Škoda Fabia Ambiente 1.2 na akciji

Ovlašćeni prodavac i serviser Škoda automobila Alpros auto (www.skoda.co.rs) obaveštava da je u toku akcija prodaje ograničene količine modela Fabia Ambiente 1.2 (51kW) po specijalnim cenama.
Ukupna količina je 100 vozila, a akcija traje dok traju zalihe.
Cena vozila je 9.300 evra sa metalik bojom, što je oko 1.000 evra jeftinije u odnosu na standardnu cenu.
Izvor : Skoda.co.rs
Pitanje glasi, za 9.300€
Škoda fabija ambiente?
Suzuki swift?
Chevrolet lacceti?
Grande punto?
Clio storia?
Ili .... ili ???
Proletos je bila samo 8990 eura, a klot verzija 7990 eura! Opet farbanje...
Predrag
Ona plava boja sa slike je baš lepa. A i skoro kao tvoj jugo. Ali, nepraktična je. Samo siva boja je "zahvalna", ne treba joj pranje ...
Moron
Ipak je Yugo-plava lepša :) Kada je čist i na suncu, preliva se u ljubičasto.
@joca
Razmišljao sam o "škoda zelenoj", ali nisam smeo da se usudim da je naručim. Deluje mi nekako sezonski, sada mi se dopada, a sledeće godine će mi verovatno ličiti na žabu :))
Pa si naručio ferari crvenu... Koliko još vremena će prođi do porodjaja?
Moron
Da, Ferrari crvenu, ali ću da joj "tutnem" neke umetke :)
Porođaj je bio zakazan za 47. nedelju, ali su ga odložili za 41. Pošto će mi je dovesti Deda Mraz, suđeno joj je da bude crveno-bela, da bi mu se slagala uz odelo.
P.S. Pošto si ti ekspert za te stvari, kaži mi, da li im nešto sada "mogu"? Nije u redu da nešto kasni mesec dana...
Predrag
Pa, pošto ne znam šta si tačno potpisao, verovatno možeš samo da čekaš, tu 51. ili neku drugu "sedmicu". Stići će ...
Malo je tužno što će skoro "preko noći" ostariti jednu godinu. Kao ja ...
Predrag
Zavisi kada su te "nedelje razdora"...
Ako stvarno ulazi u 2011g. , onda nas pozovi sve da se zajedno namrstimo za nesto "dodatno"...
Panchev9
Hajde sada, pošto si šatro vidovita Zorka, Kleopatra, ili ko već, kaži mi da li ću imati problema sa ovom drugom Škoditom? Da li će i ona postati Fobia? :))
Predrag
Ajde da sam ZorkaN, KleopatraN... Pa nekako...
Mislim(i zelim) da nemas potrebe da se strecas za novi TSI(verujem da si dobro "premerio" kad si izabrao motor sa turbinom u zemlji Srbiji)... Bilo bi mnogo da budu 2 za redom... Tako da ce biti sve Ok... Samo nek ti podese te "uglove"... :)))
Panchev9 (ZorkaN)
Sviđa mi se kako predviđaš sudbinu. :))
P.S. Bolje da im se "namrštimo" što pre, pa će možda pre i da stigne. :))
@Mange
@Predrag
@Moron
u vezi one rasprave o vrstama motora, koji su najbolji danas itd. hteo sam da vas pitam ali nadjoh odgovor u novom Autobildu br.19 na 29.strani:
"...pa je primetno da se sve veci broj proizvodjaca okrece redukovanju radne zapremine motora u svojim automobilima, uz sve vecu primenu turbopunjaca i direktnog ubrizgavanja. Na primer, Folksvagenovi 1.2 TSI i 1.4 TSI, kao i Fijatovi "multiair" i "twinair" za sada nude najbolji odnos performansi, potrosnje i cene."
Predrag
Gledaj to kašnjenje sa vedrije strane. Možda če od svog rodjenja za škoda ići na kvalitetan benzin. A ćim je uzmeš, ti "raspali" put Žabljaka, da se malo razradi. Tamo zimi svakako nema ni jedne rupe
PredragN
Otvoren sam za "mrstenje"...
Jos ako ima jos "strucnih" zainteresovanih...
Predrag
Rado bi ti pokazao kako ide.
Što mi reče jedan plavac pre neki dan:"Pa ti nisko letiš".
A ja mu odgovorih:
"Požurio u preticanje, da me ne uhvati puna linija, da ne bude problema, jer sam vas video da stojite kraj puta."
@Predrag
nece, to je moj stav od rodjenja, a on to zna i "trpi"...:)))
Predrag
A, gde si uzeeo "škodilaka"? Da nisi kod mene u komšiluku? Mislim, gde je "predaja"? Lep je to osećaj. Sećam se, poslednji put sam jedva došao do kuće, kao da sam neki klinac koji je tek položio
Mange
Čekaj prvo da stigne, pa da je "razradim"... Ti i moron ste prvi na listi za test vožnju :)
P.S. Jel te kaznio?
