Obnovljeni Ford Focus predstavljen u Srbiji

Uvoznik Forda za našu zemlju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21,
tel. 011/20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) organizovao je 20. februara srpsku
prezentaciju detaljno restilizovanog Forda Focus, koji je inače premijerno
predstavljen još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu.
Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled.
Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog
početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i
predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi
Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle nešto više
od tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za
opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Od jednog prilično neupadljivog Focusa dobijen je daleko
privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga za to pripada Fordovom tzv. kinetičkom
dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i
Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska
sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla
a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su
dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem
delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske
tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument
tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na
dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje
jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim
sedištima i za dva odrasla putnika. Prvoklasne vozne osobine koje su proslavile
Focus prisutne su i u obnovljenom modelu, odnosno Focus još uvek postavlja
merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i
celokupnog užitka u vožnji. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi
PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim
TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i
sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0
litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši
10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom
transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema, tačnije benzinci
(zapremine od 1,4 do 2,5 litra) imaju snagu u rasponu od 80 do 225KS, dok TDCi dizelaši,
zapremine od 1,6 do 2,0 litra, razvijaju između
90 i 136KS. Kao i do sada, Focus će se
nuditi u verzijama hatchback (sa troja i petora vrata), karavan i
limuzina
(kasnije stiže i Coupe-Cabriolet varijanta). Posebnu pažnju zaslužuje
sportska
ST varijanta, koja sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero
body
paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu,
ispupčeniji
pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim
aluminijumskim
točkovima veličine 18 inča i sa dva završetka izduvnog sistema. Focus
ST
pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa
šestostepenim
menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji
sa
troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7
sekundi
i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim
podacima
iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po
kilometru.
Što se cena za obnovljeni Focus u Srbiji tiče, one su čak i nešto niže
od prethodnog modela, što znači da osnovni Focus (1,4 litarski benzinac
sa 80KS, sa troja vrata i opremom Trend) košta 15.600 evra sa
PDV-om (110 evra manje od ranije redovne cene), dok najjeftiniji
dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS i Trend paketom, sada ima cenu od 17.600 evra
(ranije 17.870 evra).