Građani sve teže isplaćuju lizing, oduzeto više od 2.000 vozila

Preuzeto sa : Blic.rs
Kupovina automobila na lizing uvek podrazumeva rizik da vlasnik ne može da otplati svoje rate, pa da vozilo bude vraćeno banci. Samo od početka globalne ekonomske oduzeto je više od 2.000 vozila.
Oduzimanje vozila je najnepovoljnija opcija i za vlasnika i za lizing kuću i, kako kažu iz Rajfajzen lizinga, to predstavlja poslednju opciju na koju se odlučuju.
– Tačno je da je aktuelna kriza dovela do povećanja broja vraćenih vozila, ali ukoliko se uporedi ukupan broj finansiranih vozila sa brojem vraćenih, taj podatak nije toliko zabrinjavajući pošto je vraćeno negde oko 2,3 odsto. U većini slučajeva vozila su vratila pravna lica – rečeno je u Rajfajzen lizingu.
U Asocijaciji lizing kompanija Srbije (ALKS) smatraju da je nabavljanje vozila koja su vraćena sa lizinga siguran način kupovine i da ljudi sve više obraćaju pažnju na ovakve ponude.
– Tržište vraćenih vozila sa lizinga je zaživelo i veliki broj automobila u kratkom periodu nađe novog vlasnika. To se dešava pre svega zato što kupci znaju da je vozilo koje kupuju legalno – kaže Petar Gavranović iz ALKS.
Ponuda vozila vraćena sa lizinga može da se vidi na placevima, ali i internet sajtovima kompanija.
– Najbolje je prvo se informisati preko našeg internet sajta gde se mogu pronaći slike automobila, njihova cena, kao i osnovne tehničke karakteristike vozila. Takođe, tamo se nalaze i kontakt naših zaposlenih koji su uvek spremni da pruže sve potrebne dodatne informacije – kažu iz Inteza lizinga.
Ukoliko je potrebno, vozilo se nakon vraćanja servisira, dok garancija na njih ne postoji, već se kupuju u viđenom stanju. Cena ovakvih automobila formira se na osnovu procene ovlašćenih sudskih procenitelja, a mogu se kupiti gotovinski, isplatom u celosti, ili se može zaključiti nov lizing ugovor.
– Kada se određuje cena, procenitelji uzimaju u obzir tržišne uslove, klasu i stanje vozila. Ista cena važi i za gotovinsko plaćanje i za finansiranje putem lizinga uz maksimalno povoljne uslove – kažu iz Rajfajzen lizinga.
U Inteza banci posebno ističu kupovinu u dinarima putem lizinga.
– Kada zaključe ugovor o kupovini vozila putem lizinga u dinarima, naši klijenti su zaštićeni od valutnog rizika. Takođe, uvek im ostavljamo i mogućnost da u svakom trenutku dinarski lizing konvertuju u lizing u evrima – objašnjavaju iz Inteza lizinga.
Takođe, kompanije koje se bave lizingom u Srbiji često pripremaju za svoje klijente i specijalne akcije, kada daju određene popuste na kupovinu vozila, što dodatno poveća interesovanje građana.
Restriktivna politika kompanija, kao i smanjen nivo investicija doveli su, u odnosu na prethodne godine, do pada nivoa poslovanja putem lizinga, međutim, u poslednje vreme počinju da se naziru znaci blagog oporavka i stabilizacije tržišta.
– U odnosu na 2009. godinu, povećana je prodaja vozila na lizing, ali s obzirom na to da je u 2009. godini znatno opala prodaja vozila u odnosu na 2008. godinu, povećanje u ovoj godini je daleko od obima lizinga koji se realizovao pre početka krize – objašnjavaju iz Inteza lizinga.
Povoljna ponuda
Inteza lizing
Škoda fabija ambijente 1.4 TDI 7.220
Porše kajen S4.5 33.504
Hjundai gec 1.1 Sohc GL 5.790
Rajfajzen lizing
Pežo partner 190C 1.9 6.000
Fijat bravo 1.4 dinamik 9.900
Škoda oktavija A5 elegans 2.0 7.000
Pireus lizing
Ševrolet epika 9.900
Mercedes benz viano 2.2 CDI 26.000
EFG lizing
Dačija logan ARO 8.880
Subaru tribeka 21.499
Suzuki svift 1.3GS/3VR 8.260
Hipo grup alpe adria lizing
Tojota auris 1.4D 12.500
Pežo 407 SR egzekutiv 1.8E – 13.500
Hjundai sonata 2.0 – 12.600
Foto : Z. Raš
lizing kuce su vec pocele sa prodajom, tj.dani prodaje, zna se u napred koji ce vikend biti i tu su izlozeni svi automobili, bio sam vec na placu rajfajzena, cene tu i tamo vise su ne povoljne nego povoljne, valjda ce se i to promeniti.
Ovde se i vidi po nekim cenama suzuki svift 8260e EFG lizing sto je mnogoooo, nov je 9150e sa jacom opremom , jeste da je na popustu ali trebaju da gledaju cene a ne da stave tu koju su stavili.....
