Kia Sorento nove generacije

Kompanija KIA Auto, ovlašćeni zastupnik za vozila iz programa KIA Motors, 8. juna je održala prezentaciju povodom predstavljanja nove generacije modela Sorento.
Prezentacija je održana u veoma prijatnom ambijentu kongresnog centra hotela "President" u Sportskom centru Kovilovo. Na prezentaciji je najviše bilo reči o tehničkim i tehnološkim unapređenjima nove generacije modela Sorento. Posebno je naglašeno da period fabričke garancije iznosi punih 7 godina ili 150.000 km trenutno samo za modele Cee’d i Sorento, a uskoro i za sve ostale KIA modele. 7 godina pune fabričke garancije (do 150.000 km) je još jedan dokaz da KIA Motors proizvodi automobile vrhunskog kvaliteta. Revolucionarna sedmogodišnja garancija na kompletno vozilo predstavlja najduži garantni rok na svetu koji postoji na jednom vozilu. Radi se o punoj besplatnoj garanciji koja je prenosiva na sve buduće vlasnike. Time je KIA učvrstila svoju šampionsku poziciju kada su u pitanju vrhunski kvalitet, beskompromisna pouzdanost i revolucionarni garantni period.
Sorento, Kijin adut u višem srednjem segmentu terenaca, na srpsko tržište stiže sa novom generacijom motora, osveženog izgleda i udobnije unutrašnjosti. Uprkos konkretnom redizajnu, novi model ostaje veran naslednik jednog od najuspešnijih Kijinih modela. Novi Sorento na raspolaganju je sa snažnim 2,2-litarskim dizel četvorocilindrašem, dva benzinska motora, te brojnim paketima opreme.
Dinamički futurizam
Kia je predana inovacijama i kozmopolitskoj filozofiji, što najbolje dokazuje spoljašnjost novoga Sorenta iz kojeg jednostavno zrači usmerenost prema budućnosti – karakteristika evropskog dizajnerskog pristupa čuvenog nemačkog dizajnerskog gurua Petera Schreyera, odgovornog za dizajn najnovijeg Kijinog terenca, koji je nastajao u čak tri dizajnerska centra – u Kaliforniji, Nemačkoj i Koreji. Novi Sorento, koji je u poređenju sa prethodnikom u dužinu narastao za 95 mm, a istovremeno postao 15 mm niži, rezultat je Schreyerove sklonosti pravim i čvrstim linijama koje zajedno grade snažnu, robustnu i čvrstu celinu.

Novi Sorento, koji je na raspolaganju u šest metalik boja karoserije, tri biserne i dve klasične, spolja je snažan, elegantan i čvrst, a istovremeno sposoban da savlada najteže terenske izazove. Na prednjem delu lako je primetiti novo „lice“ Kije sa snažnom maskom motora. Maskom dominiraju veliki mrežasti otvori za dovod vazduha u prostor motora. Isto važi i za dvobojni branik sa okruglim svetlima za maglu koja su smeštena na mrežastoj površini crne boje. Spoljni retrovizori sa pokazivačima smera i savremenim LED svetlećim elementima omogućavaju bolju vidljivost i doprinose atraktivnosti izgleda automobila.
Na donjem delu karoserije pažnju pleni oštar rub koji se spaja sa sportski naglašenim rubovima blatobrana. Zadnji deo, sa krovnim spojlerom i trećim LED svetlom kočnica i atraktivnim zadnjim svetlima, deluje vrlo harmonično, a istovremeno agresivno.
Stil i udobnost
Unutrašnjost se odlikuje visokim stilom i prefinjenošću. Redizajnirana komandna tabla, sportski merači sa Supervision osvetljenjem, atraktivni audio sistem sa za 6 CD-a i ulazima AUX, USB i iPod, automatski klima uređaj sa dva područja delovanja i odvojenim podešavanjem temperature i dva 8-stepena ventilatora, samo su neki od detalja koji pružaju limuzinski ugođaj. Kabina može biti u različitim kombinacijama boja – veoma je lepa crna unutrašnjost sa drvenim elementima od plemenitog hrasta i presvlakama za sedišta u braon boji.
Novi Sorento je veoma praktičan i udoban. Njegova centralna konzola dovoljno je velika za odlaganje laptopa sa ekranom od 14" inča. Sedište vozača opremljeno je 3-stepenim električnim ventilatorima za dovod hladnog vazduha na površinu za sedenje i naslon sedišta. Sorento ima i panoramski krov.
Veliki napredak u odnosu na prethodni model je prostranost kabine. Prostor za noge u drugom redu sedišta je narastao za celih 27 mm. Veća je i širina u visini ramena: napred je porasla za 16 mm, a u drugom redu sedišta, gde je i prostor za glavu narastao za 14 mm, za čak 11 mm.
Za sve potrebe i želje
Novi Sorento kombinuje izvrsni stil i izvanrednu praktičnost. Zapremina prtljažnika, koji se sklapanjem trećeg ili drugog reda sedišta može povećati, iznosi 1047 litara, odnosno 15% više nego kod prethodnika.
Prtljažni prostor, koji se može povećati do čak 1546 litara, opremljen je dvostrukim dnom u kom se nalazi elegantno uređeni prostor za rezervni točak i alat, kao i manje pregrade za predmete koje želite sakriti od neželjenih pogleda. Putnici u trećem redu sedišta uživaće u velikom prostoru u visini glave koji iznosi 906 milimetara, odnosno 64 milimetara više nego prethodnik. Povećan je i prostor za noge (čak 102 milimetra).