Predrag
Retko ja plaćam kazne. Brzo shvate ko sam.
A većina me je već i upoznala.
Fama može biti problem.
Moron
Da uzeo sam je u tvom komšiluku. Možemo zajedno na "predaju" :)
carobnjak
I moj :)
@Predrag
zaboravio sam detalj iz tvojih "memoara", da li si ovu Fabiu uzeo u istoj kuci kao i prethodnu?
Predrag
To je vozilo za pet odraslih osoba, tako da nema potrebe da sužavaš društvo :)))
Čarobnjak
Neću te "tovariti". Voleo bih i ja TSI kada bih se manje vozao, posebno po gradu. Zaista. Tako razmišljam, posebno kad ase zanesem. Ali, danas sam u nekoj gužvi, kreni stani, stani i stani, uspeo da nabacim prosek od 10 litara, oko 50% više nego inače. Razmišljam, šta bi benzinac u toj situaciji "rekao"? Mislim da bi baš "progovorio" ... Takve stvari me "bude"
Moron
Ok, moron, Mange, carobnjak, Panchev9. Prihvatam izmene :)
carobnjak
Neee! Prethodna je kupljena kod Koleta, a ova u AutoČačku.
Mange
Pa, opšte poznata je stvar da je "taksistima" teško stati na rep, a cenim da ti baš i nisi klasičan taxi driver...
Predrag
Pa Kole ti je AutoČačak.
Moron
I benzinac u gradskoj "vrevi može da troši prihvatljivo, ali mnogo zavisi od vozača.
@Predrag
moze ali ja sedim napred, da me Mange ne zdrobi...:)))
Plus sto Moron ne sme da sedi iza mene da mi ne "miluje" bubrege kolenima zbog malog "wb"...:)))
P.S. onda svaka cast ako je druga kuca pristala na zamenu vozila! Zato sam te to pitao...
Mange
Vozač može dosta toga ( pa i da poveća ili smanji potrošnju "plus-minus" 20-30/ ), ali zle saobraćajne uslove ne može da promeni
Moron
Sad "taksiram" na relaciji od jednog graničnog prelaza do drugog.
Najčešće relacije su Horgoš - Gostun, Horgoš - Preševo. :))
Mange
Mislio sam na Koleta iz Zemuna (AK Kole)
carobnjak
Dogovoreno. Videćeš kako ćemo svi (osim petog u sredini) lepo stati. Ti napred, moron neka sedne iza mene, a Panchev9 i Mange neka se dogovore.
P.S. Kako bi te Mange zdrobio, ručno ili maseno?
Mange
Zašto baš Gostun? Koji su ti to putnici ... Je li ih istovariš pre ekološke rampe :)
p.s. Da ti ne voziš za Šarića neku robu?
Predrag
Nije problem, sešću ja u sredinu pozadi. Celo detinjstvo sam tako proveo ...
Predrag
Vlasnik AutoČačka je Kostić, zvani Kole, o kome je i Šaban Šaulić pevao pesme a inače moj poznanik.
Inače ima više firmi, zastupa Iveko, Tojotu...
A škodu je počeo prvi u Srbiji...
Moron
:)
Isto sumnjam, ali nije bas pametno pominjati posto moze imati problema...
Moron
Često taksiram samog sebe ili još jednog kao ja.
A vozim svašta. Najveća nesreća je kad krenem sa puntom, malo se oduži.
@Predrag
mentalno! Sitniji je od mene tako da...:)))
@Moron
prepostavke su nam slicne...:)))
Mange
Znači, putnici ti običeno ne prigovaraju. Ti si baš srećan čovek
Mange
Njemu sam slao mailove. Posle toga im je "naredio" da mi prodaju automobil bez zarade, samo da bi me ućutkali. I tako sam dobio popust od 1770 eura + dva besplatna servisa, 25% popusta na delove i 20% na usluge servisa.
Ja sam mislio da Iveco zastupa onaj Crnogorac, kako se zvaše, brat mu je bio poznat u politici ( mada su nebo i zemlja po manirima ). Ah, da , Andrija Božović. Mislim da ih je on radio neko vreme, Beo Oma, kako se zvaše
@ svi redom
18:32
Al sam vam zadao temu za lupanje mozga... svaka mi čast, a to što niko nije odgovorio na nju :))))) nema veze
carobnjak
Zaboravio si da moron ima duži trup od nogu, tako da će ti on najmanje "milovati" kolenima bubrege. :)))
Moron
Vozim ja dosta njih. Polako ih zagovorim, ne primete.
A koliko poverenje imaju moje kolege, uvek sam ja za volanom. Pa broje preteknuta vozila...
