Srbija: Za održavanje automobila potrebno izdvojiti petinu primanja

Preuzeto sa : 24sata.rs
Za održavanje automobila od ukupne prosečne godišnje zarade u Srbiji od oko 650.000 dinara potrebno je izdvojiti čak petinu primanja. Za registraciju treba minimalno 20.000 dinara, a gorivo godišnje košta oko 80.000. Troškovi sitnih popravki godišnje u proseku iznose oko 20.000 dinara.
U Srbiji je, prema podacima MUP-a, registrovano oko 1,6 miliona automobila. Naši građani najviše voze automobile marke “zastava”, kojih ima oko 360.000, zatim “folksvagen”, oko 210.000 i “opel”, oko 190.000.
Auto koji troši šest litara goriva na sto kilometara, ako godišnje pređe 10.000 kilometara, potrošiće oko 600 litara goriva. Ako auto koristi evrodizel, koji košta 135 dinara, godišnji trošak iznosiće oko 81.000 dinara. Ako troši benzin, čija je prosečna cena 130 dinara, onda ova stavka godišnje košta 78.000 dinara.
Proizvođači predviđaju da se na svakih pređenih 90.000 do 120.000 kilometara radi veliki servis. Jovan Rogulić, iz auto-servisa “Plus”, kaže da se tom prilikom najčešće menjaju delovi trapa, koji zbog loših puteva najviše i stradaju.
- Svaka intervencija zavisi od vrste vozila. Recimo, promena zupčastog kaiša može da košta od 100 do 1.000 evra. U slučaju da pukne guma, nova veličine 13 može da košta između 3.000 i 4.500 dinara - navodi Rogulić.
Sličan odgovor smo dobili i u firmi za prodaju polovnih automobila “Beoafrika”.
- Lageri, krajevi spona, trapovi najčešće stradaju zbog rupa na putevima. Zavisno od automobila, to može da košta od 1.000 do 7.000 dinara. Nova guma košta 3.000 do čak 12.000 dinara - kaže direktor Vladimir Bugarski.
On dodaje da su kod njih najprodavaniji automobili srednje i niže klase.
- U poslednje vreme se traži "jugo panda", čija je cena oko 1.500 evra za 2002. godište. Za 3.000 evra može da se kupi "opel korsa" 2007. godište ili "fijat punto". Ti su automobili traženi jer troše od šest do 10 litra goriva po gradu, zavisno i od gužve u saobraćaju. Registracija manjeg automobila košta od 20.000, a velikih auta od 30.000 pa čak do 100.000 dinara - kaže naš sagovornik.
U trošak registracije ulaze takse, ali i porez za koji treba izdvojiti između 950 dinara za automobile do 1.150 kubika i neverovatnih 174.370 dinara za vozila od 3.000 kubika.
Troškovi registracije vozila
Registracija od 20.000 do 100.000
Tehnički pregled od 1.000 do 2.500
Usluge agencije od 500 do 1.500
Overa saobraćajne u MUP-u od 1.000 do 2.000
Provizija banke od 1% do 2% po uplatnici
Koji to „prosečan automobil“ u Srbiji sa benzinskim motorom predje godišnje 10.000 km sa prosečnom potrošnjom od 6 litara na 100 km? Ima li takav „prosečan“ ...
Moron
Ima Clio 2 16V. Tačno toliko pređem sa jednim uz prosečnu potrošnju od 5.8-6.0 l/100km.
U sličnim uslovima Punto classic troši tačno litar više.
Bogami u uslovima beogradske gužve u špicevima kada se ide na posao (ja nažalost preko gazele tamo-amo svaki dan), ni sa jarisom ni sa kliom nema šanse da izvušem 6l uz klimu leti i grejanje zimi... nema šanse, i tačka. A to za gume, osim jugića, nijedan normalan auto ne koristi 13-tice, nego barem 14-tice (puntići i stariji golfovi) i 15-tice (astra, golf itd), pa su cene po gumi od 5-10.000din...
P.S. Oko 80% kilometraže mi je u gradu, verujem i većini ostalih "prosečnih" vozača
Mange i dr.
Ovde je reč o proseku na 10.000 km i prosečnom vozilu na benzin. Ne sumnjam da može "neki" benzinac da troši 6 u "nekim" uslovima, ali reč je o 10.000 km i prosečnom vozilu.
Evo, moja prastara ( kratka ) vitara 1.6 od 75 ks ( od samo 980 kg ) je bila deo tog "proseka", ali je pri "probi" ( praćenju ) na "uzorku" od 100.000 km ( i sa relativno umerenom vožnjom ) imala prosek potrošnje od oko 10,8. Nije neki "reper", ali je deo proseka
Moron
Rekao sam ti da je prosek Clia 2 16V, na godišnjem nivou i na oko pređenih 10 000km između 5.8-6 l/100km. Izračunato tako što je svaki litar zapisan na "hartiji". Od toga je oko 10% čist grad, 10% međugrad, 30% brdsko planinsko područije, 20% "vojvođanski uslovi" i autoput 30%.