Potpuna sigurnosna zaštita
Sorento se ističe vrlo čvrstom čeličnom karoserijom ojačanom dodatnim pločama od snažnog lima koje u slučaju prevrtanja vozila smanjuju mogućnost oštećenja putničkog prostora, a prilikom čeonog i bočnog sudara apsorbuju energiju udarca. Tu su i različiti sigurnosni dodaci: sigurnosni vazdušni jastuci i pojasevi, elektronski sistem za regulaciju vozne stabilnosti ESP, itd. Mokre, snežne ili klizave površine ne predstavljaju veliki izazov za Sorenta s obzirom da je opremljen sigurnosnim sistemom za automatsko kočenje prilikom spuštanja po nizbrdici (HDC). O sigurnijoj vožnji unazad pobrinuće se kamera sa 3,5"-inčnim displejem (uz doplatu).
Sorento je na testu prema novoj Euro NCAP metodologiji osvojio maksimalnih pet zvezdica za sigurnost. To je već treći Kijin model koji osvaja maksimalan broj zvezdica za sigurnost na Euro NCAP testiranju po novoj metodi ispitivanja.
Bogata ponuda najmodernijih motora izvanrednih performansi
Novi 2,2-litarski dizel četvorocilindraš može se pohvaliti odličnim odazivom i snagom koju prati veoma niska potrošnja. Dizel motor najnovije generacije sa elektronski upravljanim turbopunjačem zadovoljava emisione norme Euro5, a istovremeno nudi uzbudljivih 145 kW (197 KS) na 3800 obrtaja u minuti i čak 436 Nm obrtnog momenta između 1800 i 2500 obrtaja. Novi motor, koji će zameniti nekadašnji 2,5-litarski motor nije samo snažan, već je i štedljiv i ekološki prihvatljiv – prosečna emisija ugljen dioksida (CO2) iznosi samo 174 g/km.
Vrlo štedljiv i ekološki prihvatljiv je i 2,4-litarski benzinski motor DOHC CVVT, izrađen od lakog aluminijuma sa velikim mogućnostima izolacije zvuka. Benzinski četvorocilindraš postiže maksimalnu snagu od 128 kW (174 KS) pri 6000 obrtaja u minuti i 225 Nm obrtnog momenta pri 3750 obrtaja. Još više nudi 3,5-litarski benzinski četvorocilindraš, oličenje uglađenog, sportskog delovanja. Šestocilindraš, koji će zameniti nekadašnji 3,3-litarski agregat, nudi zavidnih 204 kW (277 KS) pri 6300 obrtaja u minuti i 335 Nm obrtnog momenta pri 5000 obrtaja.
Sorento je na raspolaganju sa dva 6-stepena ručna menjača koji omogućavaju precizno prebacivanje stepena prenosa, odlično iskorišćavanje obrtnog momenta te odlučno ubrzavanje uz nisku potrošnju goriva u svim uslovima. Ručni menjači dolaze sa 2,2-litarskim dizel i 2,4-litarskim benzinskim motorom. Sorento se može pohvaliti i sa dva inteligentna 6-stepena automatska menjača, koji u poređenju sa klasičnim automatskim menjačima, donose uštedu goriva do 12%. Sve motorne verzije mogu biti opremljene automatskim menjačem!
Terenske mogućnosti drumske krstarice
Novi Sorento očuvao je odlične terenske karakteristike prethodnika. Njegov stalni automatski pogon na sva četiri točka efikasno je raspodeljen na prednji i zadnji par točkova, pri čemu su u obzir uzete karakteristike puta. O tome brine sistem TOD (torque on demand) – viskozna spojka sa elektronskim upravljanjem, koja u deliću sekunde raspodeljuje pogonsku snagu na sigurniji par točkova. Pogon na sva četiri točka istovremeno je opremljen dodatnom funkcijom 4WD LOCK koja omogućava konstantnu terensku raspodelu pogonske snage na prednji i zadnji par točkova u odnosu 50:50. Takav pogon se prilikom prekoračenja brzine iznad 40 km/h automatski isključuje.
Oprema i cene
Prodaja novog Sorenta, koga karakterišu impozantan spoljašnji i unutrašnji izgled, visoka vrednost s obzirom na cenu i odlične performanse počinje ovih dana. Za najjeftiniju verziju Sorenta sa 2,4-litarskim benzinskim motorom i zaista bogatom serijskom opremom EX SPORT potrebno je izdvojiti 24.990 evra. Najjeftinija varijanta sa novim 2,2-litarskim dizelskim motorom i opremom EX SPORT košta 27.490 evra.
KIA MotorsSteta sto kod nas deru za registraciju vozila pre 2000 cm3 jer je ovaj 2,2 dizel odlican izbor uz sorento.
Takođe šteta jer je sada stari model Kia Sorento imao šasiju i time sigurno bi robusniju terenac. Takođe je imao i zaključavanje difenecijala a novi nema. Spomenuo bih i veći ground clearance starog modela, tako da je novi model ponajviše šminka i marketing a ponajmanje terenac, kao što se reklamira.
Čista "desetka" za dizajn i "funkcionalnost" D stuba ...
Posto je vec novi sorento namenjen za 7 osoba ( kao i stari ), zaista "pozdravljam" sto su oni iz 3. reda dobili za noge jos 10 cm. Jer, probao sam moje dete od 7 godina da smestim u 3. red u sadasnji sorento i sanse nije bilo ( osim da mu "odvojim" stopala ). Nadam se da su "izumeli" i neki nacin da se udje pozadi, jer ne vidim smisao sedista na koja se uvlacis primenom joge.
A na stari AT menjac ne bih trosio reči. Grdju "napravu" od AT menjača video nisam. Sve je bolje od njega ...