Počinju subvencije države za kupovinu hibridnih automobila

Po ugledu na razvijene zemlje sveta i EU, i Srbija je prepoznala značaj ekološki prihvatljivih vozila. Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja odobrilo je subvenciju u iznosu od 100.000 dinara za kupovinu hibridnih vozila.
Kako najavljuje nadležno ministarstvo, ovo je tek prvi korak podrške države, a u planu su i carinske olakšice prilikom kupovine, kao i mogućnost besplatnog parkinga za hibridna vozila, koji već postoji u nekim gradovima Srbije.
Kada je Honda brend u pitanju, pored modela Insight i Civic Hybrid, ponuda Hondinih hibridnih automobila uskoro će biti proširena i sportskih hibridnim kupeom CR-Z. Dok je Civic Hybrid uglavnom namenjen porodičnim ljudima, sportski kupe CR-Z napravljen je za one koji vole dinamičnu sportsku vožnju, ali ne na račun prirode. Za ljude koji traže najbolji odnos cena-efikasnost-kvalitet, ekonomični Insight je pravi izbor.
Uz to, početak prodaje najmanjeg Hondinog modela Jazz u hibridnoj varijanti najavljen je za kraj godine.
Izvor : Honda-srbija.rsSubvencija od 1.000€ na 30.000 dinara je smešna. Na 20.000 kao kad platite 19 cigareta, a dobijete 20 u paklici. A ako se bude prodavao jazz nece biti ispod 18.000€ glavu dam. I ko će da im kupi? A pogotovo što smo i juče apsolvirali da se hibridni auto otplati tek posle 139.000 do 160.000km
Ja ne vidim kako to kupovinom hibridnog vozila štedim. 1.je skuplji 10.000€ od običnog (koliko goriva može da se kupi za 10.000€); 2. pa neće ni on na vazduh da ide, znači mora trošiti ili gorivo ili el. energiju, a koliko znam el. energija nije džabe, bar meni koji plaćam račune. Znači dam u startu 10.000€ i još moram da dam na gorivo ili el. energiju. Lično sam izračunao da se u tom slučaju hibridni auto isplati na tačno 322.003 km
@ Bolesnik
10.000€ je mnogo, ali trošiće 3 L goriva benzinski motor dok bude punio akumulator, u pravu si i za to da neće ići na vazduh, znači 10.000€ + 3L goriva na 100km. Baš se isplati, nema šta. I niko se nije setio da kaže da je to najveća glupost ikada.
I gde je tu ušteda? Ovde kao da niko nije završio osnovnu školu, pa ne ume da izračuna da se hibrid NIKADA neće isplatiti.
Mogu misliti koliko e tek održavanje za isti
Чекај мало, значи цео свет је глуп ко ноћ, па купује хибриде? Значи дам 10.000 евра више и опет купујем гориво? Која навлакуша.
Ja to pričam non-stop! Hibridi su samo jedan veliki marketing i ništa više. Vidi koliko koštaju a koliko se zaista uštedi na tipičnom životnom veku automobila na zapadu (5-6 godina recimo)? OK, reći će neki, ne uštedi se para, ali se čuva životna sredina? Eh, neće biti, koliko li se samo potoši sirovina i zagadi sredina da se te baterije naprave? A za njih nema reciklaže pa ih treba negde i deponovati i opet zagaditi sredinu...
Sve u svemu, samo veliki marketing, a ko je naseo, naseo je!
Ljudi na zapadu kupuju hibride zbog ogromnih olakšica, npr u Londonu se ne plaća congestion charge, imaš velike popuste pri registraciji itd... Ja ga opet ne bih kupio, ali zar stvarno mislite da zapadnjaci ne misle o parama!?!?! Ne bi ih toliko imali da ne misle... Da, i kod njih su subvencije mnogo veće nego kod nas.
Evo stavih na papir
1€=110din , 1L goriva=120din, neka auto na 100km troši 6 litara goriva => 720 din
10.000€ = 1.100.000 din iliti
1.100.000 din / 120 din =9.167 L goriva
Dalje računajte sami koliko može da se predje sa 9.167 litara i koliko će vas koštati dodatnih 3L goriva na svakih 100 KM kod hibridnih vozila i koliko i kada će da se isplati hibrid
NIKAD
А што се мучиш брате мили? Уградио сам плин, коштао ме 300 € + атест итд... исплатио ми се на 10000 Км. А хибрид кошта као да си уградио 33 плинска уређаја.
10000*33=330000Км па си на нули
Ovo jeste ludo, ali... bolje ista nego nista. Za 12000 evra moze da se kupi godinu dana star Honda Civic hybrid u garanciji, sa jos 5 godina garancije na bateriju... dok isti takav model,ali nov sa sve popustom kosta skoro 7000 evra vise... Isplativost... ne postoji.