A vozim često, punto, fabiju 1, clio 1.2 16v, clio 1.6 16v, clio3 1.5 dci, megane sedan 1.6 16v, lagunu 2.0dci, superB 2.0 benzinac, oktaviju 2.0 turbo benz, ponekad A6 4.2, A6 2.0, MB 320 cdi...
@ Predrag
O izvini, vidim sad da se to odnosilo na moje pitanje, naravno škoda je zmaj, večeras sam je ćapio opet
Predrag
Kole ume da bude delija kad hoće. Ima osećaj za biznis i granice dokle se može...
Poznaje jake ljude i ima veliki uticaj...
Mange
Kako li se samo "prešaltaš" na promenu vozila? Nije to baš lako "paralelno" terati veći broj vozila
Kakva je to octavia 2.0 turbo? Sramota, ali nisam za to čuo
@Dejan L
Mange misli na Koleta iz Čačka (Milenka Kostića - Koleta). I tebi i meni se od ovog iz Zemuna, diže kosa na glavi :))
Moron
Šta da ti kažem. 5 ventila po cilindru, lepi, obrtni moment kao kod kamiona, negde malo manje od 200ks.
Pali gume i u trećoj.
Mange
"Kole pije, Kole pije vino i rakiju..." (Šaban Šaulić)
pa to mi je omiljena pesma kad imam "koncert"! :)))
Đenka
Pre nego zaspem...
Poznato mi to ime. Je li to onaj fudbaler što je otišao u Ameriku na seminar, pa zaboravio da se vrati?
@Predrag
ako zeli sa nama, mozemo povesti i Dekija, ali u prtljaznik ako je nizi od 190...:)))
Đenka
E to je taj Kole!
Platio je njgvom drugu Šabanu da mu ispeva pesmu :))
Mange
Užas! Čuo sam da je platio i da ga naslukaju u nekoj crkvi...
Moron
Laku noć!
P.S. Danas sam ti bio u komšiluku. Kupovao sam mašinu za sušenje veša ;)
Predrag
I to je tačno. Čovek je dao takav prilog da nisu imali kud :))
Mange
Katastrofa! Čuo sam da je na slici sa sve porodicom... Koja je to crkva (gde se nalazi)? Hteo bih da je posetim, kada budem bio u prolazu...
Moron
Taj je! Ta Amerika, sasvim slučajno dosta liči na Budvu, a Aspen na Žabljak, čudo jedno kakva "prirodna podudarnost" :))))
Predrag
Crkva je u okolini Čačka a koja ne znam. Pokazivao mi je drugar slike. Mogu da saznam...
Predrag,
verujem da je na slici sa porodicom, i svi mašu iz nekog Superba (limited edition)!
Još jedan od razloga da pređem u islam...
Đenka
Kole se vozi u Patonu.
Toliko o sličnosti Skode i VW, kad gazda vozi Patona.
Đenka i Mange
Evo pronašao sam:
http://www.alo.rs/vesti/28022/Oslikao_porodicu_na_fresci
Mange
Ne znam, moguće, Phaeton-a je svojevremeno vozio i Rajko Đurđević. Video sam ih uživo jedno, cela tri komada.
Inače, uvek je se ktitor oslikavao na zidovima crkve, to nije sporno.
Ali slika je neukusna, to je problem.
Na slici su mu, ćerka i žena a vi čik pogodite koja je starija!
carobnjak
Paton je najveća VW limuzina od koje se mogu i Audi postideti.
@Mange
a to, ne kaze se Paton nego Feton ili tacnije Feiton!
"PhAEton" - AE ili OE se uvek cita E, latinske reci grckog porekla...A PH se cita F, to valjda znas?
carobnjak
Ja pišeu u "uličnom" žargonu. Možda je pogrešno. Kao i Mišelin...
Nisam znao da Phaeton deli platformu sa Bentley Continental-om!?! Ocekivao sam da je rodjak Audi-ju A8 ali nije...
Predrag,
posle tvog linka upravo sam se "opredelio" za islam, u petak idem da dam "lignju" i to je to...
ALAH UEGBER!
@Mange
Miselin je ispravno , tako se izgovara i na eng.
Na francuskom bi islo otprilike Mishln...:)))
Đenka
Srecno...
Mis(h)len... Posto je Fr...
Ali se toliko odomacilo Mis(h)elin da nema sanse menjati...
To je rekao cak i Fr direktor kada su kupovali Tigar pre neku godinu...
Sutra jeste nedelja ali u 8:00 počinje trka F1 u Koreji.
Večeras je javljanje iz zapadne Srbije a prethodnih dana je bio sa terena,Beška, Feketić, Bčka Topola, Vrbas, Palić, Horgoš...
Laku noć, stigao me umor.
Predrag
Slušao sam tuđa iskustva (mojih drugara), nema gi beganje... :)))
Mnogo lajem, a nije mi namera da se neko uvredi. Zborimo o temi...
