home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Podaci pokazuju da je u Srbiji čak 70 odsto prodatih četvorotočkaša uzeto na lizing. Glavne prednosti manje mesečne rate i znatno brža procedura

Novi, ili polovni automobil nije jedina velika dilema kad se krene u „motorizaciju“ - ako se nema dovoljno sopstvenog novca nedoumica je da li od banke tražiti kredit ili vozilo uzeti na lizing. I jedna i druga opcija imaju prednosti i mana, ali, prema zvaničnim podacima, u Srbiji čak 70 odsto četvorotočkaša (firmama i građanima) prodato je na lizing.

Manje mesečne rate i brža procedura glavni su razlozi zbog kojih se građani pre odlučuju za lizing nego za kredit. Ako se auto kupi na kredit prednost je da se odmah postaje vlasnik i dobijaju oba ključa. Kod lizinga tek sa otplatom poslednje rate kupac postaje i stvarni vlasnik. Uz to, potrebno je samo deset odsto učešća, a rok otplate je i do sedam godina.

- Kod kredita registracija se plaća na građanina, a ne na firmu, što je jeftinije - kaže Željka Popović Isajev, ekspert za razvoj proizvoda Folksbanke. - Maksimalno opterećenje plate je od 30 do 50 odsto, što povećava mogućnost za dobijanje kredita kao iznosa koji se može podići. Isto tako, nema otkupne vrednosti na kraju otplate zajma, što je još jedna prednost u odnosu na lizing.

Kupac na lizing ima i neka ograničenja - za prelazak granice potrebno mu je odobrenje, kao i posebna dozvola za svaku osobu koja vozi automobil.

U agencijama za registraciju vozila kažu da se manje kamate i rate kod lizinga donekle kompenzuju prilikom plaćanja godišnje registracije, koja je kod lizinga veća i nekoliko puta. Jer, vlasnik vozila je firma, za koju je osiguranje skuplje.

Kasko osiguranje je obavezno kod lizinga. Kod kupovine na kredit manjih automobila klijenti su oslobođeni plaćanja ove vrste osiguranja, koje iznosi od četiri do pet odsto vrednosti vozila. Tako za vozilo od 10.000 evra godišnje za kasko treba izdvojiti od 400 do 500 evra.

Mnoge banke odnedavno osim auto-kredita sa valutnom klauzulom, odnosno vezanih za evro, odobravaju zajmove i u dinarima. Ima i banaka, Folksbanka na primer, koje svojim korisnicima auto-kredita nude fiksnu kamatu tokom čitavog perioda otplate. Kod ove banke auto može da se kupi i na 84 rate, a kamatne stope su već od 14,23 odsto.

Da bi bili konkurentne, i neke lizing kuće su krenule stopama banaka.

ZAKUPCI

Kada se auto kupi na lizing, vlasnik automobila do kraja perioda zakupa ostaje lizing kompanija. U skladu sa ugovorom, građanin može po isteku roka da otkupi automobil ili da novim ugovorom produži zakup. Otkup vozila je moguć i po unapred dogovorenoj ceni, ako je to ugovorom predviđeno. Međutim, zbog sve teže otplate, placevi lizing kuća puni su oduzetih vozila. Prema podacima Kreditnog biroa, krajem prošle godine od 11.536 potpisanih lizing ugovora 1.700 je bilo u docnji sa ratama.

Preuzeto sa : Novosti.rs



čitanja : 2121



Komentari

Ne pise koliko procenata je vraceno zbog neplacanja rata.
To me bas zanima.

Autor PITBULL™ 20 Feb 2011, 00:50

"a kamatne stope su već od 14,23 odsto"

Ovo je PR Folksbanke, pardon novinar "Novosti" trebalo da prepravi u "najniza kamata je CAK 14,23 posto".

Autor Cika Sima 20 Feb 2011, 14:25

Sloba je zato kupio za keš!

Autor Sloba 20 Feb 2011, 18:23

@Cika Sima

Slazem se potpuno, kakav neskriveni PR Folksbanke.
Pri tome kamata od 14,23% je besramno lihvarska, a verovatno su zaboravili i troskove obrade i jos kojekakve izmisljotine.
Findomestic npr. na Citroene uzima 7,92%, a ima ih jos u tom rangu.
Pa se jos hvale kako su povoljni. Cccc...

Autor Bravo Ciko 21 Feb 2011, 14:07