAP kreš testu dobio svih 5 zvezdica za bezbednost putnika a u Renaultu su uvereni da će Laguna III biti prvi automobil, koji će uskoro dobiti i svih 6 zvezdica na tom testiranju. Naročita pažnja je posvećena bezbednosti prilikom bočnog udara jer se u tim sudarima dešava najveći broj smrtnih povreda. Zato, osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, Laguna III ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U Lagunu III ugrađuje se široka paleta benzinskih i dizel motora. To su benzinci 1,6 16v sa 84kW/115KS, 2,0 16v sa 103kW/145KS i 2,0 16v sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,5 litarski (!) dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri varijante : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa127kW/175KS. Ovde i informacija da svi motori već sada zadovoljavaju rigorozne Euro5 standarde. Svi motori su i veoma štedljivi pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litre dizel goriva na 100 km, a ispušta 136 g CO2 po kilometru, dok dizelaš od 150KS troši 6 litra na 100 km. Zanimljivo je da je nova Laguna u proseku za 15 kg lakša od istoimenog prethodnika. Cene se u Srbiji kreću ovako : osnovna Laguna 1,6 16v sa Expression paketom opreme košta 22.300 evra sa PDV-om, najjeftini dizelaš je Laguna 1,5 dCi sa 110KS i istim Expression paketom opreme (košta 23.865 evra), dok je najskuplja Laguna 2,0 dCi od 150KS sa Initiale opremom i automatskim menjačem, koju treba platiti 32.461 evro (takođe sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 521 evro. Renault za novu Lagunu daje trogodišnju garanciju (ili 150.000 km), a ove francuske automobile kod nas prodaje firma Renault-Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.renault.co.yu

Volkswagen Golf V Variant od 20.537 evra


O Golfu V u Variant (karavan) verziji pisali smo još krajem februara kada su objavljene prve zvanične slike ove praktičnije karoserijske varijante nemačkog bestselera. Da podsetimo, Variant je potom zvaničnu premijeru imao na salonu u Ženevi početkom marta, a sada je konačno stigao i kod nas. Bez obzira na kasni dolazak Golfa V u karavan verziji na tržište (u odnosu na konkurente poput Opel Astre, Ford Focusa, Renault Megana, Škode Octavije u karavan varijantama), u VW-u veruju u komercijalni uspeh i ove, već treće, generacije Golfa Variant. Naime, od predstavljanja prvog Golfa Variant (bio je to Golf III iz 1993. godine), u svetu je kupce našlo oko 1,2 miliona primeraka Golfa III i Golfa IV u Variant formi, od toga samo u Nemačkoj 660.000 komada. Na kraju krajeva, svake godine se u zapadnoj Evropi godišnje proda oko 650.000 karavana u ovom C segmentu. Posle nekoliko meseci od pojavljivanja prvih slika ovog Golfa, kritike na račun dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja (naročito mnoge nervira oblik zadnjih svetala) su nešto splasnule ali su i dalje prisutne. Možda izgled stvarno nije na nivou jedne Alfe 159 SW ali od ovog automobila njegovi vlasnici ionako više očekuju prostranost i funcionalnost, a ne pobedu na konkursu lepote. Prednji deo je ostao isti kao i kod običnog Golfa sem što je dobio hromiranu masku kao kod Jette. Novi Golf V Variant je od prethodnika Golfa IV u karavan verziji duži za 159 mm, pa ukupna dužina iznosi 4560 mm, a osnovna zapremina prtljažnika 560 litara. Kada se obori i zadnja klupa (pritom se dobija potpuno ravan pod) zapremina gepeka raste na 1550 litara. Uz sve to, i utovarni prag je nizak što olakšava ubacivanje stvari u prtlažnik. VW ovaj model nudi u 3 paketa opreme : Trendline, Comfortline i Sportline. I osnovni Trendline ima u serijskoj opremi 6 vazdušnih jastuka, ABS, manuelnu klimu, progresivni servo upravljač, točkove od 16 inča, električne podizače stakala, centralno zaključavanje, el. retrovizore, asimetrično podeljenu zadnju klupu, koja ima i naslon za ruke itd. Skuplje varijante naravno raspolažu sa daleko bogatijim spiskom standardne opreme. U početku će se Golf V Variant isporučivati sa 2 dizel i 4 benzinska motora. Osnovni motor je benzinac od 1,6 litra zapremine i 75kW/102KS, slede ga 1,4 litarski TSI benzinac sa 90kW/122KS i 1,4 litarski Bi-turbo u dve verzije : jedna sa 103kW/140KS i druga sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,9 TDI agregat sa 77kW/105KS (187 km/h i 5,2 litra potrošnja) i snažniji 2,0 TDI sa 103kW/140KS (postiže 205 km/h). Pored ručnih menjača sa 5 i 6 stepeni prenosa, nudi se i 6-stepena automatska transmisija kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Srbiji startuju od 20.537 evra (sa PDV-om), koliko košta osnovni benzinski model 1,6 sa 122KS i paketom opreme Trendline, bazni dizelaš 1,9 TDI sa 105KS i opremom Trendline staje 21.687 evra, a najskuplji je Golf Variant 1,4 Bi-turbo sa 170KS, DSG menjačem i Sportline opremom, koji treba platiti 27.721 evro (sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 454 evra. Volkswagen u Srbiji prodaje firma Posrche SCG, Savski Nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, internet : www.volkswagen.co.yu




čitanja : 18634



Komentari