home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Jedan od zanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u jeste i druga generacija Renaultovog gradskog modela Twingo, koji je inače premijerno predstavljen još pre tačno godinu dana na salonu automobila u Ženevi, dok su ga specijalizovani automobilski novinari vozili sredinom prošle godine na prezentaciji u Sloveniji. Naravno, Slovenija nije slučajno pala na pamet Renaultovim marketinškim stručnjacima, već je razlog veoma jednostavan. Novi Twingo se naime i proizvodi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu gde su se nekada sklapali i legendarni Renault 4 i Renault 5. Inače, prva generacija Twinga je od aprila 1993. našla preko 2,4 miliona kupaca, od toga u Francuskoj naravno najviše (preko milion), u Nemačkoj oko pola miliona i u Italiji oko 300.000. Novi model se prilično razlikuje od istoimenog prethodnika, kako dizajnerski, tako i dimenzijama i motorizacijom. Izgled više nije onako monovolumenski kao kod starog modela, dok su same linije karoserije, naročito one napred, povučene oštrije u odnosu na prethodnika. Taj isti prednji deo je dobio i novi oblik prednjih svetlosnih grupa koje su sada daleko veće i naravno više u aktuelnom Renaultovom korporativnom looku. Sve u svemu, novi Twingo izgleda prilično dinamično i mladalački, a to je verovatno i bio cilj Renaultovih dizajnera. Dužina novog Twinga iznosi 3600 mm (170 više od starog), širina 1654, visina 1470 dok je međuosovinsko rastojanje 2367 mm. Povećane dimenzije kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku, koji zahvaljujući kliznim zadnjim sedištima (pomeraju se uzdužno za 220 mm) ima od 165 do 285 litara zapremine, a kada se obore i pomenuta zadnja sedišta, dobija se veoma upotrebljivih 959 litara. Jedna od karakeristika novog Twinga su i brojne ostave i otvori za odlaganje sitnica po kabini, čija ukupna zapremina iznosi nešto preko 27 litara. Novi Twingo se u Srbiji nudi u 4 verzije opreme : Access, Expression, Dynamique i GT, a paleta motora obuhvata četiri agregata; 3 benzinca i jedan dizelaš. Osnovni je 1,2 litarski benzinac (tačnije od 1149 ccm) sa 43kW/60KS i 93Nm, sledi ga 1,2 16v sa 55kW/75KS i 107Nm, a paletu benzinaca zaokružuje sportski 1,2 litarski turbo agregat sa 74kW/100KS i 145Nm, koji pokreće GT model. Prvi put se se ispod haube Twinga našao i dizel motor; u ovom slučaju 1,5 litarski dCi sa 47kW/65KS i 160Nm. Najslabiji Twingo benzinac od 60KS stiže do 154 km/h i ubrzava do 100 km/h za 15 sekundi, onaj od 75KS postiže 170 km/h i ubrzava do stotke za 12 sekundi, dok dizelaš ima maksimalnu brzinu od 164 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 14,9 sekundi. Twingo GT postiže maksimalnih 189 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 9,8 sekundi. Svi motori zadovoljavaju Euro4 standard, dok je emisija CO2 kod benzinskih motora ispod 140 grama po kilometru a kod dizelaša samo 113 g/km. Prosečna potrošnja dizelaša (naravno po fabričkim podacima) iznosi 4,3 litra na 100 km, benzinac sa 60 konja se zadovoljava sa 5,6 l, model sa 75KS sa 5,7 l, a sportski GT sa 100 konja treba 5,9 litara na svakih 100 km. Bezbednost je kategorija kojoj Renault tradicionalno poklanja ogromnu pažnju pa ni novi Twingo nije nikakav izuzetak. Pored čvrste konstrukcije same karoserije, svaki Twingo ima standardno u opremi ABS i EBA (pomoć pri kočenju) sisteme, kao i frontalne vazdušne jastuke. Osnovni Twingo (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Access) u Srbiji košta 9274 evra (sa PDV-om), bazni model sa benzincem od 75KS (1,2 16v i opremom Expression) staje 11.084 evra, dizel verzija Twingo 1,5 dCi košta od 12.923 evra pa naviše, dok je najskuplji sportski Twingo GT sa 100KS, koji treba platiti 14.129 evra.



čitanja : 3557



Komentari