Carina na vozila iz EU biće smanjena na 2,5 odsto, država uvela eko taksu za nove automobile

Preuzeto sa: Novosti.rs
Najavljeno smanjenje carine na uvoz automobila poreklom iz Evropske unije, na osnovu primene Prelaznog trgovinskog sporazuma naše zemlje sa EU, neće, prvih dana 2012. bitnije uticati na cenu vozila u našim auto-salonima.
- Carina na vozila koja imaju kao zemlju porekla neku od država članica EU, biće smanjena na 2,5 odsto, ali je istovremeno država uvela primenu „eko takse“ za nove automobile, od 12.000 dinara po toni, pa će to anulirati uštedu - kaže Miloš Petrović, predsednik Asocijacije uvoznika automobila i delova Srbije.
Ekološka taksa naplaćivaće se shodno Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima, što znači da je država rešila da obezbedi sredstva za reciklažu polovnjaka odmah pri uvozu novog vozila.
- Eko taksu će plaćati uvoznik odmah prilikom carinjenja. Na taj iznos treba dodati i taksu od 11,5 odsto za elektrootpad, sijalice, akumulatore, kablove, što znači da će za vozila koja se najviše uvoze ova taksa iznositi od 130 do 150 evra, što će na kraju, najverovatnije, platiti kupac jer dileri i sada posluju sa minimalnim maržama - ocenjuje Petrović.
Ekološke takse za automobile su uobičajene svuda u svetu, samo što je u većini slučajeva malo drugačije regulisano ovo „čuvanje životne sredine“. U Engleskoj i Nemačkoj vam cena registracije, odnosno polise osiguranja, zavisi od toga koliko štetnih materija vaš automobil ispušta po pređenom kilometru.
I kod nas, doduše, postoji ova kategorija „eko takse“ koja se plaća prilikom registracije vozila. Ona zavisi od radne zapremine motora ali i od starosti vozila i iznosi od 148 do 2.677 dinara.
SUBVENCIJE DRŽAVE
Ministarstvo životne sredine je još prošle godine uvelo subvencije za kupce vozila na elektro i hibridni pogon od 100.000 dinara.
Odnedavno je akcija „Eko frendli“ proširena i na kupce vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Po osnovu prijave na konkurs Ministarstva za ekologiju, za sada je subvencionisana kupovina „fijata 500“ sa „tvin-er“ motorom, „minija D“, „smarta mhd“ „smarta CDI“, „opel korse 1,3 CDTI“, „opel astre 1,7 CDTI“, „tojote prijus“ i „tojote Iq“. Pri tome, kupci ovih vozila u Novom Sadu i brojnim gradovima Vojvodine ne plaćaju parking.
Foto: arhiva Autoblog.rs
Dok god drzava ne uvede da se registracija racuna po KS, nema potrebe za ovim praznim marketingom o malom skidanju carina.. Ionako se to ne primeti na cenu automobila..
Ne moze covek da kupi npr. 2.2 motor i da uziva jer registracija kosta kao da je "reaktor Fukusime"..
Crnjak jeste da su postojale najave da ce se ukinuti HARACH na razred izmedju 2000-2500(ili do 3000ccm3), ali posto je "sveti" budzet vec isplaniran za sledecu godinu, onda se ceka jesen 2012g.. Ako se sete(mozda neki novi), a ako se ne sete, sve po starom..
@McLaren
Aha,na kukovo leto.
Kad je ovde nešto pojeftinilo. Samo može još da poskupi. Bilo je nekih priča da će da pojeftini registracija do 3000ccm,ali to je sve šarena laža. Poskupela je još 12% od uvodjenja. Umesto 155 sad je 167 hiljada samo porez (na kubikažu) preko 3000ccm. Bez osiguranja,taksi,tablica,saob itd.
@Panchev9
Upravo. Treba im pošto kupuju nova kola,avione,iživljavaju se. E zato,deri kožu narodu,iovako se ne buni. Bilo je skoro,država kupuje još 22 nova automobila. A već su pokupovali brdo službenih,more automobila.
Da ima neko pametan,porez bi se odredjivao prema vrednosti auta,a ne po kubikaži.
