Još 5.000 Punta po sistemu staro za novo

Izvor : Novosti.rs
„Zastavina“ Fabrika automobila spremna je da do kraja godine kupcima, prema subvencionisanom modelu prodaje - „staro za novo“, isporuči još 5.000 automobila „punto“ - kažu u ovoj fabrici.
Za kupovinu automobila na ovaj način prijavilo se 19.200 građana, a prvi
kontingent od pet hiljada rasprodat je do početka avgusta, dok je od maja do
sada, na lizing i za keš, prodato još oko dve hiljade „puntića“.
Vlada Srbije je u maju odlučila da vlasnici starih automobila, koji ne
ispunjavaju evropski standard, pre kupovine novog „Zastavinog“ modela, svoje
staro vozilo predaju na reciklažu i nakon toga dobiju potvrdu o popustu od
hiljadu evra. Na taj način, osnovna verzija „punta“, umesto 6.999 evra košta -
5.999. Kredit je odobren na sedam godina i sa kamataom od 4,5 odsto, umesto
uobičajenog od 14,5 do 18 odsto.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe „Zastava
vozila“, u fabrici je već ustaljena proizvodnja od 2.200
vozila mesečno i ona će do kraja godine rasti. U planu je da se montažne trake
osposobe za proizvodnju oko 200 vozila dnevno, što je mesečna proizvodnja od
oko 4.000 automobila.
- Odluku Vlade Srbije ćemo sprovesti bez problema, a obezbedićemo i dovoljan
kontingent automobila za sve kupce koji „punto“ žele da pazare na drugi način -
kaže Radojević. - Pored nove verzije ovog modela sa dizel pogonom, za kupce
ćemo obezbediti i model sa dodatnim pogonom na gas. I za taj proizvod vlada
veliko interesovanje.
U četiri „Zastavine“ distributivne mreže, koje pokrivaju kompletno tržište
Srbije, kažu da je manji broj kupaca sa prvog spiska odustao od kupovine, ali
da se javljaju novi. U Kragujevcu se, recimo, skoro svakodnevno javlja oko
hiljadu i po „starih“ kupaca, a slična situacija je i u Somboru, Novom Sadu i
Nišu.
Dokumentacija i ulog
U „Zastavi“ kažu da je priprema dokumentacije za prenos „Zastavine“ fabrike
automobila u vlasništvo kompanije „Fijat automobili Srbija“ u završnoj fazi.
Uslovi za to su stvoreni tek posle ekološkog čišćenja „Zastave“, kao i precizne
dinamika izmeštanja stare opreme iz fabrike. Taj proces će, prema planu, biti
završen za dva meseca, dok je obaveza Italijana da, najverovatnije, do kraja
meseca obezbede osnivački ulog od 200 miliona evra.
Nepotrebno zabrinuti
Kako „Novosti“ saznaju, menadžeri kompanije „Fijat automobili Srbija“ su se zabrinuli zbog negativnog stava MMF o subvencionisanju domaće privrede, jer očekuju da taj program pomogne fabrici da uspešno posluje do kraja svetske ekonomske krize i početka proizvodnje novog modela. Čelnici „Zastave“ su, kako saznajemo, već dobili uveravanja da do toga neće doći i da će država, koja je vlasnik 30 odsto fabrike, podržati njen program.
Autor : M. Đošović
Foto : Arenamotors.rs