home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
 

Preuzeto sa: Blic.rs

Uskoro će u Srbiju moći da se uvoze polovnjaci stari tek sedam-osam godina. To će svakako povećati cenu prosečnog polovnog vozila, a dodatni problem je što, između ostalih, „folksvagen golf“ četvrte generacije, Seatova „ibica“ ili recimo „ford fokus“ prve generacije više neće moći da se uvoze.

Prošlo je nešto više od šest godina od uredbe kojom je određeno da se polovna vozila u Srbiju mogu uvoziti samo ako ispunjavaju Euro 3 norme o izduvnim gasovima. Ono što je u tom trenutku delovalo kao jako restriktivna uredba, jer su najstarija vozila koja su ispunjavala ove norme proizvedena tek pre nekih pet-šest godina, vremenom je dobilo novu dimenziju. Naime, danas se u Srbiju bez prepreka mogu uvoziti automobili stari čitavih 12 godina, što znači da našu granicu uveliko prelaze polovna vozila koja su blizu ulaska u tinejdžersko doba.

Najavljeno ograničenje uticaće na tržište polovnih automobila po više osnova. Pre svega, cene vozila iz uvoza će skočiti, a osim toga, neki popularni modeli više neće moći da se uvoze. Uzmimo za primer „opel astru“ druge generacije. Ovaj model proizveden u periodu od 2000. do 2002. godine u solidnom stanju košta oko 3.000 evra, dok taj isti model (sada poznat kao „astra klasik II“) sa Euro 4 motorom proizveden između 2005. i 2006. godine košta oko 4.000 do 4.500 evra. Kao što možemo videti, razlika svakako nije zanemarljiva, a slična ili još gora situacija je i kod modela drugih proizvođača. Tako se može očekivati da će se prosečna cena automobila iz uvoza povećati za oko 1.000 evra. Ipak, treba imati u vidu da se za tih 1.000 ili nešto više evra, dobija noviji automobil u boljem stanju, sa manjom pređenom kilometražom i ekološkim Euro 4 motorom.

Ograničenje, osim što će povećati cenu polovnih automobila iz uvoza praktično će i zatvoriti vrata za neke kod nas prilično popularne modele. Primera radi, „folksvagen golf“ četvrte generacije više neće moći da se uvozi jer je njegova proizvodnja prestala pre uvođenja Euro 4 normi. Slična je situacija kada je u pitanju „pasat“, ali i popularni modeli drugih proizvođača kao što je recimo „ford fokus“ prve generacije.

Ovo praktično znači da je predlog ušao u zvaničnu proceduru i samo je pitanje vremena kada će početi da se primenjuje u praksi. Realno je za očekivati da to bude negde sredinom ili u drugoj polovini 2012, a do tada, sve ostaje po starom.



čitanja : 2693



Komentari

Fino. Zar ne rekoše skoro da je prosečna starost vozila u Srbiji oko 15 godina? To mu onda znači da još uvek ima mnogo lomova 20+ godina koji kvare prosek. U poslednjih 2-3 godine mnogi su rešili da se kurtališu baš tih lomova iz kategorije 20+, i skupili ~3.000 eura da kupe neki auto star ~10 godina, jer su, NAPOKON, cene polovnjaka dobile neku realnu dimenziju. To nikako ne ide na ruku uvozničkom lobiju, a poznato je da država najmanje brine za interes običnog čoveka, daj da se pomogne uvoznicima, oni su noseći stub naše ekonomije. A i bankama pride, i njima treba pomoći nikako se ne uklapaju. Sad će moći više mučenika da orobe svojim kreditima.

Ispade da recimo 12 godina star auto iz Nemačke sa TUV-om nije dovoljno dobar za naše tržište, ne nikako... Bolji je ovaj naš euro -6 sa 17 godina za iste pare, bar znamo na kakvim je putevima vožen.