Voleo bih da čujem kakve će to biti navodne buduće "parking olakšice" za hibride, pošto taj "parking" više nije tako banalna "stavka" upotrebe vozila kao nekada ( meni je to skuplje od registracije i servisiranja zejedno ).
Mada, šta ti u BGD vredi i da imaš besplatan parking, kada slobodna mesta postaju misaona imenica.
Sa druge strane, ako imaš "dobar" lanac, bicikl možeš "parkirati", odnosno zavezati za svako drvo ili saobr. znak, pri čemu je bajs za gradske "transfere" pretežno brži od svakog automobila ( mada čovek tako zna da se dosta oznoji, čime se umanjuje njegova sociološka prihvatljivost ).
To je po meni pravi "hibrid" ( skoro nulta emisija ) i na to treba usmeriti "subvencije"...
Pa Zapad je Zapad, mi ovde pismeni pročitasmo 100.000 din
što nije ni 1.000€.
E sad malo o ekologiji, a šta kad hibrid doživi saobraćajnu nesreću, udari u 2. auto i kiselina iz baterije isprska oči vozaču? A šta kad ta kiselina dospe u vazduh, u zemlju? A šta ako se ta kiselina zapali? Koja je ovo laž, nego nemaju više čime da se bore protiv konkurencije, pa izmišljuju alternativne pogone. Stavka održavanje će vas koštati kao 2 moderna dizelaša sa fap filterima.
Sve dok se olaksicom ne ustanovi CEO iznos POREZA, do tada ne vredi komentarisati... Namerno ne kazem carina posto je za koju godinu nece biti...
Dejan L.
Ocigledno ne znas da naftnih derivata nece biti ceo zivot, tako da ce svi jednog dana preci na hibridni pogon, a poceli su lagano. Nije to nikakva konkurenica kao sto kazes, nemaju cime da se bore, to je jednostavno tako.
Japanci su prvi poceli a evo i evrpoljani krecu sa hibridima.
Neko je napisao sa su skuplji 10.000e i sve se uhvatili kao PROSTI za tu cifru, ako vec ne znate proverite da li je takav auto skuplji 10.000e. Ali dok proveravate ja cu vam reci nije skuplji 10.000e, evo pri. mercedes S400hibrid-95000e i S450benzi-95000e, S450 4matic 98700e, ako uporedjuete hondu civic 1.8ben 20000e ima i za 18900 i za 21900e a hibrid 24900e. Neki se pametnjakovic napravio pametan a ustvari nema pojima o cemu prica a drugi isto udarili po diskusiji koja nema veze sa vezom.Jesu malo skulji naravno i treba da budu, nova tehnologa, manja potosnja...itd.
Jos jednom gradivo da ponovite Hibridna vozila se prozivode zato sto ce za nekih 40,50god nafte slabo biti, sve manje i manje, pa narvno da ce lagano svi proizvidjaci automob.prelaziti na hibride,vodonicne pogone itd.naravno tu je i ekologija...itd.da ne duzim dalje...
@ NEKO
Da ne radiš možda u Hondi ili Toyoti? Opet šta je 1.000 € na 24.900 tj. 25.000€
U koliko omoguce besplatan parking po zonama za Hibride, odmah pocinjem da trazim hibrid.
Ne radim ni u hondi ni u tojoti. Pricam o necemu sto me zanima i sto znam, tako da ono gore sto sam procitao je bilo uglavnom smesno.
Sto se tice 1000e naravno da je smesno trebalo bi da bude jos bolja ponuda drzave ali jbg.takva nam je sta da se radi.
Sto se tice besplatnog parkiranja, naravno da ga nece niko kupiti zbog toga ali dobra je ponuda.
"E sad malo o ekologiji, a šta kad hibrid doživi saobraćajnu nesreću, udari u 2. auto i kiselina iz baterije isprska oči vozaču? A šta kad ta kiselina dospe u vazduh, u zemlju? A šta ako se ta kiselina zapali? "
Auuu rodjace nemoj toliko da gledas akcione filmove,predji na komedije.Da se automobili tako prave,verovatno bi danas svi vozili trotinete i bicikle.Ako cemo realno ova subvencija je smesna,hibridi su skupi,ako izuzmemo par jako skupih modela ponuda je sranje,ali ovo je jako mlada tehnologija,dajte joj vremena.Koliko je kostalo gorivo pre dve godine,koliko je danas,koliko ce biti za 5 godina?Jeste li i to izracunali gospodo?
hibridi mi se princijelno ne svidjaju kao prekomplikovani i u ovom momentu namenjeni eko entuzijastima - ja sam za elektricna vozila sa baterijom, i pored ogranicenja od 100km po punjenju sutra bih uzeo jedan da ima za max 20k eur. Elektricni motori su jednostavniji, izdrzljiviji i time mnogo jeftiniji za odrzavanje, da ne govorimo o ubrzanju i slicno