Beogradski salon automobila pod znakom pitanja

Preuzeto sa: Politika.rs
Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova najavila da neće učestvovati na najvećoj auto izložbi u Srbiji, u martu 2012.
Asocijacija uvoznika vozila i delova, koja uključuje 97 odsto uvoznika automobila i prateće automobilske industrije, donela je odluku da ne izlažu na beogradskom „BG KAR ŠOU 2012” i da već početkom narodne godine započnu pregovore sa rukovodstvom Beogradskog sajma oko organizacije Međunarodnog sajma Automobila 2013. godine. Ukoliko ne bude nekog naknadnog dogovora održavanje „BG KAR ŠOU-a 2012.”, je pod velikim znakom pitanja. Odluku su podržali i uvoznici rezervnih delova, opreme i prateće industrije.
Osnovni razlog za ovakvu odluku je veliki pad prodaje automobila od 2008. godine (prodato 57 hiljada novih vozila) dok je 2011. godine prodato je 29.000 i to zajedno s modelom „fijat punto” koji je uz subvencije bio najprodavaniji automobil. U 2010. godini prodato je 12.000 „punta” a 2011. godine svega 4.193 što predstavlja pad od skoro 70 odsto.
– Jedemo svoju supstancu iako su cene novih automobila najniže u istoriji – kaže Miloš Petrović, predsednik asocijacije. – Zarada po novom automobilu „B” klase sa osnovnim paketom opreme je manja od 200 evra. Kada jedan Pariz ili Ženeva imaju svake druge godine međunarodni sajam automobila, zašto bi Beograd organizovao takvu priredbu svake. I to u vreme krize. Zakonodavac svakim potezom otežava rad auto branši odakle se slije u kasu države, po raznim osnovama godišnje 500 miliona evra. Nakon smanjenja carina i pojeftinjenja novih automobila, zakon je predvideo za nas novi namet od 12.000 dinara po toni vozila. Čemu onda sajam kada smo primorani da na ovaj način upućujemo apel čitave braše za jednak tretman svih pred zakonodavcem”, rekao je za „Politiku” Miloš Petrović.

Milan Vuksanović, izvršni direktor „Verano motorsa”, smatra da se odustajanje neće odraziti na prodaju u idućoj godini. Svi čekaju sajam zbog popusta, a sad prodajne akcije i popusti traju čitave godine. Uvoznici će samo zapravo „udahnuti vazduh” za Međunarodni sajam automobila 2013. Asocijacija je predložila i izmene odredbe o uvozu polovnih automobila kojim će „euro 4” standardi postati uslov za uvoz vozila. Dragan Radulović, iz „Radulović automobila”, dodao je da će iduću godinu pokušati da prežive zahvaljujući servisu, jer prodaja novih automobila odavno više nije atraktivan i profitabilan posao.
Autor: I. Dekanj
Foto: arhiva Autoblog.rs
"dodao je da će iduću godinu pokušati da prežive zahvaljujući servisu, jer prodaja novih automobila odavno više nije atraktivan i profitabilan posao."
Što bi rekao jedan čuveni ex-blogeraš, prodavaće oni uskoro kola za "jedan dinar", kao mobilne telefone, samo da uletiš u vrtlog njihovog "održavanja"
Sajamski popusti su ionako odavno ukinuti, tako da čemu "sajam"?
A neki cene zvanično nisu spustili ni kada je carina snižena prvi put sa 20% na niže, kao mazda na primer.
Kakav je bio zadnjih godina, i ne treba nam. Ja sam pre 3 godine bio na salonu u Zenevi. Posle toga kad dodjem na Bg sajam, ko da sam sa Menhetna dosao u Donje Kuchkundaljevo. Ove godine sam otisao i zadrzao se 10 minuta.
Ne dolazim vec 3 godine. Kad sam bio klinac bilo mi je super da mashtam sta cu jednog dana voziti a sad mi je to sve samo neslana shala... A i saznanje da postoje Frankfurt, Zeneva i Pariz samo me odbija da predjem Gazelu. Nisam hejter, nego je realno dosadan sajam.
toma
UCS
Pa zivite u Srbiji, a ne u NY ili SUI..
Nije bitna sminka( kakvi su standovi), nego koliko su aktuelni modeli koji su izlozeni.. A to se uvek kaska.. Bilo je pomaka, ali malo..
@Panchev9,
Da ali takodje besparica i odsustvo zelje da se od sajma napravi spektakl, da ne pricamo o efektu koncept automobila ili odsustva nekih egzoticnih modela koje retko imam priliku da vidim na ulici. Secam se, dok sam imao zelju da upisem industrijski dizajn, najvise sam se zadrzavao na SAT-ovom shtandu gde su bili izlozeni crtezi i modeli....
Bio sam u Zenevi na salonu ove godine, ceo program merca, audija i bmw-a, osim supersportaka (znam da bmw nema predstavnika) je otkljucan, bez striptizeta, pardon hostesa koje su tu non-stop, ako te nesto interesuje ima stand na kome mozes dobiti sve informacije, a u Bg-u sve sto kosta 20.000 evra pa navise je zakljucano, ne daj Boze da udjes u auto, sednes, razgledas, ocenis, uporedis, a ne kupis isti!
Nije uvek tako, ali cesto zna da bude.
Glavni utisak sa Zenevskog salona mi je bio koliko u tom luksuzu jedan rols eecimo izgleda bledo i nista posebno. Ovde da ga vidis na ulici - pa to bi se svi okrenuli i gledali dok ne zamakne.
Volim da odem na salon u Bgu iako nije nista posebno, ali obzirom na cene zakupa prostora koje su mnogo iznad realnih mislim da je ovakva odluka uvoznika potpuno opravdana cak ako ih budu ucenjivali cenama za 2013. treba i to da otkazu.
A sto se cena novih automobila tice - nema razloga da se bune, ranije su bile preterano visoko nerealne, sad su samo visoke (mada ima i onih koji su prizvali se pameti).