I na kreju, kome ovo ide na ruku šta rekosmo? Uvoznicima novih vozila, bankama, uvoznicima polovnih vozila. Da, njih sam zaboravio, pa oni imaju dovoljno i sada zaliha tih "krševa" euro 3, a ko nema taman će da naslaže da može posle fino da krčmi kad izmene uredbu. I to po boljim cenama nego prošle godine, baš zgodno.

I ko izvisi na kraju? Sirotinja raja, ko nju j**e... Ako ne može da digne kredit nek vozi Golfa 2, za bolje i nije.

Eee Srbijo moja!!!

Autor Djordje 27 Jan 2012, 01:39

sto je babi milo to joj se i snilo uvoznici novih vozila nikako da namaknu kupce (izgleda da nisu svesni da je prosecan gradjanin toliko osiromasio da gleda samo kako da prezivi a o novom autu vise i ne sanja) no kako su politicari alavi na pare ta zamisao uvoznika bi se mozda i ostvarila da nije izborna godina ...

Autor tosa 27 Jan 2012, 04:33

Vlast će brine o građanima samo do izbora, posle toga naravno "potop", ne samo po ovom pitanju nego i svim drugim (akcize, porezi, cene prehrambene robe itd).

Autor Miki 27 Jan 2012, 07:42

Ja podržavam euro 4 polovnjake. Uvoziti automobile 12 godina stare sa preko 200.000km, ne doprinosi ni smanjenju prosečne starosti vozila, niti povećanju bezbednosti. Ako je garancija bila 2-3 god kad su kupljenji, ona je istekla pre 9 godina. Pa tu se nikad ne zna šta će da otkaže ili otpadne. I ko zna kako su održavani.

Autor Dejan L 27 Jan 2012, 08:19

Opet udri po sirotinji.
Pa dokle bre vise!

Autor Panco 27 Jan 2012, 09:12

Sigurno je sigurnije voziti nov auto bez ABS, ESP, vazdusnih jastuka itd, nego polovnjak sa svim tim.
Mislim da bi sledeca uredba drzave trebala da bude da sva nova vozila moraju da imaju minimum, slicno kao u EU, ABS, ESP, min 2 vazdusna jastuka, i time da poklope one kineze, ruske i ostale nesvrstane avtomobile...pa ili ce da se prilagode ili ih nece biti... ;)

Autor Orlo 27 Jan 2012, 10:30

I ja sam za. Samo da više ne viđamo velike drumske krstarice Mercove, koji se koriste kao prevoz voća i povrća za pijace i piljare. Jer masa ljudi, umesto da kupi noviji normalan i moderniji auto za iste pare voli da kupi Mercedese krševe, pa ga čipuju i sebe vide kao gospodu.
Neka kupe Punta iz FAS-a, i on je bolji od krševa C i E klase.

Autor Energy saver 27 Jan 2012, 11:51

@Panco

Dokle? Dokle god ćuti i glasa kako treba...

Vidim ima i ovih što žive u nekoj zamišljenoj Srbiji pa podržavaju uvodjenje euro 4 normi. Neka se malo prošetaju po nerazvijenom delu Srbije pa neka vide šta se tamo vozi i koja je prosečna starost vozila. I taj što bi kupio 12 godina star auto nije do juče vozio 13 godina star auto, nego 18, 20, 25, tako da i te trenutna situacija i te kako utiče na podmladjivanje vozila na putevima Srbije. Pa ti su se ljudi jedva istezali i za taj euro 3, kakav bre crni euro 4??? A ko misli da je ova država sposobna da podmladi vozni park na nekih 7-8 godina starosti, bolje neka se probudi iz tog sna na vreme...

Autor Djordje 27 Jan 2012, 12:09

Nisam za uvodjenje obaveze uvoza polovnjaka EURO 4.

Autor Moron 27 Jan 2012, 12:43

@Djordje
Dobro zboris, svaka ti je na mestu, ali tvoje i nase reci ne dopiru do onih do kojih bi trebalo...oni na vrhu zive u zemlji Dembeliji...

