home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Ekonomska kriza prodrla je u sve sfere života, pa ni ne čudi što je opala prodaja polovnih automobila. Takođe, ne čudi što po glavnom gradu i na najpoznatijoj auto pijaci Bubanj potok bruje priče kako na ovom placu ima samo kupaca pljeskavica, ali ne i automobila.

To je za „Blic nedelje“ potvrdio i Miodrag Cvjetićanin, vlasnik auto-placa „Žarkovo“, koji kaže da je baš takvu situaciju zatekao pre nekoliko dana na Bubanj potoku.
– U odnosu na proteklu godinu može se reći da je prodaja polovnih automobila opala u proseku za 20 odsto. Najviše se prodaju automobili čija je cena od 4.000 do 6.000 evra. To su kod nas uglavnom automobili marke opel korsa, ali i pežo 206 – kaže za „Blic nedelje“ Miodrag Cvijetićanin, vlasnik auto-placa „Žarkovo“, i dodaje da kupci traže da automobil bude u odličnom stanju i da ga pazare po minimalnoj ceni.

Da nije samo opala prodaja polovnih vozila već i njihova vrednost, potvrdio je i Vojkan Kostić, generalni direktor auto-kuće „Vidovdan“. On kaže da je opala prodaja ne samo polovnih, već i novih vozila.
– Prodaja je opala za oko 40 odsto. To nije samo slučaj u našoj auto-kući, već i u ostalim. Kod nas se najviše prodaju vozila do 5.000 evra, kao što je škoda fabija stara do pet ili šest godina, ili škoda oktavija prve generacije – objašnjava Kostić.
Inače, u Srbiju se godišnje uveze oko 30.000 polovnih vozila, a brojni stručnjaci kažu da iako su se cene ovih vozila gotovo izjednačile s onima u inostranstvu, kupovna moć građana je znatno opala.

Prema mišljenju mnogih poznavalaca, najbolje je kupiti nov automobil, ali oni koji to sebi ne mogu da priušte, a treba im prevozno sredstvo, odlučuju se za kupovinu polovnog. Tada je, međutim, potrebno dobro se raspitati ko je bio prethodni vlasnik, proveriti da li ima svu dokumentaciju i isključiti mogućnost da je vozilo negde ukradeno.

Prema rečima Jovana Rogulića, šefa auto-servisa „Plus“, pre kupovine polovnjaka dobro je provozati automobil kako bi se videlo kako se „ponaša“ na putu. Tokom vožnje može da se oseti kako radi motor, kvačilo, kočnica, upravljač, ležajevi, amortizeri...

– Ukoliko se u toku vožnje oseti da nešto lupa i udara, onda je najbolje pregled vozila prepustiti majstorima – objašnjava Rogulić, i dodaje da je u pojedinim servisima ovaj pregled besplatan.
Nije na odmet da se proveri i kakva je boja automobila, odnosno da li je prva ili je naknadno farban. Kako objašnjava naš sagovornik, ako vozilo nema prvu, fabričku boju, treba se raspitati zašto je farban, da li je bilo havarije, ili je u pitanju neki drugi razlog.

– Obratite pažnju na unutrašnjost vozila, odnosno da li su pohabana sedišta, volan, ručica menjača, papučice kvačila i kočnica, na osnovu čega može da se utvrdi koliko je vozilo korišćeno. Ako je volan više uglačan, znači da je vozilo više prešlo. U servisu može da se proveri i kompjuterska dijagnostika da se vidi šta je sve procesor „zapamtio“ – objašnjava Rogulić.

I stanje motora može da se proveri, i valjalo bi to i uraditi. Naime, kada je motor zagrejan, treba izvaditi šipku za merenje ulja, a sa nje ne bi trebalo da padne ni kapljica ulja, niti da se pojavi dim. Može da se skine i čep sa motora dok on radi, pa ni ovde ne bi smeo da izlazi dim, para, niti da dođe do prskanja ulja.

Gume mnogo govore

Prema Rečima Jovana Rogulića, vozači bi trebalo da provere i stanje guma prilikom kupovine polovnjaka. Ukoliko su gume, na primer, istrošene više sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori.

Autor : B. Gigović



čitanja : 3028



Komentari