Đenka
Ko zna, možda im zadrhti ruka :))) Čuo sam da za to kod dece koriste brabonjak od ovce. To je valjda prava mera. Za tebe će morati da nađu brabonjak od neke veće živuljke :))
I meni se spava!
Laku noć svima!
@auto
Izvinjavam se zbog svih off topica. U poslednje vreme ste mnogo tolerantniji ;)
Predrag,
i ostali ako vas ima "živih"
Lahka noć.
@auto
takođe se izvinjavam u vezi(off topica) i pohvaljujem ozbiljan korak napred, u podršci "slobodnoj misli" ma šta to značilo! :)))
@carobnjak & Moron & Panchev9 & Mange & Dejan L & Đenka & Co.
https://www.youtube.com/watch?v=3XiESj0S-uY
Pozdrav svima!
Skoda fabia je ovogodišnji prvak u IRC rally, S2000. Potukao je Peugeot 207, do nogu.
Naravno, cela VW grupa stoji iza tog uspeha.
Predrag
Inače kad budeš preuzimao fabiju, ponesi metar, dve letvice i libelu da "razmeriš" trapove :))
Đenka
Stići će bez "snega", ali napadaće vrlo brzo. Za do 50 eura biće i "snega" ;).
Mange
Neću to da radim. Preseli su mi...
P.S. Jesi li pogledao filmić koji sam postavio u 13:59? Da nabacim "sneg"? :)
Predrag
Može. Nađi dobrog farbara i nije problem.
Folija izgleda ružno, vremenom se pogužva i postane mat.
Ne znam zbog garancije, ali preko "njih", to bi se moglo odraditi.
Mange
Našao sam neke u Inđiji, koji se bave lepljenjem tih folija, na koje daju garanciju od 5 godina. Nisam hteo da je poručujem sa belim krovom, jer će mi možda jednog dana "odbijati" potencijalne kupce kada je budem prodavao (osim ako se pokaže kao dobra, pa je preuzmu moji). Foliju bar mogu da skinem...
Predrag
Kome je god budeš prodavao, beli krov će podići cenu.
Prednost je i manja vrućina u letnjim danima.
Samo nemoj, wintere i gume nenormalnih dimenzija.
To ubija...
Moje je mišljenje da sa normalnim gorivom (koje će valjda od nove godine biti dostupno), neće biti nikakvih problema bar do 100 000km :))
A onda će doći elektromobili :))
Predrag
Prodjoh danas kroz Indiju. Trebalo je da ti donesem neko "parče" folije ...
Moron
Pa što nisi :(
Mange
Moram da kupim čelične felene od 14", da bih montirao 4 Wintere 185/60 R14. Ne bih baš da bacam nove pneumatike... a 4 Hitrisa 185/65 R14 ću morati da prodam :(((
Predrag
Kupi barem Savu eskimo, Barum polaris, Hankok...
Nije neka razlika u ceni a vredi mnogo.
Čelične felne su OK za zimse gume. Pasuju od raznih seata, polo... Samo pripazi da možeš na njih da montiraš i škodine ratkapne, jer na seaotove, koje sam ja probao ne može.
Imaš butike pored puteva...
Predrag
Nemoj ako su dimenzje u "okvirima". Nisam znao da imaš i to čudo.
Mange
Na tavanu imam:
4 Wintere 185/60 R14 (jedna od fabrički preporučenih dimenzija) i
4 Hitrisa 185/65 R14
Hitris treba da prodam, i treba da dokupim 4 felne da bih montirao Wintere. Inače, auto će mi stići sa pneumaticima dimenzije 195/55 R15.
Mange
Juče videh jednog VW taurega sa "zimskim" gumama. M+S su i to zaista besna marka, "Michelin XSE". Čista letnja guma, sa oznakom M+S. Smešno. Pogledaj i sam na netu
Jedan moj kolega, što ima ix35, je uzeo povoljno u servisu 4 "zimske" gume sa felnama, 17 cola, sve za oko 600. Odlična zimska guma, GoodYear Wrangler HP, M+S. Takodje klasična letnja on road guma.
U poredjenju sa svim time ( što ispunjava zakonski uslov za zimski gumu ), wintera je najbolja zimska guma ...
Predrag
Dimenzije tog hitrisa su skladu sa fabričkim koje si ti naveo.
Ove wintere će oko 3% biti manjeg prečnika i kraćeg prenosa i za toliko će brzinomer i putomer više pokazivati.
Mange
Prethodnu Fabiu sam dobio sa pneumaticima 185/60 R14, a mogao sam da doplatim i za 195/55 R15. Kada sam kupio Hitris 185/65 R14, bio sam napadnut od strane tebe i Morona. Jel primećuješ koliko se Škoda "frlja" sa dimenzijama pneumatika?