@Pitbull
To se ceka, prema vrednosti vozila, godini, a ne po kubikazi. Ali jbg ova drzava samo gleda kako sto vise da nas opljacka. :)
Vlada nikako da se pozove na neku odredbu EU od koje ce koristi imati gradjani. Primera radi, u Ceskoj se kola registruju JEDNOM u zivotu pod uslovom da ih ne menjate i to kosta 32 evra. Bilo kakva promena tipa prebivaliste, prezime i slicno se placa 2 evra.
Tehnicki pregled se za nova vozila radi prvi put posle 4 godine a nakon toga kao polovno vozilo se radi na svake dve godine i kosta 40 evra.
Osiguranje je obavezno ali po izboru pa tako recimo KASKO za novu Lagunu kosta 400 evra.
Carine nema uopste ali postoji ta ekoloska taksa kada se kupuje vozilo koje nema EURO 3 motor.
Zasto NIJEDNA TV kuca ne pozove ministre u emisiju priupita ih kako u Ceskoj moze a u Srbiji ne moze da bude jeftino?
@rebrbo
"Zasto NIJEDNA TV kuca ne pozove ministre u emisiju priupita ih kako u Ceskoj moze a u Srbiji ne moze da bude jeftino?"
Zato što im ti isti ministri, tj jedan kabinet,odredjuje šta smeju a šta ne.
Da bi bilo potpuno fer, ako ćemo iskreno, ne zagađuje isto onaj ko pređe 50.000km godišnje i onaj koji pređe 10.000km godišnje? Gde ćemo i to da računamo?
Po toj logici trebalo bi smanjiti eko takse pri registraciji i ubaciti ih u cenu goriva (tipa ekološki dinar)? Hej pa to već postoji, zašto onda plaćamo još obaška ovo pri uvozu? Plaćamo istu stvar na 100 mesta, kao da narod ne primeti kako mu non-stop država zavlači ruku u džep!
A rebro je potpuno u pravu: ova država uvodi EU odredbe selektivno, isključivo samo one koje će joj još više napununiti budžet preko leđa građana. A one koji bi išle u korist građana ne pada joj na pamet (finansijske, ali i one druge, o korupciji itd).
To su dve stvari. Kroz benzin se placa za ekologiju prema onome koliko prelazis kilometara, odnosno koliko potrosis goriva. Kod kupovine se placa zato sto ce jednog dana kola biti krntija koja ce morati da se reciklira da ne bi zagadjivala okolinu. Ista taksa postoji i na belu tehniku i elektroniku.
Ekoloska taksa po JEDINICI MASE!!! Pa to samo u Srbiji ima!!! U normalnom svetu se ekoloski razredi razvrstavaju po jedinici emitovanog CO2 ili jednostavnije po tipu motora - E2-E5... SUmanuto je da se od djuture odreze taksa na sva kola... ma necu da se nerviram! Ovo reketashenje prevazilazi sve granice normalnog razuma!!
@MileNS, u Ceskoj kad resis da se otarasis vozila, odvezes ga na auto-otpad i oni ti tamo procene kola, plate ti i uniste ih. Ne placa se nista kod kupovine kola.
Ono sto me da kazem iritira je da se vlast stalno poziva na zakone i pravila u EU ali do sad nije primenjen nijedan zakon koji ide grdjanima u korist. Zasto ova eko taksa nije uvedena prosle godine ili pre 5 godina? Zato sto je tad bila carina, a sad spustaju carinu ali ce da namaknu pare na taksu.
Eto sad idu izboru pa biraci mogu da im uvedu embargo na fotelje.
U tekstu piše da se uvodi EKO taksa u 2012. pri uvozu novih automobila. Da li to znači da se ne uvodi taksa za uvoz polovnih automobila. Molim za komentar !
Mi se iskreno nadamo da ce novi zakon o eko taksama (u pripremi) pri registraciji ukljuciti i uvaziti merenja sa tehnickog pregleda, jer uredjaji Vodonik (HHO) Generatori smanjuju izduvne gasove i na starijim vozilima, a proizvode se u Srbiji. Valjda je interes ekologija, a ne favorizovanje prodaje novih vozila???