home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

„Novosti“ istražuju: Može li se ušteđevinom kupiti nov ili pristojan polovan automobil. Za 100.000 dinara može se nabaviti samo „dobro održavani“ jugo ili vozilo sumnjivog porekla

Sve je manje kupaca za nikada bolju ponudu novih i polovnih automobila. Gotovine je sve manje u novčanicima građana, a ni kredit više ne može da se dobije bez depozita. Ipak, onaj ko danas prikupi kakvu-takvu ušteđevinu, može da pazari neki u bogatoj paleti četvorotočkaša.

Za skromnih, ali za mnoge, ipak, nedostižnih 1.000 evra, izbor se, ipak, svodi na „dobro održavanog“ juga, ili neko uvozno vozilo sumnjivog porekla. Za oko 100.000 dinara nema ni mogućnosti podnošenja zahteva za podizanje auto-kredita. Naime, ako sav ušteđeni novac potrošite za učešće u kreditu, dobićete 3.333 evra, a što je danas nedovoljno za bilo kakav novi automobil.

Ukoliko imate 3.000 evra, izbor je već bogatiji. Možete priuštiti, na primer, „pežoa 2006.“ iz 2001. ili popularnog „reno megana“ i to dizela iz 2002. Za kupovinu novog vozila, uz učešće od 3.000 evra, na raspolaganju vam je kredit do maksimalnih 10.000 evra. U ovom cenovnom rangu je, recimo, „fijat panda“, „fijat linea“, „ford fijesta“, „dačija“, „reno klio“, „sitroen C3“, „pežo 206“, „grande punto“...

Računica je jednostavna: koliko novca date na učešće, toliko iznosi ukupna kamata tokom sedam godina otplate. Konkretno, uz kamatnu stopu od 12 odsto godišnje, za kredit od ravno 10.000 evra, banci ćete na ime kamate platiti ukupno 3.380 evra. Učešće je 3.000 evra, a mesečna rata 124 evra, na 84 meseca.

Sa 5.000 evra, ove godine se u Srbiji može kupiti baš dobar auto. Recimo, „mercedes A klase“, star sedam-osam godina, „ford fokus“, „reno klio 1,5 DCI“ iz 2002. Najjeftiniji novi automobil na našem tržištu je „punto“ (6.199 evra), koji i dalje ima subvenciju države od 600 evra uz program „staro za novo“.

S druge strane, ukoliko ste sa ovim iznosom spremni da uđete u kredit, učešće od 5.000 evra, doneće vam mogućnost za nabavku novog četvorotočkaša od 16.665 evra. U ovoj kategoriji je „hjundai“, „kija venga“, „reno megan kupe“, „škoda fabija“, „opel astra“...

Za razliku od bankarskog kredita, kod nabavke vozila na lizing automobil ostaje u vlasništvu lizing kuće sve dok ga korisnik ne otplati. Međutim, učešće je manje nego kod bankarskog kredita i iznosi 20 odsto od bruto vrednosti vozila. Takođe, kamatne stope su niže, i kreću se od 5,5 do deset odsto.

Uz učešće od 1.000 evra, tako, može da se nabavi vozilo na lizing od najviše 5.000 evra, što je moguće samo za polovna. Kod 3.000 evra, moguća je nabavka automobila do 15.000 evra vrednosti, a kod učešća od 5.000 evra vrednost novog vozila može da bude i 25.000 evra. Za ovaj novac može se, recimo, nabaviti i „audi A3“ uz mesečnu ratu 318 evra na 60 meseci.

BEZ UČEŠĆA

Dok preduzeća na lizing mogu da obnove vozni park i bez učešća, građani moraju da plate 20 odsto, koliko je propisala Narodna banka Srbije. Postoji i opcija takozvanog operativnog lizinga, ili zakupa, koji ne kontroliše NBS. Ovaj način nabavke vozila predviđen je uglavnom za firme, koje posle otplate poslednje rate, uzimaju novo vozilo i nastavljaju mesečno plaćanje.

Foto : arhiva Autoblog.rs


čitanja : 2141



Komentari

U normalnim drzavama vratis stari i doplatis za novi auto! A sta je ovo?

Autor bk 04 Okt 2011, 16:54

@ bk
A što pitaš kad znaš?
Suvišno je komentarisati!

Autor Dejan L 04 Okt 2011, 17:07