Autor Orlo 27 Jan 2012, 12:49

@energy
A sa cime da ga kupe sa ispecenom rakijom i tovnim pilicima mozda? Sa najvecom prosecnom platom od oko 350 evra? Mozda mi u vecim gradovima i mozemo nekako, ali ajde sad to sve lepo objasni ostatku srbije koji sto Djordje kaze voze po 25+ godina stare automobile.

Autor Panco 27 Jan 2012, 14:23

Sto odmah ne stave euro 5?!
Kad smo blesavi ovakvi skrojeni, neka budemo za sve pare..
Placevi polovnih automobila puni kao sibice, a hoce neke nove standarde koji NIKO , ali NIKO u regionu nema!!!
Interesi okrecu svet!

Autor Panchev9 27 Jan 2012, 15:23

@Djordje
Svaka ti je ki Njegoseva...
@Orlo
Pa kako da shvate obican narod kad imaju plate min. 105.000 dinara i jos se zale da su im male. Kao, kolege iz Hrvatske i Slovenije imaju vise. A ne shvataju da svacije kolege iz Hrvatske i Slovenije imaju vise. Treba im dati platu koliki je republicki prosek pa kad ga povecaju tad da dobiju i povisicu.

Autor loshmi 27 Jan 2012, 15:27

@Energy
Ako je tebi ovo
http://www.polovniautomobili.com/oglas1552147/fiat_punto_classic_12_dynamic/
bolje od ovoga
http://www.polovniautomobili.com/oglas1710320/mercedes_benz_e_270_avantgarde/
onda si mi sve rekao...

Autor loshmi 27 Jan 2012, 15:39

@Dejan L
"Uvoziti automobile 12 godina stare... , ne doprinosi ni smanjenju prosečne starosti vozila" (prosek je oko 14 godina ako se ne varam).
Koju ocenu si ti imao iz matematike, ako smem da pitam?

Autor loshmi 27 Jan 2012, 15:44

@loshmi
Nije valjda da ti Energy hejtera uzimaš za ozbiljno???

Autor PITBULL™ 27 Jan 2012, 16:08

@Pitbull
Naravno da ne, nego sam to postavio da ga neko slucajno ne bi shvatio za ozbiljno...

Autor loshmi 27 Jan 2012, 16:29

@loshmi 16:29
Bez brige,to je nemoguće. :)

Autor PITBULL™ 27 Jan 2012, 17:01

Dakle, ladno nas je lik koji je pisao ovu vest prosvetlio da je Astra iz 2000. jeftinija od Astre iz 2006. (!), na osnovu čega proizlazi zaključak da se zbog toga može očekivati da polovnjaci iz uvoza da poskupe 1000 - 1500 evra (!??!) Znači, brate autore, car si i svaka ti čast.. ;-)))

Autor Dikh tu kava 27 Jan 2012, 17:10

@ Dejan L
Stvarno, sta si ti imao iz matematike?

Kazes: "Uvoziti automobile 12 godina stare... , ne doprinosi ni smanjenju prosečne starosti vozila"

Ako se 10.000 automobila starih 20-30 godina zameni sa 10.000 onih starih 12 godina, da li ce to doprineti smanjenju prosecne starosti vozila??? Naravno da hoce.
Inace jug Srbije je pun bas takvih auta. Sve Zastave stare u proseku 25 godina.

Autor Sinbad 28 Jan 2012, 00:27

Sta reci a ne zaplakati,prosto sam fasciniran koliko vlast moze biti kreativna u negativnom smislu a isto tako nekreativna u pozitivnom,a opet je mnogo cudno sto je vlast nasa tj mi sami,pa zar nikad nista da donesemo pametno,tj neku olaksicu,neki uvoz bez dazbina,bilo sta da gulija progleda,pa ljudi budimo ljujdi iako smo srbi...

Autor valjevo 04 Feb 2012, 03:03