Top pet automobila koji se voze u Srbiji

Preuzeto sa : Novosti.rs
Istražujemo koji četvorotočkaši su najpopularniji među našim vozačima. Traženi dizelaši od 1.600 do 2.000 kubika „fijat punto“, „reno megan“, „folksvagen golf“, „opel astra“ i „korsa“
Prosečan Srbin vozi automobil stariji od osam godina, vrednosti oko 3.500 evra. Najčešće su to vozila marke „opel“, „fijat“, „reno“ ili „folksvagen“. Srpski favorit je dizel-motor, zapremine između 1.600 i 2.000 kubika, koji se tipom karoserije može podvesti pod limuzinu, a sive je boje. Ako je suditi po istraživanju koje je nedavno sproveo sajt „Polovni automobili“, baš to su odlike najpopularnijih četvorotočkaša.
Podaci su prikupljeni na osnovu statistike ovog portala koji mesečno beleži oko 3,5 miliona poseta i koji trenutno ima bazu od 28.000 putničkih vozila. U Srbiji postoji oko 1,6 miliona automobila, a za vozače najbitniji faktor je vrednost polovnjaka.
- Kada posetioci krenu u pretragu sajta, najveći broj stavlja cenu kao početni kriterijum - kaže Petar Stakić, iz portala „Polovni automobili“. - U pitanju su vozila vrednosti od 3.000 do 4.000 evra, ali, samim tim najčešće se uzima srednja vrednost od oko 3.500 evra. Izbor modela u rangu te cene se naknadno sužava ostalim kriterijumima.
Naravno da je tip proizvođača od presudnog značaja za izbor polovnjaka. Za srpskog vozača top pet modeli su „fijat punto“, „opel korsa“, „opel astra“, „folksvagen golf“ i „reno megan“, a njihove cene variraju u zavisnosti od godišta. Ipak, za približavanje ceni od 3.000 do 4.000 evra, potrebno je gledati modele starije od osam godina.
Istraživanje je pokazalo da srpskim vozačima u grupu najbitnijih stavki spadaju troškovi koje iziskuju njihovi „ljubimci“. Zbog toga su pri kupovini među glavnim kriterijumima kubikaža i tip motora.
- Zapremina agregata je jako bitan faktor, jer prilikom registracije razlika u novcu, koji je potrebno izdvojiti za vozila manje i veće kubikaže, nije zanemarljiva - priča Stakić. - Od početka ove godine do juna meseca, u ponudi našeg sajta najviše je bilo vozila od 1.600 do 2.000 kubika, njih oko 10.500. Slede automobili od 1.300 do 1.600 kubika sa 5.000 komada, pa od 500 do 1.200 sa 2.500 četvorotočkaša. Na četvrtom mestu su automobili između 1.150 i 1.300 kubika kojih ima oko 2.000.
Kada je tip goriva u pitanju, „pobednici“ su dizelaši, koji su imali najviše postavljenih oglasa u prethodnih šest meseci. Nešto manje ima benzinskih motora, dok su na trećem mestu vozila koja za pogon koriste gas. Najpopularniji tip karoserije bez obzira na model automobila su klasične limuzine, a slede karavani, hečbek i kupei. Iako donekle sporedna stvar, boja automobila utiče na izbor četvorotočkaša.
- Na tržištu ima najviše sivih vozila, kojih je od početka godine bilo oko 35.000 na našem sajtu - objašnjava Stakić. - Sledi gotovo upola manje plavih, pa po redosledu bela, crna, crvena, zelena i tako dalje.
CENE VARIRAJU
Kada je reč o vozilu „golf 5“, zanimljivo je da cene značajno variraju u
zavisnosti od regiona u kojem se prodaje. U Pomoravskom okrugu za ovaj model
potrebno je platiti 7.000 evra (2004. godište), a isto vozilo u Jablaničkom
okrugu ima prosečnu cenu od 8.700 evra.
„MAJBAH“, „BENTLI“, „A8“...
Najskuplji polovnjaci koji se prodaju kod nas imaju cenu i do šest cifara. Tako se u ponudi sajta „polovni automobili“ već duže vreme, nalazi nemački automobil „majbah“ 2007. godište, za koji vlasnik traži okruglo 400.000 evra. Za njim slede „audi A8 sekjuriti“ 2008. godište, koji košta 265.000 evra i „bentli“ 2005. godište koji košta 250.000 evra.
Autor : M. Nedeljković
@MC
Da mi sada ponudis njega i Punta ja bih izabrao GOLFA 2,mada mozda ne bas 1.6 dizel,ali 1.8 sa plinom iz mesta.
Ovo sam naveo zbog bilborda koji je stajao na trgu Oslobodjenja kod Autokomande, golf je u Srbiji GOLF
http://www.vwlakeauto.rs/Haendler/Y12090/cs/hdlr/eigeneseiten/Y12090_1264840327843.jpg
@Dusan jbt najopremljeniji G2 ima vise opreme od najopremljenijeg Punta :D
G60 Limited...
https://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk ili http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=980c924a-d84a-4551-b374-9bc151ae0a7f
Za vas koji bi pre u Golfa mk2 nego u Punta.
