home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U situaciji kada je vozačima u Srbiji i kupovina novog kompleta za prvu pomoć veliki izdatak, postavlja se pitanje kakvo je onda stanje s tržištem automobila.

Statistika pokazuje da je prošle godine u Srbiji prodato oko 40,000 novih automobila, uključujući i 15,000 "punta” iz Kragujevca.

"Ako nas ima oko osam miliona, to znači da je samo 0.5 odsto stanovnika Srbije u stanju da kupi nov automobil. Taj podatak govori sam za sebe", kaže Zoran Dragoj, generalni direktor Hit auta i Integra motorsa.

On dodaje i da uvezemo oko 60,000 polovnjaka godišnje, što utiče na starost voznog parka u našoj zemlji koji iznosi oko 15 godina. "To je muzej, to nije vozni park.  Međutim, mi nemamo takav utisak, jer oni koji imaju najstarije automobile nemaju para da se voze, pa ono što vidimo na ulici nije realna slika", naglašava on.

Dragoj, generalni direktor Hit auta i Integra motorsa, partner Nisana, Dačije i Renoa i prodavac polovnih automobila, navodi da se "u Sloveniji, koja ima dva miliona stanovnika, prodaje oko 70,000 novih automobila, a Hrvatska sa četiri miliona ljudi kupuje gotovo dva puta više vozila od nas". 

On kaže da "loše stanje u ekonomiji direktno utiče na tržište vozila, jer nov automobil ne mora da se kupuje u kriznoj situaciji. Prvi deo ove godine nije bio toliko loš, zbog Sajma automobila, i izgledalo je da će biti kao prošle, ali su poslednji meseci veoma zabrinjavajući". 

Na pitanje sta preporučuje domaćim kupcima - nov ili polovan automobil - Dragoj i Milan Božić, direktor Centra za motorna vozila u Auto-moto savezu Srbije, slažu se da nema dileme da je nov automobil bolje rešenje od polovnjaka, ali da novo vozilo ne može svako da priušti jer odabir diktira standard. 

"Mi imamo strahovit pad vrednosti mladih vozila. U Srbiji u prvoj godini vozilo gubi 30 odsto vrednosti. U toku druge godine još 20 odsto. To je tako jer je malo onih koji kupuju nova vozila, a još je manje onih koji ih prodaju u tom periodu. Znači, reč je o onima koji moraju da ih prodaju i svi onda gledaju da im to naplate", objašnjava Zoran Dragoj. 

On navodi da je "i takav auto, koji je star godinu ili dve, dobro rešenje. Jer on je još u garanciji, nije izraubovan i košta 50 odsto manje nego nov. To je najekonomičnija varijanta i tu je odnos cene i pouzdanosti najbolji". 

Na pitanje da li ćemo zbog besparice sve više kupovati polovnjake, Milan Božić odgovara da "sve zavisi od toga kako se bude kretao standard građana. Ako se nastavi kriza biće sve gore i sa automobilima. Kupovaće se i polovni rezervni delovi, polovne gume, čak i na pijacama". 

"To je usko vezano s kupovnom moći stanovništva. Očekujemo da će brendovi vozila koje mi zastupamo ostvariti planove prodaje za ovu godinu, ali koliko znam nije kod svih tako. Od juna su trendovi na tržištu automobila veoma loši", kaže Zoran Dragoj.

Izvor: Politika.rs i B92.net

Foto : arhiva Autoblog.rs 



čitanja : 1147



Komentari

E Srbijo moja

Autor Dejan L 13 Sep 2011, 06:07

samo sto je od tog broja barem polovina kupljena za firme pa se ne moze racunati!!! znaci oko 0,2%

Autor bocca 13 Sep 2011, 07:53

U razgovoru sa jednim Nemcem, čovek koji radi kao radnik sa primanjima oko 3000eur, mi kaže da je mnogo ekonomičnije uzeti polovan auto kome je već posle 2-3 god, pala cena za min 30%, tj onaj najveći pad vrednosti.

Tako da kupovinu novih automobila treba prepustiti onima koji to mogu sebi da dozvole, a ostala raja neka uzme par godina starog polovnjaka upola cene

Autor zuki 13 Sep 2011, 09:20

Bez obzira šta kaže pojedinac koji radi u Nemačkoj, oni opet imaju u 2010. godini prodaju od 2,916,260 novih automobila. A to je čak i pad od 23,4% u odnosu na 2009. godinu. A populacija je oko 80 miliona.
To znači i da, kada imaju slabu godinu zbog svetske krize... opet procenat novih automobila u odnosu na stanovništvo čini oko 3,64%.

Autor Steeler 13 Sep 2011, 14:56