home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Uvoznik Forda za našu zemlju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel. 011/20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) organizovao je 20. februara srpsku prezentaciju detaljno restilizovanog Forda Focus, koji je inače premijerno predstavljen još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle nešto više od tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Od jednog prilično neupadljivog  Focusa dobijen je daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga za to pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim sedištima i za dva odrasla putnika. Prvoklasne vozne osobine koje su proslavile Focus prisutne su i u obnovljenom modelu, odnosno Focus još uvek postavlja merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i celokupnog užitka u vožnji. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema, tačnije benzinci (zapremine od 1,4 do 2,5 litra) imaju snagu u rasponu od 80 do 225KS, dok TDCi dizelaši, zapremine od 1,6 do 2,0 litra, razvijaju  između 90 i 136KS. Kao i do sada, Focus će se nuditi u verzijama hatchback (sa troja i petora vrata), karavan i limuzina (kasnije stiže i Coupe-Cabriolet varijanta). Posebnu pažnju zaslužuje sportska ST varijanta, koja sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero body paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim aluminijumskim točkovima veličine 18 inča i sa dva završetka izduvnog sistema. Focus ST pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po kilometru. Što se cena za obnovljeni Focus u Srbiji tiče, one su čak i nešto niže od prethodnog modela, što znači da osnovni Focus (1,4 litarski benzinac sa 80KS,  sa troja vrata i opremom Trend) košta 15.600 evra sa PDV-om (110 evra manje od ranije redovne cene), dok najjeftiniji dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS i Trend paketom, sada ima cenu od 17.600 evra (ranije 17.870 evra).



čitanja : 1687



Komentari