Novi zakon štiti kupce – godina garancije i za polovni auto

Prilikom kupovine polovnog automobila kupac mora da dobije garanciju na najmanje godinu dana. Najkraće rečeno, ukoliko neko kupi polovan automobil, auto se pokvari u periodu kraćem od godinu dana od kupovine, kvar mora da otkloni onaj ko je taj auto prodao.
Ovo je najjednostavnije tumačenje novog Zakona o zaštiti potrošača koji ne precizira konkretne odredbe u vezi sa kupoprodajom automobila, ali uređuje odnose prodavca i kupca polovne robe. Prodavac robe, pa i polovnog automobila, dužan je da izda garanciju na prodat proizvod u trajanju od najmanje godinu dana.
- Ovo je jedna od najvećih i malo očekivanih promena u zakonskom uređivanju prodaje polovne robe. Prodavci su dužni da izdaju garanciju, a najkraći rok je godinu dana - kaže za “Blic” Petar Bogosavljević, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača Beograda.
Rok za garanciju može biti i duži, što zavisi od dogovora kupca i prodavca automobila. Ova zakonska mera bi, ocenjuju stručnjaci, mogla da izbaci na videlo auto-dilere koji prodaju loša vozila jer prodavac koji je siguran u kvalitet automobila na njegovom placu može da izda i veću garanciju. Na taj način će na tržištu biti konkurentniji.
Potrošač, u ovom slučaju kupac automobila, treba da traži garanciju koja bi bila data u pismenoj formi. On ima garanciju i bez posebne pismene potvrde, uz račun za kupljeni automobil, ali u Udruženju za zaštitu potrošača savetuju da se za svaki slučaj traži i pismeni dokaz. Kada već dođe u situaciju da mu se auto pokvario nekoliko dana ili meseci nakon kupovine, kupcu sledi reklamacija.
- Mesto kupovine je mesto za reklamiranje robe. Trgovac može da dogovori sa kupcem da u slučaju kvara ide u neki ovlašćeni servis i tome slično, ali to je već stvar dogovora - kaže Bogosavljević.
Kupac prvo podnosi pismenu reklamaciju onome ko mu je auto prodao. U toj reklamaciji treba navesti kada je auto kupljen, kolika je bila cena, do kakvog kvara je došlo... Kada to uradi, kupac treba da sačeka odgovor prodavca, a zakonski rok za odgovor je 15 dana. Ukoliko ne dobije odgovor, onaj ko je kupio polovan automobil ulaže prigovor Tržišnoj inspekciji i na taj način traži ostvarivanje zakonskih prava uz pomoć državnog organa.
Dileri polovnih automobila nisu baš oduševljeni novim zakonskim merama, ali već pronalaze načine da se ograde prilikom prodaje automobila.
- Ni nama prodavci u inostranstvu ne izdaju bilo kakve garancije. Svaki auto koji se uvozi prešao je više od 100.000 kilometara, obično mu je istekla i fabrička garancija. Nudimo garanciju kupcima, ali samo uz obavezu da kod nas odrade ceo servis koji obično košta oko 300 evra - kaže Milorad Gluvačević, iz auto-kuće “GT Trade”.
Preuzeto
sa : Blic.rs
jel ce ovo samo vaziti za auto placeve,ili ako ja prodam moj auto moram da dajem garanciju? :D
Mislim da je ovo odlicna stvar za salone koji se bave prodajom polovnjaka, ali nisam za to da ovo treba vaziti i za fizicko lice koje prodaje auto.
Zanci, samo za pravna lica da se odnosi ova obaveza o garanciji + sto je Milorad rekao da uz to treba biti obavezan servis kod salona gde je kupljeno polovno auto.
Ovde kazu da auto-plac MORA da izda pismenu garanciju od min. 1 godine.
A sta ako ne izda?
Moze li se garancija ostvariti samo sa pokazivanjem racuna?
Kako se podnosi pismena reklamacija? Dodjes na plac i doneses im papir koji oni npr nece da prime? ili im se salje postom sa povratnicom?
Ovde neke stvari nisu jasne...
@Z
Ako ne daju garanciju,automatski se racuna da su dali garanciju od 2 godine.
A to dalje je peripetija,cekas 2 nedelje da ti odgovore,pa koliko onda cekas da ti rese problem?!
Od toga nema leba.
Ne važi za fizička lica, samo za privredna društva.
Ako nije izdata garancija od godinu dana, smatra se da je garancija 2 godine i dovoljan je račun.
Ako se ne uvaži reklamacija na placu tj. firmi, odna se žali Ministarstvu trgovine ili udruženjima za zaštitu potrošača, a ako to ne uspe, uvek može da se ide na parnicu tj. sud.
@PITBULL: Nažalost si u pravu... mogu da zavlače prilično dugo, 15 dana a onda da odbiju reklamaciju kao neosnovanu, i sve što možeš jeste da ih tužiš sudu. A znamo kako je to jalov posao (osim ako država ne tuži tebe, onda se to po kratkom poslu rešava).
Sve u svemu, tresla se gora, rodio se miš.
BEOLADA-uvoznik lade za Srbiju, na svom sjatu kada pogledate kalinu, piše konkurentska vozila
Fiat punto i Shevrolet sa ,,S''
http://www.beolada.rs/v2/pages/model.php?model=kalina_a
Ma, to ce trzisna da resava...
I nije tacno da prodavci polovnih vozila ne znaju sta prodaju... znaju jako dobro, samo nece da kazu.. ali nisu si takvi, ima i korektnih placeva, gde za svakoga ima po nesto...
Samo postoji jedan problem...
Kod nas se automobili delom prodaju za cash, tj. carine na ime, a tu su onda "placevi" uglavnom samo posrednici, a zapravo je "kupac" uvoznik vozila pred zakonom!
Slazem se da ce da pokusaju sve da ne priznaju kvar... A ici na sud... uzas...
Lepo je sto je zakon donet. Vidim da prodavci novih kola u Nemackoj cesto imaju ponudu i polovnih i na polovna daju garanciju.
Proci ce godine kada se isto uspostavi kod nas. A cini mi se da postoji kod nas kuca koja vec daje slicne uslove (weltauto) za VW grupu.
Ma Weltauto prodaje polovna vozila koja su nova zapravo, test vozila, flotna prodaja sa nekih dogadjaja i sl.
Na takva vozila i nije preterano tesko dati garanciju.
Sustina je sto na zapadu dobar deo ljudi uvek vozi novo!
Placaju svaki mesec ratu, voze tri godine, vrate auto i uzmu novi!
E, takvi automobili su najbolji za nas "jugovice"... vecinom malo presli, jer se lizing obicno zakljucuje na 20-30k km. godisnje, odrzavani redovno, znaci, u najboljem mogucem stanju u odnosu na novo!
E, to je best buy za nas ovde!
Ne znam kako misli drzava da neki auto plac da garancuju na polovno vozilo kome je ,recimo ,istekla fabricka garancija ?!?!
Totalna besmislica, za neverovati!
Kao i u svim oblastima života u Srbiji, odluke donose ili nekompetentni ili nedobronamerni!
Tako je od kada pamtim, a već neko vreme sam siguran da će tako zauvek i ostati.
@Aca
Tako sto ce da se potrude da uvoze samo dobra vozila, za koja mogu da garantuju tehnicku ispravnost, da nisu havarisana i sl. Napolju imas i jednih i drugih dilera!
Ako vlasnici placeva nemaju znanje, neka plate nekoga ko ima. Ako nemaju ni para, sta ce nam onda takvi???
Vala, danas svako moze da ode u zemlje sengena i da uveze nesto za sitne pare.
Ljudi ovde nikako da shvate da nijedan posao nije tek tako, a pogotovo ne prodaja!
Ja sam se jos sa komsijom "bakalinom" svadjao par puta oko nekih gluposti.
Kazem da je neki sok recimo sranje, on kaze, pa nisam ga ja pravio.
Ja kazem, nisi ga pravio, ali si mi ga prodao!!!
Ti si taj koji treba meni kao kupcu da pomognes, tako sto ces ti uraditi prvu selekciju, izbacivsi nekvalitet.
Isto tako vazi za sve druge!
Automobili, bili novi, bili polovni su kapitalna investicija za svakog srbina i kao takva, mora i te kako da bude pod budnim okom drzave, iz prostog razloga, sto se ne sme dozvoliti da se pare odlivaju na krsh automobile, vec na one dobre!
I to uopste ne bi bila losa ideja, samo ako se sprovede na pravi nacin.
Vec sada je par placeva davalo nekakve garancije, na motor, menjac i sl. i imali su solidnu prodju.
Gazda zna da uvozi dobra kola, pa i ako se omakne jedan limun u deset ili dvadeset, izgubice malo para, ali ce sacuvati poverenje i zadrzati renome!
@Gagi
verovatno si veoma mlad i nemas pojma o zivotu kad tako pricas
ne radi se o tome da li je auto bio cukan vec neki trgovac treba da izda pisanu garanciju od 2(dve)godine za neku polovnu stvar za koju realno nema pojma ko se kako ranije ponasao prema njoj
stavi se na mesto tog nekog placa i razmisli da li bi ti mogao da das takvu garanciju
za godinu dana moze svasta da se izdesava a kamoli za dve
@ Aca
A ti Aco mora da si neki trgovac? Sto uvozi kad ne zna sta uvozi? Sto ne povede mehanicara i elektricara kada ide u nabavku? Trgovci u Srbiji se ponasaju kao da nemaju nikakvu odgovornost, nismo mi pravili boli nas uvo. Ako uvezes auto i zamenis mu sve sto treba, popravis ga, zamenis mu dotrajale delove itd, moze da traje godinu i vise. To naravno retko koji plac radi, ali ima i takvih. U SATu su naveli 2-3 placa koji daju garanciju od 6 meseci do godinu dana. Cene su zanemarljivo vise u odnosu na druge placeve. U kranjnjoj liniji, ako ne mozes da garantujes minimum godinu dana, onda nemoj da ga prodajes.
Jesam trgovac,ali ne automobilima
Voleo bih da vidim tog nekog majstora koji moze da utvrdi recimo stanje motora ili automatskog menjaca
malopre spominjes neki sok,to sto ti pricas je stvar ukusa ,dali se tebi svidja ili ne a taj trgovac moze da ti da garanciju da nije istekao rok tog soka
ako zakon stvarno bude takav ili ce cene ici gore ili ce trgovci registrovati auto na svoje ime (kao fiyicko lice)pa prakticno neces ni kupovati od "firme"
@ Aca
Iskreno ne mogu, ali ja se time i ne bavim, ne zaradjujem od toga i nisam pravno lice. Ja imam svoj posao, na koji mi ide dosta vremena, i nemam nameru da ako vec kupim polovan auto, da ga "proveravam" kod majstora. To je posao firme koja ga uveze. Kad ga kupim, hocu da znam sta kupujem. U ovoj zemlji trgovci su na ivici preveranata (cast izuzecima). Inace, kad kupite od fizickog lica auto, a on rikne tipa za mesec dana, mozete ga tuziti za prevaru. Jako je tesko dokazati, ali postoji i ta opcija.
Budalaština čista! Čuj garancija od godinu dana na polovan auto. I naravno, nema od toga ništa!
Klasicni srbi...
Aco, nisam bas tako mlad...
Daleko od toga...
Za vreme krize, oko bombardovanja, sam bio mlad o otkupljivao sam i prodavao playstatione a kasnije malo i kompjutere...
Svaki sam detaljno rastavljao, prao u lavoru punom deterdzenta sve one plastike dok ne budu kao nove, iz fabrike, menjao gumice u joypedima, po potrebi lasere, one termo otpornike sto regulisu vibracije u joypedima i na kraju davao 6 meseci garancije na sve sem ako Sony ne izgori u smislu da napajanje bude crno unutra. Tada je bilo dosta nestanaka struje, pa su crkavali od pikova u mrezi.
Isto vazi i za kompjutere.
Svaki sam rastavljao skroz, prao kuciste u kadi, dok ne bude ko fabricko, napajanje otvarao, cistio kompresorom, menjao ventilatore, cistio graficke, CD/DVD playere. Testirao 4-5 dana po ceo dan pod opteresenjem. I gotovo mi se nikada nista nije vratilo na reklamaciju, jer sam kupovao samo dobre polovne stvari od razmazene dece a prodavao ih detaljno pregledane i testirane, u fabrickom stanju!
Naravno, dok to radis, moras malo i da isprljas ruke i ne mozes da sedis u kaficu, ali na kraju se isplati jer dodjes na dobar glas i svi kupuju od tebe ne preporuku!
No, naravoucenije je da se sve moze kad se hoce, najlakse je dati oglas i sedeti u kaficu i cekati zrtvu.
Toga uskoro nece da bude. Ima da se radi, sto mnogim trgovcima jednostavno ne odgovara!
Dugo je trgovina u srbiji bila poslednje utociste olosa neradnickog, koji sebe smatra skoro pa akademicima, ali eto, ne mogu da budu direktori, pa su postali prodavci!
A sto se soka tice, ne zavisi to od ukusa, vec od bezobrazluka proizvodjaca. Svi znamo sta valja a sta ne!
Jefitni sokovi ovde sluze maoh za "svadbe, slave i veselja", jeftino, da se truju gosti.
Uglavnom, menjac nece crci tek tako, ako je auto zaista presao 80-100.000 km.
Ako je presao 270.000km, takav nam ne treba u srbiji.
Gazda placa moze da se osigura protiv takvih kvarova, pa da ga garancija ne kosta nista, jer ce imati mnogo vise prometa, kada nestanu sivi placevi - prevaranti!
Dalje, nekada niko nije trazio racun, a sada kada od fiskalnog zavisi garancija, svi traze racun i ne pada im na pamet da ista kupe bez racuna.
A to vazi za mikser, kompjuter i sl.
Zamisli tek sta ce biti za auto!!!
Pa ima da ubiju za tu garanciju, a ne da kupuju kod nekoga ko prodaje privatno...
Uostalom... vreme je najbolji pokazatelj svega...
Meni se svidja onaj deo koji glasi:
Ukoliko ne dobijete garanciju na 12 meseci, automatski se podrazumeva da ste je dobili na24 meseca!
A ne svidja mi se ono, kupac mora dokazati da nije svesno kupio automobil sa nedostacima, KO ĆE TO DA DOKAŽE?
Odem, kupim, složim se da ima klimu, koja ne radi, da ima centralnu bravu, koja ne radi I KO ĆE DA DOKAŽE DA NI/SAM pristao na takve uslove zbog manje cene. Znači ja mogu da uzmem i dodjem i kažem nisi mi rekao da ne radi ovo-ono i kako to mogu da dokažem (ili prodavac) da ni/je bilo tako??? Zato predlog je da se napravi pisani ugovor sa svim tvrdnjama i saglasnostima obe strane. Onda lepo odeš i kažeš, crno na belo piše, fali to, to i to, tvrdio si da je sve ok; ili uzeo si to, to i to u takvom i takvom stanju, ali sam ti spustio cenu.
Evo vam tipičan primer LOPUŽE
http://www.polovniautomobili.com/autolajkovac
Na licu mesta sprejom farbaju kola, to možete da vidite kad god hoćete, da su makar oterali auto negde da repariraju, a ne tu u gomili drugih koje treba da prodaju.
A u uglu im stoje havarisani sa kojih skidaju delove i dok razgledate vozila, samo što vam ne kažu: ,,Ako nema nešto fabrički, ĆE skinemo sa onog tamo izlupanog.
Sveže ofarbana vozila poliraju 30min nakon nanošenja boje, s ciljem da se nijanse usklade.
Fabija teget boje, sa čijih sajtni je spala teget boja i vidi se bakarna metalik, na šta vlasnik tvrdi da je to osnovna boja, to da se zamaže košta 50€, ako hoćeš ja ću da ti ofarbam. ČISTA ISTINA
Aman ljudi... evo na primer mercedes.
Postoji program Junge Star sto znaci mlada zvezda.
Na te automobile, cak i kada su vozeni po par godina, postoji garancija.
Tako se recimo moze uzeti A klasa za 2500 eura bez porekla ili za 4000 eura Junge Star, sa poreklom i garancijom.
Razlika u ceni nije mala, ali nije ni velika, obzirom da u prvoj moze da se pogine i na duze staze ce da kosta mnogo vise da se zamene losi delovi, jer je verovatno presla 370.000 km...
Moj komsija, penzioner, je prodavao skodu Octaviu staru 9 godina, iz 2001-ve. Sa svega 45.000 na satu... i naravno, niko mu nije verovao u kilometrazu, a covek jednostavno ne vozi auto. Ode ponekad na pijacu, u goste i sl., ali nema redovne dnevne obaveze, penzioner je, pobogu, ali nije bez para, moze mu se da ima auto.
Toga napolju ima dosta, mnogo ljudi kupuje automobile za zene koje cuvaju decu i ne rade, uglavnom, ima dosta ocuvanih automobila, samo takvim ljudima cesto nije frka za pare, pa nece da daju auto budzasto, ili ga menjaju za novi a diler ga rado otkupi jer zna da ce da ga dobro proda!
Prema tome, na trgovcima - vlasnicima placeva je da nadju proverene izvore za nabavku, uloze u edukaciju zaposlenih, ili plate one koje to znaju, urade servis auta kada ga dovezu i onda su mirni.
Ako se i desi neki veci kvar, pa sta, nece se desiti na svakom auto.
Cela moja sira porodica vozi dobre polovne automobile, prijatelji, ma skoro svi i nikome se do sada nije desio ni jedan ozbiljan, da kazem, katastrofalan kvar.
Ali smo svi manje vise znali gde kupujemo!
Svaka ti cast, sve si lepo napisao. Svako ko nesto radi treba da se potrudi i da taj posao radi najbolje sto moze. Proslo je vreme kada trgovac samo sedi u fotelji i ceka, sto ti kazes, zrtvu,a doslo je vreme kada on MORA da se potrudi, MORA da radi nesto, da se edukuje, da ulozi u svoju trgovinu, ako treba vozilo da otera u ovlasceni servis i da plati detaljnu dijagnozu stanja, da plati coveka koji se razume itd.
Da li je zakon poceo sa primenom?
Pa bio bi red da se ovo uvede, a isto tako bi i inspekcije trebale da rade svoj posao, jer kada bi ga radile 90% autoplaceva bi bilo zatvoreno. Prodaju najvece krseve koje nece ni otpadi iz zemalja iz kojih ih donose. Da ne pricamo o tome da jedan auto sastave od 5 slupanih i slicno, a kada im nedostaje neki deo onda pronadju na otpadu.
Ma kakva zaštita kupaca, u emisiji na Studiju(((B))), jedna gospođa iz EU (nevladine organizacije), kaže: ,,Zakon je donet, ali se ne primenjuje, a to su 2 različite stvari. Konkretno osobe koje su se žalile u 95% slučajeva nisu ostvarile svoja prava. Brisel neće tolerisati samo donošenje zakona, bez njegove konkretne primene, a takođe, odnos prema kupcima se ne posmatra samo mesec ili dva, već mnogo duži period!''
Kupila sam Reno Lagunu karavan u maju 2011 sa auto placa u Novom Sadu.Nemam kupoprodajni ugovor jer je odma islo na ime kupca.Vec posle nekih mesec dana su poceli problemi.Palila je kad se njoj prohtelo i vise mi je stajala u garazi nego sto sam je vozila.Kontaktirala sam coveka koji mi je prodao i pristao je da je odnese u servis i da to resi.Posle nekih mesec dana sam dobila auto nazad ali od onda krecu problemi.Tesko pali,dijagnostika je pokazala gresku motora,klapna za gas je otkazala a sada je i automatski menjac otisao.
Zanima me da li imam neka prava da potrazujem od auto placa tj coveka koji mi je prodao da mi isplati te popravke.Napominjem da nemam kupoprodajni ugovor jer je odma islo na ime kupca.
Ako neko zna nesto MOLIM VAS da mi napise jer vec stvarno ne znam sta da radim
@Diana
Pretpostavljam da nisi dobila ni račun. U tom slučaju,ako nemaš nikakav pisani trag-dokaz o kupovini,najbolje ti je da pošalješ nekog muškarca da "ubedi" prodavca da ipak sredi auto...
Ja sam isto tako kupio auto na placu,ali s tom razlikom što poznajem čoveka.
"Tesko pali,dijagnostika je pokazala gresku motora,klapna za gas je otkazala a sada je i automatski menjac otisao."
Sledeci put ne kupuj krs.
...
Kad kupujes polovnjaka dok je na placu sve radi, a posle sta ti da bog.
Zato kupis manji,jeftiniji ali nov auto. A ne posle da muku mucis i kukumavcis.
ja sam auto mehanicar, zakon je super, ali ne dorecen ko ce da zastiti prodavca ,..dosao mi kupac za mercedes automatik sa kojim sam dan pre stigao sa mora,seo da proba , gas do daske ,na nekih 100km/h skinu gas pa doda do kraja,kik daun odradi svoje ,menjac crce ,covek izadje iz auta i ode..350eura njegovo neznanje mene kosta,i jos jedan primer , tvrdim da svaki dizel sa osrednjim motorom nece da trosi ulje ako se vozi do 2200o/m a ako ga stisces na 3500 o/m mora litar na 1000km .pa sada ko treba da bude zasticen , ako kupim auto i vidim da je motor osrednji , posto me zakon stiti sto da ne uradim generalku o trosku prodavca ,pa ko to nebi iskoristio,
prodao sam astru komsiji ,menjao sam je u bgd.na pijaci, dotero kuci ,nece da vergla ,ulje gusto ,akumulator 25e ne valja,i jos puno toga ,oteram u servis kod auto elektricara ,covek uradi alnaser 30e zameni i ulje 30e dok je na kanalu i filter,pregleda grejace,sutradan ujutro dolazi komsija pita posto auto 1300e god 1998 karavan kao lutka,daj kljuc ,upali iz cuga,ne da pare dok ne prevede .ok ,odem u bgd, izgubim celi dan prevedemo , da bi on otisao registrovao i tek posle doneo novac i isplatio , znaci neveruje . posle 7..8 dana me zove telefonom kaze trosi mu ulje ,trazi da ja snosim trosak generalke , ko ce mene da zastiti,kao prodavca ,moze li auto koji sam dao za 1300e a stvarna vrednost je 2200 i u odlicnom stanju i da neko pokusava da se obogati na taj nacin,
Smešno je očekivati da vam neko da garanciju na nešto polovno. Eventualno bi to moglo za neke krupne i pritom skrivene nedostatke ili neke prevare npr. vraćanje kilometraže i sl. Sve ostalo je besmisleno. Kupovina polovnog auta je sama po sebi rizik koji se mora preuzeti, a ko to ne želi neka kupi novi automobili koji ima garanciju i sl. Da ne govorim o onima koji bi da voze BMW star 5 ili 10 godina koji košta kao nova npr. Dačija, a posle im ne odgovara kada se pokvari motor, menjač, turbina, pumpa visikog pritiska, dizne, plivajući zamajac, fap filter ili nešto deseto. To su uglavnom oni koji prodaju babu da kupe dobar auto, a na pumpi sipaju gorivo za 1000 dinara, a kada im se nešto pokvari, onda to budže na sve moguće načine, samo da ne kupe novi deo. Gume su im po pravilu ogromsnih dimenzija i obavezno ćelave, jer za novu treba dati bar 20000 dinara. Mislim da je većina shvatila o čemu govorim.
Najvece prevare se desavaju na placu autolajkovac u Lazarevcu.Ljudi on naknadno u ugovoru ubaci posle vaseg potpisa da nemate nikakve reklamacije na vozilo i da potpisujete da kupujete auto bez garancije i niko iz inspekcije ne reagije,to moze da prodje samo u Srbiji.
Evo i ja cu da ostavim svoj komentar. Moja topla preporuka je da izbegavate auto plac DM AUTO U Valjevu(Iverak). Kupio sam Renault Megana , i nakon predjenih 200 km auto ne radi. Problem: Bos pumpa, dizne...steta:1000 e
Naravno prodavac iako na njegovom sajtu daje garanciju nece da plati. Pritom , daje neke iskaze u vidu ; nemam ja nista sa tim, ta garancija je za to da li je kraden auto ili ne a ne za stanje vozila( a na sajtu lepo pise stanje vozila-garancija) ....
Molim sve potencijalne kupce da izbegavaju ovaj Auto plac DM u Valjevu da ne bi prosli kao sto sam ja..
Meni jedino preostaje da ga gonim preko suda jer mislim da preko inspekcije kao sto kazete nema leba niti ce biti.
@ petar
Tako je, sve je istina!
@ Nikola
Srećom ti nisi od onih koji su kupili u DM-u Popučke, a ne Iverak, kome je iste noći auto ukraden.
4 slučaja prijavljena Dunav osiguranju za 2 meseca ukraden auto isto veče kad je i kupljen, sva 4 iz DM AUTO!
u vecini slucajeva su to sve sami prevaranti,mislim na likove koji drze auto placeve,kupuju polupana auta preko i ovde ih dovlace i malo repariraju ili ga uzimaju sa golemim manama i ovde mali nasminkaju pa ga prodaju,pritom zaradjuju ogromne pare,drze u saci i sud i policiju,a druze se i placaju kriminalcima da im stanu u odbranu kada imaju problem sa nekim od prevarenih kupaca,tako da ste za velike pare prevareni i nemozete nista da uradite ili da ga ubijete i odete na dugogodisnju kaznu zatvora... sta raditi u takvim slucajevima ,a doticni prodavac automobila je ,D.M, Auto plac u Valjevu, sve vozila sa manama i falinkama i drzava dozvoljava da takvi prevaranti kao sto je gospodin doticni Dragan Matic rade i pljackaju potrosace..
Gorane....DM Valjevo i Matic nisu krivi, on samo opere, i proda...on ima autoperionicu..koliko ja znam