Moron
Te Mišelin XSE sam vozio na kliju i to su mu bile fabričke gume ali daleko od M+S. I to su gume sa velikim procentom silike, sa izuzetno malim koef. kotrljanja (energy), na kojima je testiran clio 2, za "onu" emisiju CO2. Drže loše, ali zaista štede gorivo i to po mojim računicama 0.2-0.3L/100km.
Mišelin M+S je alpin a druge nisam viđao.
Predrag
Verovatno nisu isti "pinjoni" ili davači brzinomera kao i prenosni odnosi menjača i gl. prenosnika.
Ako nije tako onda je sve u svemu neozbiljno.
Mange
Mislim da grešiš za ove Michelin XSE. To su 4X4 gume ( on road ), sa oznakom M+S, gledaao sam juče svojim očima sve oznake, pa i "M+S" ( bile su 17 cola ). Ali su čiste letnje, ukucaj na google pa ćeš da vidiš šta će daa ti "ispadne".
Možda postoje neke slične slovne oznake za "mala kola" koje nisu M+S.
A ista situacija je i sa 4X4 Wrangler HP. Imao sam ih na vitari, one jesu M+S, ali su letnje i po snegu kližu kao blesave. Problem je što ih Hyundai kod nas prodaje vlasnicima "džipova" kao zimske i to samo zbog oznake M+S.
Mange
Kada se doplaćuju alu felne većeg prečnika, ne verujem da menjaju "pinjone" i prenosne odnose. U odnosu na 1.4 16v, 1.2 TSI ima točkove većeg prečnika i veće prenosne odnose...
Evo, uporedi ukupne prenosne odnose u pojedinim stepenima prenosa:
Fabia 1.4 16v: 1: 14,623; 2: 8,133; 3: 5,384; 4: 3,979; 5: 3,152.
Fabia 1.2 TSI: 1: 13,655; 2: 7,594; 3: 4,644; 4: 3,360; 5: 2,682.
Malo me brinu...
Predrag
Ja sam te "napadao" samo zbog moguće promene spoljnog prečnika gume. Ali, kada se ispostavilo da je razlika mala, bilo ti je oprošteno ...
Predrag
Medju zimskim gumama, wintera sigurno nije vrh ( verovatno je bliže dnu ), ali u odnosu na 4X4 gume koje sam pomenuo ( a imaju oznaku M+S ) i koje Hyundai prodaje kao "zimske", wintera je "zakon", jer te 4x4 uopšte nisu "reckane" ( kako bi to Mange rekao )
Moron
Preživeo sam "napade", ali te Škode više nema. Od nje su samo ostali ti silni pneumatici, k'o da je bila oktopod...
Moron
To sam podrazumevao (tj. razumeo sam to nekorektno poređenje), ali Winteru nisam smestio na dno...
Predrag
Ja vozim winteru, ali mislim što sam napisao. Nisam mislio biti nekoretan. Takva kakva je, wintera je zimi bolja "100 puta" od ijedne letnje gume. I kraj ...
Moron
Yugo + Wintera idu gde hoćeš. Dobro mi se pokazala i na Fabii prošle zime.
Seti se da sam pričao, da letos kada sam bio na moru, Mercedes A klasa nije mogao da krene na jednom velikom usponu, a Florida na istom tom mestu, i pod sličnim opterećenjem (pet putnika), kreće bez problema. Ne sećam se koje pneumatike je imao Mercedes, ali se sećam da su imali dobru "šaru", a ja na Floridi imam Kleber (koji baš i nije neka firma).
Tako da mislim da nije problem u pneumaticima, već u rasporedu mase itd.
Moguće je da zbog toga tebi nije odgovarala Wintera na Peugeotu, pa si morao da voziš u "rikverc", sa sve ženom i podmlatkom :)))
Moron
Slažem se ja sa tobom u potpunosti :))) Fali mi :))) na kraju komentara u 21:09, da me ne bi pogrešno razumeo ;)
Predrag
Jednom ću ja da uzmem zimske pneumatike sa kojima ću uspeti da se popnem i krećući se unapred. Jednom ...
Moron
Ali nikada više nećeš imati iste uslove kao tada. Možda bi i sa tim drugim pneumaticima isto prošao... :)
Moron
Te michelin XSE M+S ne postoje. Ubio sam se guglajući ali ništa. Samo od Michelin-a alpin i latitude za mala kola i terence.
Inače M+S znači mud + snow.
tj. blato + sneg.
E sad, čemu su više prilagođene zavisi. A ako su i za led, trebalo bi da imaju i pahulju i da su sitno sečene i sl.
Na terencima je prioritet blato i sneg a takve gume moraju imati krupne krampone, bez sitnog sečenja.
Witera, dok je nova nije sporna za sneg i led. Za suvo i kišu je katastrofa a posle vožnje po usijanom asfaltu od 10 tak hiljada, više nije za sneg, što ne važi i za druge proizvođače. Sama konstrukcija je jako loša. U EU nema atest a porazmislite zašto i zašto nema dimenzija prilagođenih brzim kolima.
