Nekima je taksi jeftiniji
Preuzeto sa : Novosti.rs
Vozači koji godišnje prelaze do 5.000 kilometara mogli bi da se odreknu automobila. Korišćenje sopstvenog novog vozila neznatno povoljnije od uslužne vožnje
Gužve na nedavnom Sajmu automobila u Beogradu i kupovina četvorotočkaša potvrdile su još jednom da će se prosečni Srbin, mnogo čega odreći, ali ne i sopstvenog vozila.
Ne odustaju naši vozači od volana ni zbog svakodnevnih gužvi u saobraćaju, papreno skupog benzina, ogromnih kazni i za najmanje prekršaje, svakodnevne muke oko nalaženja parking mesta. Ipak, poštujući i želju da se ne „gura u krcatim autobusima“, da se za vikend skokne do sela, da se na zimovanje ili letovanje ode kolima, prosta računica potvrđuje da svi oni koji prelaze do 5.000 kilometara godišnje, imaju, pogotovo u gradovima, alternativu na dohvat ruke.
Za kupovinu novog automobila, u proseku, naš vozač izdvaja 10.000 evra. Ako ga vozi na posao, udaljen ne više od 10 kilometara svakog radnog dana (oko 250 dana), a za vikende (104 dana) i godišnji odmor (24 dana) prevali još 2.000 kilometara dolazimo do brojke od oko 5.000 pređenih kilometara, što znači da je samo za gorivo (prosečnih osam litara benzina na 100 km) potrebno još 960 evra.
Ako se zaračunaju i troškovi registracije (oko 200 evra) i kasko osiguranja (300 do 400), redovni servis (100 evra), „sitnije popravke“ (po evropskim istraživanjima u proseku su za vozila ove klase oko 150 evra u prvoj godini eksploatacije), tu je i parking od najmanje 100 evra godišnje, za pranje (jednom nedeljno po 400 dinara) neophodno je još 200 evra.
Našeg „eksperimentalnog“ vozača „častimo“ gumama, presvlakama, a pošto je savestan, uzimamo da ne čini ni saobraćajne prekršaje, ali, ipak, dolazimo do godišnje sume potrebne da se baškari u svom autu, od oko 2.100 evra. Za pet godina (računajući da je naš vozač prodao „polovnjaka“ za teško ostvarivih 6.000 evra) ukupni troškovi su neverovatnih 15.100 evra.
Šta je alternativa? Nova računica. Ukoliko za odlazak na posao koristite taksi (prosečan start 140, kilometar 55 dinara u Beogradu ne računajući popuste na poziv) za odlazak na posao, treba vam oko 1.200 evra godišnje. Ako svaki vikend i za godišnji odmor koristite rent-a-kar (u „Avaku“ dnevni najam „punta“ je 15, a „seata kordobe“ 25 evra) traba vam oko 2.000 evra (uračunato i gorivo za 2.000 kilometara - oko 200 evra). Dakle, ukupna suma potrebna za godišnju kombinaciju taksi plus rent-a-kar (dodajmo i svih 100 evra za parking) je oko 3.200 evra godišnje.
Računajući petogodišnji period - suma za taksi i rent-a-kar od oko 16.000 evra je za oko 500 evra veća od one koja vam je potrebna za korišćenje sopstvenog automobila.
VOŽNJA BEZ BRIGE
Da je najam vozila, takozvani rent-a-kar sve popularniji i u Beogradu,
potvrdila nam je Ivana Milojević, direktor marketinga „Avaka“.
- Veliki broj firmi, stranaca, ali sve više i naših ljudi unajmljuje naša
vozila u periodu od mesec dana. Voze i ne misle, jer je automobil kasko
osiguran, uvek je tehnički besprekorno ispravan, ne interesuju ih, dakle, ni
kvarovi, preostaje im samo da sipaju gorivo i uživaju u vožnji - kaže Ivana.
Mesečni najam „punta“, na primer, u proseku je 450, a „seata kordobe“ oko 750 evra.
Foto : Autoblog.rs
Ovo je tako glupa racunica da nemam reci.
Za 5.000 km gorivo kosta 960 evra samo ako vozite auto koji kosta mnogo vise od onih 10.000 evra, jer ne znam koji to auto od 10.000 trosi 16 litara benzina na 100 km.
A da sad vidim da su racunali da trosi 8 lit. E onda ne znam gde to placaju benzin 2,4 evra po litru.
zanimljiv clanak iako su brojke su malo nasumicne - nisu daleko od istine i to smo vec znali.
auto je rupa bez dna za budzet, ali posle krova nad glavom, najvaznija (materijlna) stvar za srbina. :)
@veljko
Znam covjeka koji je pre jedno 6-7 godina zamijenio stan za Audi A8 tako da ima i onih kojim je to prece nego krov nad glavom. Istina imao je jos jedan gde je zivio al nije imao posla i umjesto da drugi izda pod kiriju on ga faca zamijeni za auto. Proslu godinu jedva je prodao Audija i sad voza nekog krsa jer mu je Audi ,,pojeo,, sav kes i stan. Ima svakakvih budala danas.
@Dakara
auh! koja jeziva prica...a nazalost neretka za nasu balkasnku malogradjanstinu.
taj tip je samo jedan od mnogih... znao sam jednog klipana (ispod 30 god.) koji se bez posla vozikao jaguarom.
to je idiotizam, primitivizam nekultura i krajnji neukus za koje nema opravdanja!
ja razumem voleti komfor i veliki auto, ali uloziti dobar deo imovine, a pritom nemati prihode - pa to je cista budlastina!
ko vozi a8, ili bilo sta u toj klasi, mora imati gde i ispred cega to da parkira, a pritom bi morao godisnje zaradjivati bar trecinu vrednosti tog novog auta. u protivnom, radi se o teskim kompleksima.
u mojim ocima, nema ljubavi prema automobilizmu koja moze oprati taj tip ljudi.