Te cene su nenormalne, vece od trzisnih i predstavljaju (obicno) preostalu lizing naknadu (sa 'otkupninom'), formiranu na bazi ranijih (visih) nabavnih cena iz perioda pre krize. Lizing kuce ne znaju sta je trzisna cena polovnih vozila, niti ih interesuje, a svu svoju stetu ionako kroz vece kamate prebacuju na 'platise' iz tekucih i buducih ugovora...
@moron
apsolutna tacna analiza
kupovati od lizing kuca po ovim cenama trenutno je ludost
@joca
pa zato im se samo pune placevi!
ALi moze im se da cekaju kupca do bezsvesti, bas kao sto je to trenutno slucaj i na trzistu stanova! Niko ne kupuje, ali niko ni ne spusta cene, barem ne realno!
TO je srbija, nikome ko je vlasnik tih dobara (pokretnih ili nepokretnih) nije "o glavu" da ih se oslobode, jer imaju sasvim dovoljno isoke (niske) druge prilive koji im omogucavaju da u ovom mulju zive i funkcionisu bolje od proseka kome samo nos viri iz zivog blata!
To znaju i ti posedovaoci dobara i racunaju da kad nivo predje visinu organa za disanje i odrzavanje u zivotu, nesrecnici ce morati da plate kako znaju i umeju to sto ovi drze u posedu!
I onda se pitamo zasto nam raste nivo netolerancije, vandalizma i generalnog nezadovoljstva!
PA KAKO DA NE RASTE!
Sustina je samo da ima onih (i sve ih je vise) koji nece k'o u SLobisticko vreme dalje da krive kicmu, nego ce uzimati stangle i klesta u ruke i lomiti i krljati sve odreda bez obzira bilo to nekome pravo ili ne!
Nedjo
Baš si ljut. Zašto napade vlasnike, koji su krvarili da bi sad pomalo uživali od rente. Lepo je biti čvrčak i samo pevati, ali kad dođe zima onda je kasno. Računaš na jednu revoluciju koja će cvrčke da dovede u vlasnički polozaj na račun mislioca i imaoca? Cvrčcima ostaje jedino da pevaju
Inače, onaj ko prevari lizing kuće i banke alal mu! Prodaće oni ovo sve preko povoljnih kredita, ključ u ruke a kupci za cenu i neće pitati, kao i obično. A onda će u kolima čvrčati...
@Nedjo
da - samo drzati automobile na placevima je suludo, sa nekretninama je situacija drugacija osim naravno ako se ne zaduzis za izgradnju istih.
Da sam na njihovom mestu sve bih rasprodao sto pre - moraju da se pomire sa tim da je finansijska kriza izmenila uslove na trzistu...
Niko nigde nije prevario banke i lizing kuce. Ali se zato u svim normalnim zemljama drzava postara da banke ne "jasu" gradjane kako se im prohte i koliko im se prohte.
Tako da ta revolucija i nije spominjana na racun banaka, nego na racun onih koji im to omogucavaju.
@Cika Sima
naravno - najbolje je i ne ulaziti u lizing varijante. Ako nemas para da iskerisas polovnjaka evenutalno uzmi subvencionisani kredit za punta i tacka. Problem sto se ljudi i kompanije zalete i uzmu automobile koje ne mogu da priuste. Znam ljude koji su imali po 500-600 evra mesecne obaveze na konto lizinga automobila koje prosto nisu mogli da priuste...
Ma te cene su jedno a realnost je drugo.
Nadjite auto koji vam se dopada, idite sa ozbiljnom ponudom u lizing kucu koja drzi auto i dogovoricete se!
Moj drugar je uzeo staru E klasu koja je nudjena za 36k za 20k :)
Lepo je prikupio dokunentaciju, dokazao im je koje su realne cene za takav auto i brzo su se dogovorili...
Oni drze cene ako prodje, prodje, jer i nema puno realnih kupaca, pa da ce nesto izgubiti...
Lepo je prikupio dokumentaciju, dokazao ("cusnuo" sta treba onome kome treba) koje su realne cene za takav auto (i koliko treba) i brzo su se dogovorili. Na drugom forumu sam davno jos procitao (od coveka iz banke inace) kako se kupuju takva vozila. A ako verujes u pricu svog drugara - alal ti vera. :)
Nema sta da verujem ili ne verujem.
Jednom u par dana se skupi top menadzment, pregledaju se ponude i prihvate se ako su realne tj. ako odgovaraju stanju na trzistu.
Ne mozes jednog da potplatis jer jedan ne odlucuje o tome...
I jos nesto, jako bitno.
Ljudi koji odlucuju u bankama i lizing kucama o tome, imaju platu u rasponu 2-3000 eura. Negde cak i stranac, direktor mora da verifikuje svaku prodaju "ispod cene".
Ne pada im na pamet da rizikuju takvu platu radi par stotina ili 500 eura da spuste cenu nekom "krshu"!
Zato nemojte da se demoralisete. Ti automobili oduzeti od neplatisa su idealna prilika da se za razuman novac dodje do skoro novog vozila koje je odrzavano u ovlascenom servisu i ima tacnu kilometrazu!
Nego lepo izaberite par automobila kod par kuca, idite od jedne do druge i sravnite ponude... negde ce da upali!