Predrag
Kleber pneumatici su odlični a posebno zimski.
Shvatite da zimske gume treba voziti 6 meseci a da od toga je 10-20% vožnje po snegu.
Ja dok budem mogao da biram tigar NIKAD.
Trajal sa svim svojim manama je guma za tigar.
Moron
Dobro sam ti rekao da su to gume sa velikim procentom silike, koja smanjuje koef. otpora kotrljnja.
One Energy xse za klija se ne proizvode već nekih 6-7 godina a pravile su se isključivo u italijanskoj Michelin fabrici. Sad je na redu 3 generacija.
XSE Michelin koji se sad proizvodi nije namenjen evropskom tržištu.
Evo našao sam neki link. U tekstu piše za sve uslove a to je jasno da nije nizašta.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Michelin&tireModel=Energy+MXV4+Plus&partnum=255HR7MXV4EPLPO
Mange
Na Floridi imam Kleber Viaxer (letnje).
Trayal T400 sam imao na Yugu, i već sam se drugog dana skucao u taksistu, jer nisam uspeo da se zaustavim za preko 20 m, sa brzine od 40-50 km/h (klizao sam se kao na sankama). Kada sam vozio od salona do kuće, skliznuo sam sa svakog šahta na koji sam nagazio. Toliko o Trayalu.
Postoji Wintera u H indeksu (do 210 km/h).
Predrag
Ako mi veruješ trajal je guma za tigar. Zastava nikada nije dala licencu tigru i to sa pravom.
Pocepao sam tigrica za pun tamčić i od prve pa do zadnje kvalitet mešavine gume je katastrofalan. Trajal ima problem sa uniformnosti i stari9ji modeli sa konstrukcijom veze gazećeg sloja sa bokovima.
Nije mi jasno jesi li se klizao sa T 400 po snegu?
I zapamti da svakoj gumi treba bar 1000km da se uvoza. U tom periodu svaka je čudna i ćudljiva.
Mange
Ih, pa u Bg-u moze svasta da se desi za 1000km( dok se uvoza)...
Nije to od Su do Vr i nazad...
Mange
Na Floridi sam fabrički dobio Tigar 621.
Znam da je svakom pneumatiku potreban period "uhodavanja", ali klizanje na +35 stepeni kao po ledu, pri kočenju i nailaženju na šahtove, je nenormalna pojava. Od sada ću Trayal pneumatike koristiti samo ako mi ih neko bude poklonio (možda čak ni tada). Ni sa jednim pneumaticima nemam tako loše iskustvo, iako su bili novi: Tigar 621, Wintera, Hitris, Matador, Kleber, Michelin...
Panchev9
Tako jeste, zato treba pripaziti. Pored toga guma je ranjiva na ekstremnu vožnju dok se ne uvoza, kao i kočione obloge. Brzom vožnjom na eruptivnom i vrućem asfaltu po krivinama može joj se videti kraj pre tih 1000km.
Zato za auto postoji pisano i nepisano pravilo razrade od 1000km.
Mange
Koliko km (po tebi) treba da traje period uhodavanja novog motora (konkretno - 1.2 TSI)?
Predrag
U tome i jeste poenta, jer je došlo do pregrevanja pneumatika koi je ležao samo na ivicama.
Inače da bi čovek ocenio jedan pnumatik kako treba osim buke, treba da ga dovede do limita a to jdnostavno 90% vozača ne ume.
Tako da i većini bile dobre i one sa gumarabe.
Kad mi čovek u sred leta kaže da mu je vinterca odlična ja se naježim.
Predrag
Uhodavanje traje 1000-1500km i to za celo vozilo, motor, kvačilo, menjač, pnumatici, kočnice.
Predrag
Posle toga napred polako ali sigurno do 10 000km ili prvog servisa.
@Predrag
Meni su rekli 2000km da traje uhodavanje za 1.2 TSI, ali sam isto tako citao i postove iskusnih vozaca koji su za to da se 0. kilometra treba cepati masinu, da bi ukoliko ima neki fabricki problem, to pokazala sto pre.
@lok
Pozdrav!
Period uhodavanja motora mora da postoji, da bi se dodirne površine međusobno prilagodile jedna drugoj, zbog toga što, koliko god da je "fina" površinska obrada, dodir između dve površine se u početku ostvaruje samo preko vrhova najviših neravnina. Period uhodavanja je propraćen povećanim trenjem između dodirnih površina, tako da je u početku manja snaga motora, a povećana je i potrošnja.
Pitanje je samo koliko treba da traje period uhodavanja... Mislim da je od 1000-2000 km OK :)
P.S. Kako Yeti? Kako "ide" i koliko troši? Kako motor podnosi opterećenje (klima + uspon + 3-5 osoba)?