@Sinbad nisam ja rekao da bi radije G2, samo sam spomenuo opremu. Znam dobro za taj Crash test.
Samo pratimo Evropu. BraVWo za sVWe nas koji vozimo VAG.
Ostali sta da vam kazem, ljubomora ubija.
Eh, najtrazeniji su dizeli, koji su inace najskuplji za odrzavanje, gorivo je skupo i najvise zagadjuju.
Pametni ljudi uzimaju plin (TNG, a ko moze i zna - metan) i prepolove troskove goriva. Takodje i manje zagadjuju okolinu od dizelasa pa i benzinaca.
P.S.
Bravo/a je avion za Golfa 2 :P
P.P.S.
Za 3.500€ >>> Alfa 156 ili 147
@JA
Iako su jeftina i 147 i 156,svi ih izbegavaju,to se vidi i na ulicama...Ljudi ce pre uzeti Bmw 3 '93,'94 npr za 3 i nesto 'iljada nego Alfu 2000-to za te pare....
@ dusan
Ne znam gde ti zivis ali 147-ca je sve vise , ima ih veoma mnogo u Novom Sadu , Sr. Mitrovici , Rumi , Loznici ... Nemoj stalno da ste ljubomorni da ljude koji voze alfe pa samo lazete !
@djene
Ljubomoran!?hahahaha...
Pa to je jeftin polovnjak,za tu cenu koja mu je i koliko se krece trebale bi da se voze 3 puta vise!
P.S
Jedna Alfa 147 stoji na parkingu jedne prometne ulice minimum godinu dana sa papirom NA PRODAJU,nikako covek da je proda.
Moj ortak kupio alfu 147, 2001. (ili 2002.) godiste, 1.6 bezinac, ful oprema, kozna sedista, siber, 18" alu felne (one Alfine, sa pet kruznica) za 2900evra. Iz Italije stigao. Videcemo uskoro kako ce se pokazati:)
Vala bas ima dosta 147ica u poslednje vreme. Malo para, dosta muzike. A cuo sam i da je kvalitet skroz OK. Jedan poznanik redovno vozi svoju na relaciji Srbija-Holandija.
@loshmi
Jedan covek iz Holandije dolazi Alfom 156,1.500e tamo.Ne znam godiste i motor...
@dusan
Ne znam, koliko mi se svidja 147ica toliko mi se 156ica "gadi". Vozio sam se jedanput u njoj, ono je tuga. Nadam se da nisu sve onakve. Verovatno zato sto u poslednje vreme najvise se vozam u peticama (E34 i E39) i sedmicama (E32 i E38) pa sam navikao na taj premijum kvalitet i udobnost. :)
Ali kad bih kupovao nekog kompakta do 3.000, 147 bi mi bio u vrhu liste... Golf 4 slicne opreme kosta 4.500-5.000.
@Sinbad
Nemoj misliti da je punto mnogo bezbedniji od Golfa.
https://www.youtube.com/watch?v=nG8R4Guin80
@Cvele
nije mislio na taj Punto!
https://www.youtube.com/watch?v=iG5FXSeLy_s
@djene
Dusan zivi na Marsu, i dok leti na sopstveni pogon masta o Golfu 2! :)))
@carobnjak
Zivim u raju :))))
Inace,imao sam i imacu dosta novije i bolje od Golfa 2,a ti nastavi da se vozis u Puntu! ;)
Neka ljudi poslusaju tebe i svi neka kupuju Fiat,daleko ce da doguraju! :))
P.S
Mislio sam na svakog Punta,umesto svakog Punta bih pre vozio Golfa 2,nekog '92 sa 1.8 90ks...Mada i on ocuvaniji malo,tog godista kosta ko Punto 2000-to...
@dusan
Pa ja nikoga ne ubedjujem niti nagovaram na bilo sta!
U svakom slucaju ko tebe slusa sigurno ce biti u raju... :)))
P.S. a gde je Pit da sve ovo procita?
@carobnjak
Njega nema i stvarno sam zabrinut.Ni ja nikoga ne nagovaram,samo kazem da je bolje uzeti Golfa 2 nego Punta.
Covek koji pljuje Vw i neke ostale jake proizvodjace,a dize Alfu,Fiat je sigurno 'poznavaoc' :))))
Bravo! :))
@dusan
to sto pricas za Golfa 2 je besmislica, na nivou tvog vrhunskog "univerzumskog" znanja, kao i uvek!
Niti pljujem niti nesto dizem u nebesa, ocigledno si na necemu kad si toliko dugo "u raju"...
Jel moguce ova cena?
http://www.polovniautomobili.com/oglas1409295/chevrolet_cruze/
@Panchev9
Mozda je to jedan od "gomile" Cruzova koje je Predrag sreo u svom putesestviju po servisima...
@Predrag
verovatno ga je prefarbao da bi sakrio silnu koroziju!
A i boja je adekvatna...
@Čaki
Bila je u servisu neka devojka sa Cruze-om. Malo ga je zagrebala po pargu, a korozija samo "cveta"...
@carobnjak
Ma Golf 2 je legenda ! :D
Pametno,druga polovina septembra,jeftinije gde god da krenes...
Gledao sam Grcka vec od 10.septembra za 80-90e.