Srbija: Pada prodaja novih automobila

Preuzeto sa : Novosti.rs
I pored svih pogodnosti koje nude brojni saloni, prodaja novih automobila u Srbiji sve manja. Do avgusta prodato 22.997 automobila, 5.000 manje nego lane
Novi automobil je za ogromnu većinu srpskih vozača i dalje samo san. Posle 2008. godine kada su uvoznici otvarali šampanjac zbog dobre prodaje, tada je bilo 57.000 srećnih vlasnika novog četvorotočkaša, u 2009. godini kriza je stigla i do onih na točkovima. Zabeležen je pad prodaje od oko 20 odsto, a pazareno je nešto manje od 44.000 novih automobila.
Ali ono najgore je tek dolazilo, pa prošlu godinu kupci i prodavci žele što pre da zaborave.
„Ne ponovila se“ - ispratili su 2010. u istoriju dileri automobila u Srbiji. Prodato je jedva 40.000 vozila, sve sa subvencionisanim „puntom klasikom“ (12.000) koji je „odneo“ trećinu tržišnog kolača.
Prvi meseci 2011. nisu obećavali ništa berićetniju godinu. Prodato je svega 1.597 novih vozila i zazvonila su sva zvona za uzbunu. Rezultat: uvoznici su stegli kaiševe, skresali marže, snizili cene automobila. Ali i pored svega, u salonima su kupci i dalje bili retke ptice.
Ni Salon automobila u Beogradu, proletos, nije skinuo kisele osmehe sa lice prodavaca. A prosečni Srbi su pod kupolama Sajma ponavljali ono čuveno: „Samo gledam“.
- Pad prodaje u ovoj godini je ogroman. Zaključno sa avgustom prodato je 22.997 automobila, a u istom periodu prošle godine, za koju smo mislili da se nikada više ponoviti neće, 28.130 vozila - kaže predsednik Asocijacije uvoznika automobila Srbije Miloš Petrović - Kada to uporedimo sa prvih osam meseci 2008. godine, kada je put do kupca našlo 40.977 vozila, vidimo razmere ovog „minusa“.
Šta je uzrok ovolikom padu prodaje?
- Narod je već dosta zadužen, nema „snage“ za nove kredite. Pri tome je i odluka o uvođenju obaveznog učešća za „punto“ smanjila proizvodnju i vozila iz Kragujevca. „Punto“ je sa 265 prodatih komada u avgustu i dalje najprodavanije vozilo u Srbiji, ali to je daleko od onoga što je bilo - kaže Petrović.
Na odluku da ne kupuju nove automobile, utiče sigurno i činjenica da naši vozači plaćaju, ne računajući Grčku, najskuplje gorivo u regionu. Pri tome je gorivo na našim pumpama i najnekvalitetnije (93. smo na svetu od 100 rangiranih) što prouzrokuje dodatne troškove (kvarovi, skuplja garancija i sl.)kupcima.
Ipak, ključni podatak se krije u odnosu između prosečne plate u Srbiji i cene novih automobila. Računica kaže da za „nacionalno vozilo“, kragujevački „punto“ koji košta (bez subvencija) oko 7.000 evra za osnovni model, treba da radimo više od 18 meseci. I da pritom ne trošimo nijedan dinar na bilo šta drugo.
SVE STALO
Podatak koji najviše zabrinjava jeste prodaja dostavnih vozila jer je to pokazatelj rada privrede. - U avgustu je prodato svega 209 dostavnih vozila. Situacija sa kamionima je još teža, skoro da se ništa i ne prodaje. To govori o teškoj situaciji privrednika - kaže Petrović.
PRODAJA U REGIONU
U Hrvatskoj je za prvih osam meseci ove godine prodato oko 31.000 novih automobila, što je povećanje od oko 14,5 odsto u odnosu na isti period lane.
Hrvatska ima, prema skorašnjem popisu, 4.290,162 stanovnika. Prosečna plata je 720 evra.
U Sloveniji je prošle godine prodato čak 64.571 vozilo, a „dežela“ ima oko dva miliona stanovnika i prosečnu platu oko 1.100 evra.
Poređenje sa Austrijom, koja ima tek nešto više stanovnika od Srbije, još je poraznije. Tamo se godišnje proda, za nas neverovatnih - 330.000 novih automobila!
Foto : arhiva Autoblog.rsU svemu smo najgori, ali naš Mirko kaže da imamo privredni rast od 1%.
Šoškić kaže da dinar jača, pa da sve nam je veći kad treba da ga ispustimo.
S obzirom na to kako zivimo, dobro uopste i imamo prodaju novih automobila :-(((
Ajd nek je sa srecam, Srbijo... Sedi kuci, gladaj tv, raduj se pobedama nasih sportista,sta ce ti auto.
Pa ova cifra od 22.997 je odlicna. U svom okruzenju nisam video vec nekoliko godina da je neko kupio auto a kamoli da je nov, bas smo jadna zemlja pa i ovi Hrvati nam pobegose bas dosta
"I pored svih pogodnosti koje nude brojni saloni"
Kojih bre pogodnosti?!!!
Pogledajte samo kakve akcije i pogodnosti se nude od strana proizvodjaca u RUmuniji, Ceskoj, Hrvatskoj... generalno svim ostalim zemljama istocnog bloka!
Ovo sto se "nudi" kod nas je smejurija!!!!
@ Nedjo
Tako je, naši nude prvu pomoć i ratkapne ili nude isporuku vozila na kućnu adresu. Neki nude metalik boju i radio/usb uređaj koji košta bez pdv-a 3.000 dinara i 4 najmanja moguća zvučnika (R10), zamalo visokotonci da budu.
Opel daje 4 gume vrednosti 350€, umesto da spuste cenu za taj iznos.
Peugeot daje 1000L goriva...
Prave ponude sa pravim sniženjem su dali Ford Focus 9.999, Suzuki SX4 za 9.999 i ako ima još neko, ja se ne mogu trenutno setiti, podsetite me
@ MIlanpop
Nažalost i to novih auta koji se prodaju, obično su kupile firme i komercijalna preduzeća (Coca-Cola, Voda Rosa, Pepsi, Knjaz Miloš, recimo Kolubara je kupila preko 100 fabija i preko 50 Oktavija, Rumstera, Više ne kupuju Nive, već Duster, a koliko su Jugića zamenili za Punta, ko zna). Takođe ovde u Lazarevcu su stvarno jake plate , prosek 60.000, često neko kupi nov auto, ali opet to su Punto i Sandero. Ljudi koji su živeli u okolnim selima, dobili su od 100.000 do 200.000€ nakon ekspropijacije imanja, radi eksploatisanja uglja, kupuju skupocene automobile, stanove, kuće, lokale, frljaju se novcem, čašćavaju ,,turu za sve'' , skoro da nema kuće koja nema 2 auta. Ali sve to nije ni 1% novih auta na nivou cele Države
Lepo je rekao Markione,"mi gledamo kakva će prodaja biti 2014-e a ljudi nemaju da odu u nedeljnu kupovinu za kuću".
Imamo jako nizak standard a uvoznici drze velike marze na aute. Kako neki modeli automobila koji se prodaju kod na i u USA mogu biti tako cenovno razliciti.Vise ne kupujem ni farmerke u Srbiji negu mi salju iz USA a kamoli da pazarim auto. Oni koji ne putuju placu mi nad sudbinom amera i grka, a ja kazem dabogda mi imali takve probleme.