
Evo kako se kompanija snašla u poređenju s procenama analitičara koje je anketirao LSEG:
Zarada po deonici: 50 centi prilagođeno u odnosu na procenjenih 54 centa
Prihod: 28,10 milijardi dolara u odnosu na procenjenih 26,37 milijardi dolara
Ukupni prihod je porastao s 25,18 milijardi dolara godinu ranije. Prihodi od automobilske industrije su porasli za 6% na 21,2 milijarde dolara s 20 milijardi dolara u istom periodu prethodne godine.
Neto dobit je pala za 37% na 1,37 milijardi dolara, ili 39 centi po deonici, s 2,17 milijardi dolara, ili 62 centa po deonici godinu ranije. Pad dobiti odražava niže cene električnih vozila i 50%-tno povećanje operativnih troškova.
Kraj tromesečja se poklopio s istekom saveznih poreskih olakšica za električna vozila, koje su ukinute zakonom o potrošnji predsednika Donalda Trampa. To je povuklo prodaju napred u tromesečju jer su potrošači požurili da iskoriste podsticaj pre nego što je nestao.
Na poslednjem Teslinom pozivu o zaradi u julu, izvršni direktor Ilon Mask i finansijski direktor Vaibhav Taneja su upozorili deoničare na uticaj viših carinskih troškova i isteka poreskih olakšica.
Prihodi od regulatornih olakšica za automobilsku industriju u tromesečju su pali za 44% na 417 miliona dolara sa 739 miliona dolara.
Čak i uz povratak ukupnom rastu, Teslin treći kvartal je obeležio kontinuirani pad prodaje u Evropi, delom podstaknut negativom potrošača protiv Maska, njegovom zapaljivom političkom retorikom i aktivizmom, kao i konkurencijom proizvođača električnih vozila poput Volkswagena i BYD-a.
Deonica, koja je na početku godine naglo pala, oporavila se i sada je u 2025. porasla za gotovo 9%. To i dalje zaostaje za glavnim indeksima i većinom svojih mega-kapitalizovanih konkurenata.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla