home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon prošlogodišnje promocije tri modela Chery automobila, na red je došao i G5- vozilo D segmenta, kojim ova fabrika pokazuje veoma ozbiljne namere u daljem proboju ka evropskom tržištu. Uvoznik Chery automobila za Srbiju, kompanija „KVIS“ doo je 05. aprila organizovala pretpremijeru ovog vozila na pisti Nacionalne vozačke akademije.

G5 je troprostorna limuzina dužine 4,7 metara i međuosovinskog rastojanja od 2,7 metara. Dizajn vozila je elegantan i dinamičan. Pri izradi automobila je velika pažnja posvećena zahtevima evropskog tržišta. Moderne linije limuzine naglašavaju dinamičan stil i sportski duh. Izloženi model je opremljen benzinskim motorom zapremine 2 litra sa turbo punjačem. Motor razvija snagu od 170 KS, a maksimalni obrtni moment od 250 Nm već pri 1900 o/min. Već pri startovanju, zvuk motora obećava dinamičnu vožnju.

Acteco motor je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Hod ručice menjača je kratak i precizan. Brzine su veoma dobro odmerene. Ležanje vozila na brzim pravcima i u krivinama je perfektno; nema proklizavanja. Kočenje je efikasno, zahvaljujući diskovima na sva četiri točka, uz ABS sa EBD-om.

G5 je svoje performanse pokazao tokom 2010. godine i na čuvenoj pisti Nirburgring, gde je stazu prešao za 8 minuta i 56 sekundi, što predstavlja izuzetno dobro vreme za limuzinu iz D segmenta.

Bezbednost vozila je na veoma visokom nivou, o čemu svedoči 8 vazdušnih jastuka i predzatezači sigurnosnih pojaseva. Kabina je izrađena od čeličnih profila pojačane krutosti, dok su zone deformacije smeštene ispred i iza kabine. Preglednost spreda i bočno je izuzetno dobra. Retrovizori su pregledni i opremljeni fotogrey staklom, čime je izbegnuto zaslepljivanje vozača farovima drugih vozila. Za pomoć pri vožnji hodom unazad je obezbeđena i kamera, smeštena u zadnjem braniku. Volan je multifunkcionalan, obložen kožom; veoma lepo leži u ruci. Instrument tabla je odlično osvetljena i pregledna. Nije pretrpana nepotrebnim informacijama. Sve komande su lako dostupne. Multimedijalnim uređajem se veoma lako upravlja, funkcije su jednostavne i logično raspoređene. Osam zvučnika daje veoma čist zvuk, sa jakim basom i jasnim visokim tonovima. Dvozonski digitalni klima uređaj je efikasan. Sedišta su obložena kožom, veoma su udobna i dobro obuhvataju telo. Grejači sedišta i lumbalnog dela naslona veoma dobro greju. Električno pomeranje vozačevog i suvozačevog sedišta omogućava lagano pronalaženje idealnog položaja za vožnju. Izloženi model je opremljen i električnim pomičnim krovom (šiberdahom). U kabini su korišćeni veoma kvalitetni materijali. Plastika na kokpitu je veoma prijatna na dodir. Tamna gornja površina obezbeđuje dobru preglednost, jer nema refleksije ni pri jakom dnevnom svetlu. Donji deo kabine je u svetlim tonovima, što doprinosi veoma prijatnom utisku tokom boravka u vozilu. Drveni umetci na kokpitu i na vratima doprinose vrlo dopadljivom enterijeru. Završna obrada je na visokom nivou i jasno je da je veoma mnogo pažnje posvećeno svakom detalju pri izradi ovog automobila. Ulazak u vozilo je veoma pristupačan i visokim osobama. Kabina je prostrana, ali pri pomeranju oba prednja sedišta skroz unazad, ne preostaje previše mesta za noge putnika pozadi. Prtljažni prostor je zapremine 400 litara i može da zadovolji sve prohteve velike porodice. Rezervni točak je punog profila, opremljen alumunijumskom felnom. Chery nas je već navikao na ovo, otkad se pojavio na našem tržištu.

Nakon završene test vožnje možemo sumirati veoma pozitivne utiske: Chery pokazuje jasne korake u osvajanju najprobirljivijeg tržišta automobila. Ostaje da se nadamo da će i cena vozila biti veoma prijatno iznenađenje kada se G5 bude pojavio na tržištu Srbije, krajem 2012. godine.

Chery M1 EV

Niko se više ne čudi činjenici da se najpopularnija tehnološka spravica današnjice- iPhone, pravi u Kini. Takođe nije nikakvo čudo što će u Kini biti podignuto najmanje 20.000 solitera u narednih 9 godina. Treba li se onda čuditi dolasku pravog elektromobila iz Kine?

Odmah po završetku sajma automobila u Beogradu bili smo u prilici da se izbliza upoznamo sa najnovijim iznenađenjem iz kineskog Čerija. Uvoznik za Srbiju „KVIS“ doo nas je pozvao na evropsku pretpremijeru elektromobila fabričke oznake M1 EV.

 Ovaj istinski „mali žuti“ gradski auto je veoma prijatno iznenađenje skladnih linija, velikih prednjih svetlosnih grupa, kao da se smeje- to je novi Chery!

Ukupna dužina od 3,6 metara i međuosovinski razmak od 2,2 metra smeštaju ga u grupu „gradskih zujalica“, šampiona u probijanju kroz gužve u špicu, manevrisanja i parkiranja na minimalnom prostoru.

Pokreće ga elektromotor jačine 40 kW. Malo ili mnogo? Odmah po okretanju ključa u kontakt bravi usledilo je prvo iznenađenje: nema uobičajenog zvuka „verglanja“ motora, samo tišina i natpis „READY“, CAR OK na instrument tabli. I to je sve? Šta sledi? Kako se pokreće vozilo? Ubacivanjem ručice automatskog menjača u položaj „D“ i pritiskom pedale gasa, M1 je tiho krenuo- i to punom snagom. Obrtni moment elektromotora ima konstantnu vrednost, što omogućava veliko ubrzanje. Tome doprinosi i automatski menjač „Magneti Marelli“ kontinualnog prenosa.

Instrument tabla je modifikovana u skladu sa promenjenim pogonom vozila, te se pojavljuju novi važni podaci: preostali krajnji domet vozila, kao i napon i jačina struje baterije. Tu su i podaci o trenutnoj spoljnoj temperaturi, ukupno i lokalno pređenoj kilometraži i trenutnoj brzini vozila. Volan veoma lepo leži u rukama, lagano se okreće i doprinosi utisku glatke, tihe i izuzetno prijatne vožnje. Jedini zvuk koji se čuje dolazi od kotrljanja točkova po asfaltu piste Nacionalne vozačke akademije. Razmišljamo i o mogućim manama: koliko ovako tiha vožnja može biti opasna po pešake, navikle da prvo čuju zvuk motora dolazećeg vozila?

M1 EV je stigao u Srbiju kao prototip elektromobila kojim Chery planira da se predstavi zahtevnom evropskom tržištu u narednom periodu. Za skladištenje električne energije se koristi litijum- jonska baterija, baš kao u mobilnim telefonima. Punjenje ove baterije je još jednostavnije nego na telefonu- ne postoji punjač, već samo kabl do strujne utičnice od 220 V. Za brzo punjenje baterije neophodno je svega 30- 45 minuta, taman koliko bismo proveli na pauzi ili ručku. Za to vreme se napuni 80% baterije. Za potpuno punjenje potrebno je više vremena, oko 6-8 sati. Time se obezbeđuje autonomija vožnje od 160 kilometara. Baterija se može puniti 2000 puta, nakon čega je neophodna njena zamena. Nedavno je sprovedeno istraživanje po kojem 80% evropskih vozača tokom dana izveze 70-80 km i to najviše u gradskoj i prigradskoj sredini. Za tu vrstu saobraćaja najpogodniji je upravo mali gradski elektromobil, opremljen automatskim menjačem.

Lista zahteva se tu ne završava: neophodan je klima uređaj, radio CD, vazdušni jastuci, servo, ABS, preglednost u vožnji i pri parkiranju, parking senzori, lepo dizajnirana instrument tabla, kvalitetan enterijer... M1 EV je opremljen svim navedenim.

Veoma dopadljivom izgledu doprinose i aluminijumske felne na koje nas je Chery već navikao kod svojih postojećih modela. Nivo emisije izduvnih gasova je 0 (nula). Time je M1 EV pravi kandidat za „nature friendly“ vozilo. M1

EV je prikazanim performansama i svojom opremom uverljivo pokazao da predstavlja novi adut kompanije Chery u borbi za probirljivo tržište Evrope.

PR Chery



čitanja : 2069



Komentari

A enterijer G5? Spolja je sasvim ok, da ne kazem lep jer mi je to jos uvek prepreka kod kineskih automobila. Kao da zapravo hvalim auto koji su kopirali :D

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Apr 2011, 18:34

Cena za EV???

Autor Dejan 07 Apr 2011, 19:05

@Uros Cuore Sportivo

http://www.chinacartimes.com/wp-content/riich-G5c.jpg

Autor carobnjak 07 Apr 2011, 19:28

@carobnjak,
Hmmm...pa ok je,lepo je sve samo kakvo je pod prstima? Prednja svetla su mi malo Nissan Skyline GT-R a pozadi je malo Nubira. Skroz pristojno.

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Apr 2011, 19:34

Da li si ti Sveta ili si Mileta...

Elem, čitajući tekst stekao sam utisak da je ovo bolje od Mečke, Audija i BMW-a zajedno.

Autor Djordje 07 Apr 2011, 21:17

al su ih nahvalili! nijedna mana, ocigledno su najbolji automobili ikada! vrlo objektivno, nema sta...

Autor dzigi 07 Apr 2011, 22:38

najbolje mi je kada guraju Chery kroz price tipa vidite kinu, 2 milijarde ljudi, milioni kamiona aviona, vidite kako sangaj super izgleda na razglednici...

cena cena i cena, dajte taj ev za 15k evra i krece ludilo...

Autor joca 07 Apr 2011, 23:37

Nisu losi ovi Kinezi,bas sam ih gledao sad na sajmu,mislim da su postigli vrlo dobar nivo,a verujem da ce jos napedovati i postati velika konkurencija ostalima!

Autor Kovac 08 Apr 2011, 01:16

Odusevljen sam ovim elektricnim automobilima,prava stvar za nas,mali troskovi,dobar kvalitet!

Autor Uros Jovanovic 08 Apr 2011, 01:19

@dzigi ne moze se ocekivati da budu bolji od mercedesa i audija ali mislim da su veoma dobri,kvalitet obrade je odlican a i cena im je pristupacna

Autor Lola 08 Apr 2011, 11:58

@Uros covjece zar ne vidis da je enterijer djubre. I izgledom, i kvalitetom.

Autor hh 08 Apr 2011, 13:56

@hh za novac za koji se prodaje kvalitet je mnogo bolji nego kod nekih evropskih automobila

Autor uros jovanovic 08 Apr 2011, 15:01