home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda 1000 MBX
 
Škoda nastavlja svoju digitalnu koncept seriju koja reinterpretira prošle ikone kroz modernu perspektivu. Tako je sada pred nama moderna (digitalna) verzija kupea 1000 MBX iz 1960-ih.

Novi koncept su kreirali dizajneri Škode Anti Mikael Savio (spoljašnjost) i Dejvid Stingl (unutrašnjost). Razvoj je trajao oko tri do četiri nedelje, počevši od grubih skica na papiru, a završavajući se kompletnim 3D digitalnim modelom.

Škoda 1000 MBX

Projekat je inspirisan klasičnim modelom 1000 MBX, koji je predstavljen 1966. godine kao kupe verzija sedana 1000 MB. Škoda je proizvela ukupno 2.517 jedinica, što ga danas čini retkim prizorom.

Škoda 1000 MBX

Moderna interpretacija zadržava sličan stil karoserije, ali dodaje dodatni par vrata sa radi lakšeg pristupa 2+2 kabini.

Škoda 1000 MBX

Na konceptu su i pažljivo odabrani detalji koji su u skladu sa filozofijom dizajna „Modern Solid“ brenda. LED prednji svetleći potpis podseća na hromiranu masku klasika, dok se farovi blago izdižu iz haube. Oblik C-stuba i konture zadnjeg dela takođe podsećaju na prošlost. Centralno peraje sa zadnjom kamerom zamenjuje tradicionalni zadnji prozor, dajući futuristički preokret.

Anti Savio, koji je bio odgovoran za spoljašnji dizajn, objašnjava: „Naš koncept je sportskiji u celini, ali ipak ima prijateljski izgled. Moderni sportski automobili često deluju preterano agresivno, dok oni iz 60-ih i 70-ih nose izvesnu eleganciju, čak i privlačan šarm – i to je ono što sam želeo da sačuvam.“

Škoda 1000 MBX

Enterijer ima raspored 2+2, pri čemu se ističu dva pojedinačna sedišta koja se sklapaju pozadi. Ona se lako mogu pomeriti, stvarajući otvoreni prostor koji se može koristiti za prevoz bicikla ili druge sportske opreme.

Napred, providna ovalna instrument tabla zamenjuje tradicionalni raspored, a nema centralne konzole, dizajnerski izbor inspirisan klasičnim enterijerima.

Dizajner enterijera Dejvid Stingl je rekao: „Ovaj automobil bi trebalo da podstakne svoju posadu da krene u istraživanje bez trenutka oklevanja. Nije zamišljen samo da bude zabavni vikend kupe ili drugi automobil u porodici, već vozilo sa istinskom svakodnevnom upotrebljivošću.“

Škoda nije ulazila u detalje o potpuno električnom pogonskom sklopu koncepta, iako su ga dizajneri zamislili sa adaptivnim vazdušnim vešanjem koje može da podesi visinu vožnje za niži, sportski stav ili veći klirens na neravnijem terenu.

Škoda nema planove za proizvodnju, jer je i ovaj koncept osmišljen kao kreativna počast, slaveći istoriju brenda, a istovremeno omogućavajući njegovim dizajnerima slobodu da istražuju nove ideje bez ograničenja proizvodnih zahteva.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 82



Komentari