Pedrag
Postoje servisi, majstori, proizvođači, koji nemaju preporuku razrade a to je jako neozbiljno.
Preporuka renoa je 1000km za benzince i 1500 za dizele.
Međutim, prvi kilometri su najbitniji, čak i prva paljenja motora.
Do 1000km ne treba prelaziti 3000rpm i to dozirati gas do 70% hoda papučice.
Preko 1000km polako dižeš obrtaje i opterećenje, tako da već na 2-3000km voziš normalno. Nekada se smatrala razrada prvih 10 000km. Ustvari do zamene ulja ne treba max forsirati i iživljavati se na motoru.
Takođe, kvačilo je jako osetljivo, kao i kočnice, jer hvata samo ivicama i lako se spali i naravno ošteti.
Mange
Nisi mi prokomentarisao ukupne prenosne odnose za 1.4 16v i 1.2 TSI, koje sam naveo u komentaru "24 Okt 2010, 20:52"
Predrag
Prenosni odnosi za fabiju 1.2 tsi, koje si naveo, prevedeno u brzine po stepenima prenosa pri 5000rpm (max snaga) znače ovako:
1-40km/h
2-73
3-119
4-166
5-208km/h
Prve tri brzine su kratke, 4 je standardna (malo je veća razlika između 3-4) a 5 je duža.
To što je 5 duža je dobro jer može da rastereti motor i smanji potrošnju na auto putu a ove veće razlike (posebno 4-5) pokriće povoljna kriva obrtnog momenta (ravna).
Ove veće razlke bi bile pokrivene šesrostepenim menjačem.
U svakom slučaju je dobro da se mah brzina postiže tačno na 4000rpm u 5 stepenu prenosa (daleko od max snage), jer to čuva turbo motor.
Jednostavo, sve ove nedostatke koje ti misliš da jesu, nećeš osetiti na tom motoru, i onda će ti biti jasna tvrdnja da su karakteristike motora značajno bitnije od menjača, tj. da se loš motor ne može nadoknaditi a menjač do neke mere može.
Vozim sad često sakso 1.1 60ks sa istim motorom kao u tvom jugu. Ide perfektno a posebno prenosni odnosi su dobro pogođeni, što uopšte nije teško, kada je motor elastičan jako.
Drugar koji ima juga kao tvog je komentarisao "E da još ima menječ kao sakso"
PS
Napravio sam grešku, jer se mah brzina postiže u 5 brzini na nekih 4680rpm (ako je max brzina 195km/h, nisam mogao da nađem podatak), tako da rasterećenje nije veliko.
Mange
max. brzina je 191 km/h (fabrički podatak).
Hvala na razmatranju. Nadam se da će tako i biti :)
P.S. Šta fali menjaču kod In L-a?
Predrag
Čovek je "znalac" a mislio je na prenosne odnose i birač brzina u odnosu na saksa. Inače sakso je zanemarljivo teži od juga, ima bolju aerodinamiku.
Ja Jugo-pežo nisam probao.
Mange
Po meni, prenosni odnosi su odlično odabrani (izvlače maksimum iz motora). Yugo-Pežo vuče kada god mu dodaš gas, u bilo kom stepenu prenosa, pri bilo kom broju obrtaja i na bilo kom usponu (ne mislim baš bukvalno bilo kom). Da su na Yuga stavili prenosni mehanizam komande menjača od Floride, ukupan utisak bi bio mnooogo bolji. Ovako, morao sam da "razbušim" birač, kako bih montirao dva zavrtnja (da se ne bi razdvojio na spoju gume i metala), a onaj tupavi vijak 13 sa navrtkom 10 i elastičnom podloškom, malo-malo pa dotežem i menjam. Potpuno idiotsko rešenje...
P.S. Kada bude stigla Fabia, idemo u test vožnju: Fabie, Yuga L i Floride L ;)
Predrag
Treba da probaš saksa ili 106 1.1.
Onda bi shvatio. A znaš li kako sakso i pežo leže i koče?
Vrhunski autići.
Na tim motorima propada dihtung glave motora, posebno jedan plastični deo koji dihtuje uljni kanal na spoju bloka i glave motora.
Tacno za "francuze"...
Vozih taj 1.1 ali "srecom" bili bez klime(da li uopste i postoje sa AC)... Za gradsku voznju Ok... Jedino sto ih je vreme polako pregazilo...
Panchev9
Ja ih nisam video sa klimom.
Poenta je u težini koja ne prelazi 800kg.
Današnji zahtevi bezbednosti i ekologije su uništili osećaj elasičnost iz pežoa 106.
