Automobili u Srbiji mogu samo da poskupe

Uvoznici i distributeri automobila, i pored drastičnog pada prodaje, kažu da ne treba očekivati pojeftinjenje i da cenovnici mogu da se menjaju samo naviše.
Zvanično,
pad prodaje prošle godine bio je oko 20 odsto, ali ako se zna da je od prodatih
45 hiljada automobila oko 16 hiljada isporučio „Fijat Srbija”, stanje je
lošije. Godinu dana ranije, drumovima Srbije provozano je oko 57 hiljada novih
četvorotočkaša, a nije bilo subvencionisanja.
Stručnjaci iz auto-industrije kažu da je lane drastično opala prodaja
automobila srednje klase čije su cene od 15 do 18 hiljada evra, jer su se
vozači u Srbiji okrenuli automobilima čija cena ne prelazi deset hiljada evra.
Milan Belin,
direktor kompanije „Reno Nisan Srbija”, kaže ne treba očekivati pojeftinjenje ni automobila dostupnijih
prosečnom kupcu. „Prostora
za pojeftinjenje nema. Biće sigurno nešto jeftinije na Sajmu automobila koji
uskoro počinje, ali to je sve“
kaže Belin.
Isto kaže i Vojislav
Lekić, direktor marketinga u kompaniji „Vitro group”, generalnom zastupniku „Sitroena” za
Srbiju i Crnu Goru. „Uvoznici i distributeri smanjili su marže skoro na nulu, tako da
daljeg snižavanja cena neće biti. Može biti samo poskupljenja“, kaže Lekić.
Podaci iz januara, na prvi pogled ohrabruju. Ove godine prodato je oko 500
automobila više nego u januaru 2009. Belin objašnjava da se to dogodilo jer su
„ljudi lani čekali kraj marta da se snize carine na uvoz. I, naravno, prošle
godine u to vreme nije postojala subvencija države za kupovinu ’punta’“.
On navodi da je lane bilo drastično smanjenje tržišta u prvih pet meseci jer je
prodaja opala za 50 odsto nego godinu dana ranije. A onda je država uletela sa
subvencijom staro za novo i povoljnim kreditima za kupovinu domaćeg „punta”.
Izvor : Blic.rs i B92.net
Bice jos jeftiniji automobili, jos ima dosta prostora za snizenje kod nekih marki.
samo nam plate smanjuju, ili cak ne isplacuju...
mi ustvari ni ne treba da imamo automobile :(
Ima još mesta za pojeftinjenje... možda ne drastično, ali mesta sigurno ima. Ako ništa drugo onda ovih 2.5% što su smanjene carine od nove godine... i to je oko 500e na 20.000e auto, nije zanemarljivo. A tu uvoznik ništa ne izgubi na svojoj marži...
Prosto da se rasplačemo nad tužnom sudbinom ovih naših uvoznika.
Debeo kajmak su uzeli uvozeći neke "leve" modele sa minimalističkom opremom,a sve što se u normalnim zemljama standardno isporučuje,kod nas je bila "dodatna" oprema,koju smo doplaćivali.
Da ne spominjem tzv."produžene garancije"gde vas dodatno "deru" i uvode u dugogodišnje servisno ropstvo!
ne treba zaboraviti da su cene automobila formirane sa petogodisnjom(cak i sedmogodisnjom) kamatom na kredit jer pojedine robne marke imaju svoje finansijske institucije poput Yamahe,Tojote i VW-a(da ne nabrajam) pa lizing i "kredit" nude bez kamate-da ne poverujes. Da stvar bude smesnija-na hit modele ti obracunavaju kamatu, toboze ispod "proseka" u bankama.
Pa jel narod stvarno tolika stoka?
„Uvoznici i distributeri smanjili su marže skoro na nulu"
:)))))
Jadni uvoznici :))))
,,tako da daljeg snižavanja cena neće biti. Može biti samo poskupljenja“, kaže Lekić. "
Sinko, šta si duvao, daj i meni malo da probam!
Dal ovaj stvarno misli na ovu skupoću da podiže cene, pa sa takvim razmišljanjem oni su i došli tamo gde jesu!
Lepo reče lok, da je Vitro prso.