Mange
Imali smo 106 1.5 D. Menjač mu je bio bezveze (ispadao je iz prvog stepena prenosa i teško je ulazio u rikverc), a na oko 40000 km mu je otkazao glavni kočni cilindar. Koliko se sećam, ništa bolje nije kočio od mog Yuga (koji ima disk kočnice i servo za kočnice od Floride). Od Yuga je stabilniji, ali ne i od Floride (mada ne mogu baš ni da se porede). Bio mi je jako skučen za vožnju (gori od Yuga), malo je trošio, katastrofalno je ubrzavao i bio je veoma bučan. Na sličnoj kilometraži (oko 40000 km) su mu "pucali" homokinetički zglobovi, iscureli su prednji amortizeri, prednji ležajevi su dobili veliki "luft", a pokvario se i plovak. Od prvog dana je imao problem sa desnim farom (svetleo je u nebo, zbog lošeg "ogledala"), menjačem, suvozačkim sedištem (koje je šetalo napred nazad) i sa zadnjim svetlima (kada bi se pri upaljenom migavcu zakočilo, nastao bi pravi "light show").
Za mene, to je baš bljak auto. Yugo i Florida nisu imali takve reklamacije (posebno ne Florida).
Predrag
Za mene je florida oličenje lošeg vešanja, najgore ručice menjača u zastavinom programu (ono što si pisao za juga je nula). Drugo, sedišta su jako neudobna za bržu vožnju, meni neprihvatljiva. Auto se ljulja kao na vodi.
To je opšte poznato.Jedino ako ti nemaš neki modernizovan. Ovi su 1.4 i EFI.
Za pežo ne mogu da verujem ono što si napisao. Je li nov kupljen?
Dizel je bio po lenj.
Ali najveća falinka je zadnja torzija a to nisi naveo.
I ne mogu da verujem da smatraš da je jugo komforniji od 106?
Sakso je malko veći od 106.
Što se menjača tiče rade kao sat, jako su precizni (za ono vreme)
Predrag
Mange
Kakve Vi pravite "nakaze" od automobila u mojoj glavi...
Bombardujete sa tim kvarovima da covek ne sedne u automobil...
Primer i olicenje ste narodne poslovice: sto vise znas(tehnika,mehanika...), to gore...
Ali necete uspeti u "misiji"...
:)
Poz
Mange
Pričam o Floridi In 1.6i 95 KS sa Peugeot-ovim motorom. In modeli imaju spušteno oslanjanje, pa ne "plivaju".
Menjač je neveovatno lagan i precizan (ima samo malo duže hodove nego današnji automobili, ali to može da se reši promenom dužine poluga). Ručicu menjača sam zagrejao brenerom kod limara do usijanja i promenio sam joj krivinu (primakao sam je vozaču).
Sedišta su drugačija u In modelima, imaju širi sedalni deo, širi i viši naslon, ali nemaju dobru bočnu potporu i malo su tvrđa (mada se do mora niko od nas 5 nije žalio).
I upravljivost je odlična, pošto ima servo (Pežo pumpa i TRW letva sa nekog Fiata).
Kočnice su sada odlične, pošto sam promenio servo za kočnice (montirao sam servo sa Punta 1 koji je većeg prečnika. Sve pasuje u milimetar)...
Inače, ojačao sam joj karoseriju, zbog toga što su je slupali kada su nam je ukrali...Probaćeš je...
Pežo je kupljen nov u Veranu 2000. godine.
Nismo imali problema sa zadnjom torzijom.
Kod Yuga je volan više postavljen, pa mogu bolje da smestim noge. U Pežou sam morao da se "raskrečim", a nisam imao gde :)
Predrag
Ako zanemarimo dizajn( koji licno ne mogu, ali ajde), Fabia je dobro odradjen projekat... Nije skup za nabavku, nije skup za odrzavanje, ima dobar TSI motor...
Ali kao sto sam Ti i tet-a-tet izgovorio, licno mi ne bi nio u vrhu...
Ako se "duris", ja tu ne mogu nista jer sam uvek cenio iskrenost...
Pozdrav
Predrag
Drago mi je da sam povratio "objektivnost"...
Pre 15min je bila "odletela"...
Odoh polako
carobnjak
Kod ove nove, SVE osim dizajna, mada ni on, po meni, nije tako loš.
Posebno sam oduševljen motorom, menjačem, kočnicama, prostranošću, stabilnošću, lakoćom svih komandi, okretnošću,... a smeta mi loša preglednost, a voleo bih i da ima progresivni servo upravljač. Veruj mi da bi ti se ova veoma dopala kada bi je provozao ;)
@Predrag
prosek proseka...
Mozda bi mi se dopala voznja kad bih zatvorio oci...:)))
@carobnjak
Nije baš... Kada je voziš, uliva ti osećaj sigurnosti, jer se na putu ponaša kao neki veći automobil. Ne skače kao zečić, kao neki...
carobnjak
Možda ćeš se jednog dana voziti u njoj, sve zavisi od tvojih ambicija. Crvenkapa i ja smo uvek raspoloženi za razbijanje predrasuda...
@Predrag
nemam ja predrasude, biti prosek nije isto sto i lose...
Svako svome jatu...